Skocz do zawartości

Kredyt


Recommended Posts

Witam,

Narazie taka hipotetyczna sytuacja choć dążę do tego aby stała się realna icon_biggrin.gif

Posiadam obecnie mieszkanie wartośc ok 130 tys zł.
Chce postawić dom którego budowa łącznie z wykończeniem (ubogim) wyniesie jakieś 260 tys.
Posiadam jakieś oszczędności przyjmijmy 30 tys. zł.
No i przystępuje do załatwień, otrzymuję pozwolenia opłacane z tych oszczędności i powiedzmy zostaje mi jeszcze kasa na fundamenty. Aby doprowadzić dom do SSO potrzebuje powiedzmy 70 tys zł. które chciałbym pożyczyc jako kredyt w banku (mieszkania dopóki nie będzie SSO nie będę sprzedawał). Po uzyskaniu SSo sprzedam mieszkanie i z tego co uzyskam będę wykańczał dom

Czy jest możliwość uzyskania kredytu hipotecznego w podanej wyżej wysokości czy banki nie ida na takie kredyty i pożyczają tylko na 80-100% wartości inwestycji a nigdy na mniej??

Czyli w skrócie czy na dom wart przykładowo 260 tys. mogę wziąść kredyt w wysokości 70 tys. ? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Bank może Ci udzielić kredytu na mniejszą wartość pod warunkiem, że ostatnia transza tego kredytu będzie kończyła budowę. Czyli np. bank wyda Ci pierwszą transzę kredytu, później Ty wchodzisz ze swoimi pieniędzmi, a ostatnia transza banku kończy budowę.
Tak mi to przynajmniej wytłumaczono. Szczegółów nie znam, bo to takie orientacyjne rozmowy były ale sytuacja u nas będzie bardzo podobna bo będziemy mieli oszczędności i mieszkanie. I jakoś trzeba będzie dobrać ten kredyt tak, że móc mieszkać w mieszkaniu jak najdłużej.

Choć w sumie nie wiem też czy we wszystkim bankach tak jest jak napisałam. icon_cool.gif
Link do komentarza
Zasada jest następująca - ostatnia transza kredytu kończy budowę - tak jak pisze SRX. Nie wiem jak teraz to dokładnie wygląda, ale kiedyś były banki które były elastyczne pod tym względem. Tak samo niektóre banki udzielały kredytów pod stan surowy zamknięty lub stan deweloperski - nie wiem jak dokładnie teraz sytuacja wygląda.
szukać, szukać, jeszcze raz szukać. Można jeszcze spróbować podpytać w Open Finance lub Expanerze
Link do komentarza
Gość arturo72
Jeśli masz zdolność na 260tys.zł to przemyśl wzięcie kredytu na całość budowy.Mieszkanie w każdej chwili możesz sprzedać a tak możesz sobie wynająć i zarabiać na ratę kredytu icon_smile.gif Ja tak przynajmniej robie(będę robił),mam mieszkanie,mniejszą ratę i nie muszę martwić się o dach nad głową do końca budowy ;)
Jeśli masz wolne 30tys.zl to w każdej chwili możesz spłacić część kredytu.
Kredyt hipoteczny jest niżej oprocentowany jak lokaty. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Po powyższym trochę lipa, że kredyt to jest ostatnia transza zamykająca budowę. Szkoda, że nie może to być w początkowym etapie budowy icon_cry.gif bo wtedy resztę skończyłbym ze sprzedaży mieszkania.
Co do wzięcia kredytu na całość to odpada bo wysokość miesięcznej raty jest dla mnie za wysoka a co za tym idzie to i pewnie nie miałbym takiej zdolności a nawet jakbym miał to znowu potrzeba znaleźć kogoś kto wynajmie mieszkanie aby mieć na ratę a z tym dzisiaj u mnie w okolicy nie jest łatwo bo ludzie nie sa chetni do wynajmowania mieszkań szczególnie gdy moje mieszkanie jest w kamienicy.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Co do wzięcia kredytu na całość to odpada bo wysokość miesięcznej raty jest dla mnie za wysoka a co za tym idzie to i pewnie nie miałbym takiej zdolności a nawet jakbym miał to znowu potrzeba znaleźć kogoś kto wynajmie mieszkanie aby mieć na ratę a z tym dzisiaj u mnie w okolicy nie jest łatwo bo ludzie nie sa chetni do wynajmowania mieszkań szczególnie gdy moje mieszkanie jest w kamienicy.


