Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza nieużytkowego


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jestem na etapie docieplenia poddasza.
Zastanawiam się jak ocieplić poddasze.Domek parterowy,sufit drewniany,podwieszane GK.Myślalem,o tym aby dać 15cm wełny między krokwie ,a druga warstwa na GK w strop drewniany.Ale co wtedy z tzw mostkami termicznymi?Jednakże po co docieplać poddasze nieużytkowe dwoma warstwami?Mam na górze jedno pomieszczenie 15m2 i wkoło niego zrobie 2 warstwy napewno.Chce też zrobić to pożądnie,czy w tym przypadku firma Rockwool czy szukać jakiś Knaufów lub Isover?
Dzieki za podpowiedzi

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam
Jestem na etapie docieplenia poddasza.
Zastanawiam się jak ocieplić poddasze.Domek parterowy,sufit drewniany,podwieszane GK.Myślalem,o tym aby dać 15cm wełny między krokwie ,a druga warstwa na GK w strop drewniany.Ale co wtedy z tzw mostkami termicznymi?Jednakże po co docieplać poddasze nieużytkowe dwoma warstwami?Mam na górze jedno pomieszczenie 15m2 i wkoło niego zrobie 2 warstwy napewno.Chce też zrobić to pożądnie,czy w tym przypadku firma Rockwool czy szukać jakiś Knaufów lub Isover?
Dzieki za podpowiedzi



Witam,

Na zdjęciu widać, że masz dość duże poddasze nieużytkowe pod względem powierzchni. Jeżeli izolacja będzie w poddaszu to trzeba się liczyć z tym, że kubaturę stropu będą ogrzewały pomieszczenia pod nim. Jeżeli chcemy efektywnie docieplić dom i utrzymać funkcję poddasza użytkowego proponuje ułożyć izolacje między legary stropu, następnie na legary ułożyć dodatkowe legary drewniane w poprzek (na krzyż) i również wypełnić miejsca między nimi izolacją. Na taka konstrukcje nabijamy już warstwę posadzki (deski, osb itp.). Takie rozwiązanie daje nam dobra przegrodę izolacyjną i zapewnia pozostawienie funkcjonalnego poddasza. Można również ułożyć wełnę między legarami i nad nimi usypać warstwę granulatu ze skalnej wełny np.: GRANROCK. rozdmuchiwany granulat dobrze dopasuje się kształtem do różnego rodzaju wystających elementów konstrukcji drewnianej. Wpływ mostków termicznych można obniżyć najefektywniej układając izolację również pod legarami, niestety trzeba się liczyć z obniżeniem sufity podwieszanego o kilka lub kilkanaście cm.
Napisano
Wkoncu jakas powazna odpowiedz-dzieki!!!
Czyli reasumujac,najlepiej bylo by ocieplic strop ,moze nawet tym granulatem,bylo by idealnie puscic miedzy legary na GK.A wtedy w poddaszu miedzy legary welne tez?

co sadzicie o dociepleniu pianka zamiast welna.Widzialem filmik z nakladania pianki maszyna.Idzie szybko ,tzlko czy skutecznie????
Napisano
Cytat

Wkoncu jakas powazna odpowiedz-dzieki!!!
Czyli reasumujac,najlepiej bylo by ocieplic strop ,moze nawet tym granulatem,bylo by idealnie puscic miedzy legary na GK.A wtedy w poddaszu miedzy legary welne tez?

co sadzicie o dociepleniu pianka zamiast welna.Widzialem filmik z nakladania pianki maszyna.Idzie szybko ,tzlko czy skutecznie????



Polecam wykonać tak docieplenie żeby całkowity współczynnik przenikania ciepła dla przegrody był na poziomie U≤0,15 W/m2K. W typ celu można zaizolować taką przegrodę około 28 cm izolacji o λ=0,039 lub 25 cm λ=0,035. Granulat raczej ma nieco gorszy współczynnik ciepła więc należy go nieco więcej rozdmuchać.
W tym przypadku zalecam użycie płyt lub mat, które są bardziej trwałym rozwiązaniem, układając między legary, a granulatem ewentualnie uzupełnić pozostałą grubość izolacji.
Napisano
Cytat

Ocieplenie pianką kosztuje 58 zl za metra2,przy grubości odpowiadającej 25cm wełny.Przy moich 200m2 daje to ponad 10tyś...Mnie cena powala na kolana ....



Porównując do kosztów budowy całego domu jak i do kosztów eksploatacji przez np. 10-15 lat, nie sądzę by to była wielka kwota. Osobiście wolałbym to zrobić raz a porządnie na długi okres, np. 20-30 lat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...