Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu wełną minerlną z wykończeniem drewnianą podbitką


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam !

Jestem na etapie końcowym ocieplania domku !
Po długim czasie radzenia się na wielu forach chciałem podzielić się
z innymi swoimi doświadczeniami icon_smile.gif

No więc zaczęło się od konieczności podbicia krokwi z 16cm do 20cm.
Z początku izolacja miała być dwuwarstwowa (20cm między belki i 10cm pod belkami)

Brak obrazka

Później podjęliśmy jednak decyzję o dociepleniu jedynie jedną warstwą
między belkami. Po wielu dniach zastanawiania się analizowania i radzenia
się znajomych i na forach użyliśmy wełny ekologicznej Knauf Classic z rolki
o grubości 20cm. Chwalą ją sobie fachowcy ze względy na komfort montażu
(Wełna ekologiczna daje brak efektu pylenia przy wykładaniu)
można poczytać na http://knaufinsulation.pl/ więc nie będę się rozpisywać icon_rolleyes.gif


Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

Teraz fachowcy są w około 1/3 części nabijania drewnianej podbitki.

Jak kto by miał jakieś pytania i dylematy to chętnie podzielę się
wiedzą nabytą przez ostatnie 2 miesiące

Pozdrawiam ! Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Co do grubości wełny to już wcześniej wspominałem, że najlepszym i najczęściej polecanym rozwiązaniem jest położenie 30 cm. Oczywiście jest to Pana wybór, więc czekam na informację, czy w Pana odczuciu starczyło 20 cm.
Jeżeli chodzi o wybór wełny jest bardzo dobry, gdyż produkty z grupy Classic przeznaczone są do ogólnego zastosowania.

Pozdrawiam

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation
Napisano
Jak już 20 cm to raczej 15 + 5 cm na przekładkę niż jedna warstwa 20cm.A co z mostkami termicznymi na krokwiach?
Napisano
Rzeczywiście 20 cm w jednej warstwie to potencjalne spore mostki termiczne. Polecam sprawdzenie kamerą termowizyjną czy fachowcy zamontowali poprawnie izolację wtedy tez zobaczysz czy warto zastosować drugą warstwę w poprzek. I pytanie jaka classic bo jak pamiętam to lamdbę ma aż do 0,044 wiec różnice mogą być znaczące.
Napisano
Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!


A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.
Napisano
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.


W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.
Napisano
Cytat

W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.


Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.
Napisano
Cytat

Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.


Tak na pierwszy rzut powiem,że tego roku mamy a raczej nie mamy zimy więc jak na razie przy takich temp kominek wyrabia się z ociepleniem.
Druga sprawa to ile opału się zużywa się przy ociepleniu 20 cm a ile jeżeli dało by się grubszą izolację. Dla przykładu podam mój dom rodzinny gdzie w czasie zimy spalało się 5 t węgla i kilka albo kilkanaście m3 drzewa ale po wymianie okien na plastikowe,wymianie pokrycia dachowego i całkowitą zamianę c.o. na miedziane wraz z kotłem wystarczy teraz połowę tego co przedtem a temp w pomieszczaniach taka sama czyli ile więcej szło w atmosferę przed modernizacją.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.



Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć? Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć?


Reszta elementów to powierzchnia i kubatura, izolacja pozostałych przegród, okna i drzwi, wentylacja etc. gdyż na straty ciepła i konieczność dostarczania go ma wpływ wiele elementów, a nie tylko poddasze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...