Skocz do zawartości

Skraplanie wody na poddaszu


Recommended Posts

Napisano
Witam w tym roku wybudowałem domek na działce jeżdżę tam rzadko ponieważ jest zima.
Dzisiaj przyjechałem zobaczyć czy mój domek jeszcze stoi i kiedy wszedłem na poddasze zobaczyłem ze jedna strona dachu od środka jest mokra i woda kapie na podłogę.
Dodam ze dom jest w stanie surowym mury ocieplone styropianem wstawione okna i drzwi, dach nieocieplony poniewaz nie starczyło funduszy i czasu przed zima.
Połowa dachu od wschodu jest sucha a po stronie zachodu jest mokra pomyślałem ze odszczelnie dwa okna na poddaszu.
Mam takie pytania:
1. Dlaczego skarapla mi sie woda na dachu.
2. Czy dobrze zrobiłem oszczelniajac okna.
3. Jak najtaniej ocieplic poddasze grubość krokwi to 18 cm. Jak to zrobić ponieważ chciałbym samemu to zrobić. Nie chciałbym kłaść regipsów tylko jakieś płyty na poddaszu ponieważ regipsy na poddaszu nie podobają mi sie.

Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informacje proszę pisac
Z góry dzięki za odpowiedz
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam w tym roku wybudowałem domek na działce jeżdżę tam rzadko ponieważ jest zima.
Dzisiaj przyjechałem zobaczyć czy mój domek jeszcze stoi i kiedy wszedłem na poddasze zobaczyłem ze jedna strona dachu od środka jest mokra i woda kapie na podłogę.
Dodam ze dom jest w stanie surowym mury ocieplone styropianem wstawione okna i drzwi, dach nieocieplony poniewaz nie starczyło funduszy i czasu przed zima.
Połowa dachu od wschodu jest sucha a po stronie zachodu jest mokra pomyślałem ze odszczelnie dwa okna na poddaszu.
Mam takie pytania:
1. Dlaczego skarapla mi sie woda na dachu.
2. Czy dobrze zrobiłem oszczelniajac okna.
3. Jak najtaniej ocieplic poddasze grubość krokwi to 18 cm. Jak to zrobić ponieważ chciałbym samemu to zrobić. Nie chciałbym kłaść regipsów tylko jakieś płyty na poddaszu ponieważ regipsy na poddaszu nie podobają mi sie.

Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informacje proszę pisac
Z góry dzięki za odpowiedz



Jeżeli w ciągu dnia dostało się ciepłe powietrze do pomieszczenia a wieczorem lub w nocy wychłodzi się to zwiększa swoją procentową wilgotność. Wraz ze wzrostem wilgotności powietrza bardziej prawdopodobne jest wystąpienie punktu rosy przy zetknięciu z zimna powierzchnią.

Woda kondensacyjna tworzy się zarówno na wierzchu jak i pod spodem pokrycia, gdy w bezchmurne noce wypromieniuje ciepło i temperatura na jego powierzchni spadnie poniżej punktu rosy. Przy niskich temperaturach następuje ochłodzenie folii a bywa, że poniżej 0 C rosa objawia się jako szron. Folie wiatroizolacyjne nie mają zdolności do akumulacji ciepła (szybko stygną), wypromieniują ciepło i nie mogą przyjąć wody, więc przy dużej wilgotności powietrza wewnątrz pomieszczenia oraz braku przewietrzania para wodna kondensuje na niej, skapując i ściekając. Różnica w zachowaniu się połaci dachowych zorientowanych na różne kierunki świata może wynikać z różnego nagrzewania lub zacienienia tych obszarów lub intensywnością wentylacji nad wiatroizolacją (w Polsce głównie wieją wiatry z kierunku wschodniego).

Nowowybudowany budynek ze ścian z betonu komórkowego ocieplony styropianem wysycha do 4 lat. Parę miesięcy po wybudowaniu zawilgocenie materiałów (mur, posadzki, tynki) może być do 20%. Intensywne wietrzenie i ogrzewanie może skrócić czas odparowania wilgoci technologicznej oraz zawilgoceń powstałych w trakcie budowy.
Radziłbym do ocieplenia poddasza zastosować 30 cm wełny mineralnej, tak aby uzyskać współczynnik U=0,15 W/m2K. W pierwszej warstwie pomiędzy krokwiami można zastosować 15cm wełny MEGAROCK, a następnie w poprzek 15cm wełny w płytach ROCKMIN. Szczegóły i zalecenia można przeczytać na stronie http://dom.rockwool.pl/standard+rockwool/ocieplenie+dachu
Napisano
Cytat

W Polsce wieje głównie z zachodu a nie ze wschodu.Zlituj się facet buduje domek na działce .Jakie 30cm.izolacji icon_redface.gif




30 cm to zdecydowanie więcej niż średnia ale przy tych cenach energii z pewnością przyniesie korzyści.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...