No chyba,że u Was jest problem z wynajęciem,u nas jest więcej szukających niż wynajmujących icon_smile.gif
Co do wysokości raty to wiem na swoim przykładzie,że nie jest źle,do czasu wypłaty ostatniej transzy spłacam jedynie odsetki od danej transzy a kapitał dochodzi po ostatniej transzy.
Ale zawsze można spłacić ratę z kwoty transzy ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
no ale może być problem ze zdolnością....jest jeszcze opcja, aczkolwiek bardziej kłopotliwa - sprzedaż mieszkania i mieszkanie kątem u rodziny (jak jest taka możliwość) lub wynajmowania w tym czasie...ta druga opcja jest dodatkowo droższa..
Link do komentarza
Cytat

no ale może być problem ze zdolnością....jest jeszcze opcja, aczkolwiek bardziej kłopotliwa - sprzedaż mieszkania i mieszkanie kątem u rodziny (jak jest taka możliwość) lub wynajmowania w tym czasie...ta druga opcja jest dodatkowo droższa..




tak czy siak i tak będę musiał zamieszkać u rodziny jednak wolałbym jak najpóźniej sprzedać mieszkanie...
cóż muszę coś wykombinować
Link do komentarza
Cytat

tak czy siak i tak będę musiał zamieszkać u rodziny jednak wolałbym jak najpóźniej sprzedać mieszkanie...
cóż muszę coś wykombinować



najprostszym mykiem jaki możesz zrobić, to sprzedać mieszkanie z odroczonym terminem przekazania nieruchomości...jednak po 1)musisz znaleźć kupca który na coś takiego pójdzie, a 2) to w tym przypadku będziesz musiał zejść z ceny...
Link do komentarza
Cytat

Jeśli masz zdolność na 260tys.zł to przemyśl wzięcie kredytu na całość budowy.Mieszkanie w każdej chwili możesz sprzedać a tak możesz sobie wynająć i zarabiać na ratę kredytu icon_smile.gif Ja tak przynajmniej robie(będę robił),mam mieszkanie,mniejszą ratę i nie muszę martwić się o dach nad głową do końca budowy ;)
Jeśli masz wolne 30tys.zl to w każdej chwili możesz spłacić część kredytu.
Kredyt hipoteczny jest niżej oprocentowany jak lokaty.




Też bym chciała tak zrobić właśnie, tym bardziej, że może nam się udać. Razem z Mamą mamy trochę oszczędności, co prawda 30 tys. pójdzie na samochód dla Mamy, no ale większość z tych pieniędzy jest jej więc niech wyda na co chce. Ze sprzedaży jednego mieszkania spłacimy działkę, ale coś tam jeszcze zostanie. Jak zaczniemy budować ze 100 tys. zł w kieszeni to naprawdę będzie dobrze. Kredytu możemy max. wziąć 320 tys. bo wyższy kredyt to już rata nie do przyjęcia dla nas. Fajnie by było jakby te ok 400 tys. starczyło. Wtedy drugie mieszkanie można wynająć, jeśli braknie trzeba sprzedać. Choć tak sobie myślałam, że jak trzeba będzie sprzedać to żeby kupić mniejsze, np. pokój z kuchnią, a za resztę skończyć budowę. Wtedy ten pokój z kuchnią można wynająć a i wiadomo, mieszkanie to mieszkanie. Zawsze się przyda. No ale co mi z tego wyjdzie to nie wiem.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Przygotowanie otworu pod bramę garażową to jeden z najistotniejszych etapów na drodze do sprawnego i bezproblemowego użytkowania garażu. Choć wielu inwestorów skupia się głównie na wyborze samej bramy i napędu, to właśnie odpowiednie przygotowanie ścian, nadproża, posadzki oraz instalacji elektrycznych decyduje o tym, czy brama będzie pracować płynnie oraz czy późniejsze koszty eksploatacji (m.in. ogrzewania garażu) nie okażą się niepotrzebnie wysokie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/114870-jak-przygotowac-otwor-pod-brame-garazowa
    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...