Skocz do zawartości

Podłoga w piwnicy pod pralnię. i korytarz.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chcę zrobić pralnię w piwnicy, dom lata 80te piwnica wysoka na 220cm, zagłębiona 70cm w ziemi, podłoga betonowa pod nią warstwa gruzu ok 5-10cm. Piwnica jest sucha, nawet otwarty gips po 4 miesiącach się nie zbrylił. Problem jest taki że podłogę mam betonową która po latach użytkowania ma dziury. W przyszłym roku będę odkopywać ściany piwnicy i je ocieplał oraz robił nową izolację + odwodnienie.
W pralni chcę położyć płytki a na korytarzu wykładzinę pcv ale o wysokiej ścieralności. I pytanko czy dawać coś pod płytki? jakieś ocieplenie czy sobie darować? i czy mogę pod wykładzinę położyć płytę osb np 7mm w celu wyrównania podłogi. Co byście polecili?? Skuwanie podłogi odpada.
Napisano
Cytat

Witam. Chcę zrobić pralnię w piwnicy, dom lata 80te piwnica wysoka na 220cm, zagłębiona 70cm w ziemi, podłoga betonowa pod nią warstwa gruzu ok 5-10cm. Piwnica jest sucha, nawet otwarty gips po 4 miesiącach się nie zbrylił. Problem jest taki że podłogę mam betonową która po latach użytkowania ma dziury. W przyszłym roku będę odkopywać ściany piwnicy i je ocieplał oraz robił nową izolację + odwodnienie.
W pralni chcę położyć płytki a na korytarzu wykładzinę pcv ale o wysokiej ścieralności. I pytanko czy dawać coś pod płytki? jakieś ocieplenie czy sobie darować? i czy mogę pod wykładzinę położyć płytę osb np 7mm w celu wyrównania podłogi. Co byście polecili?? Skuwanie podłogi odpada.




Skoro jest to piwnica i pralnia to proponuję połozyć płytki na całej powierzchni zarówno w pomieszczeniach jak i na korytarzu.Powód jest prozaiczny.Jesli nastąpi awaria pralki woda wyleje się na płytki nie niszcząc całej podłogi jak zapewne by się zdarzyło przy użyciu płyty USB oraz wykładziny PCV.Polecam gres techniczny np Cersanit.
Napisano
ja na całą piwnicę położyłem płytki - kupiłem najtańsze jakie znalazłem - 8,58zł/m2 Minus był taki, że trzeba było cała palete kupić - na paletach było od 45-60m2 i mogły byc na paletach różne odcienie - ale to mi nie przeszkadzało - kupiłem 2 palety i trochę płytek co mi zostało w przyszłości pójdzie do garażu.
biorąc pod uwagę że to piwnica, to szkoda kasy żeby lepsze płytki kupować
Napisano
Ja w piwnicy też mam płytki we wszystkich pomieszczeniach na podłodze plus kotłownia i składzik opału do wysokości 1,2m, w kotłowni od strony pieca i całego tego ustrojstwa cała ściana do samej góry, też kupiłam najtańszy gres jaki był starczyło jeszcze na schody do piwnicy, mam czysto i święty spokój.
Napisano
Właściwością płytek jest fakt,że wszelkie zabrudzenia można zmyć bez żadnych problemów.Odporny gres jest nawet na wysoką temperaturę więc nie ma lepszego materiału niż taki gres do stosowania w kotłowniach.Techniczny sprawdza się najlepiej ale widziałam również kotłownie zrobioną z gresu saturn polerowanego,bo został niewykorzystany przy kładzeniu podłogi w salonie i kuchni.Efekt niezły:)
Napisano
Cytat

A ja jeśli można tak nieśmiało zapytam - ma ktoś panele ( nie pamiętam jaki to rodzaj ) w każdym razie te do pomieszczeń o wysokiej wilgotności ?



ale dlaczego panele?!?
płytki wyjdą taniej, w piwnicy mozna samemu połozyc, bo to przecież piwnica, są odporne na wilgoć, łatwo utrzymać w czystości...same plusy
Napisano
adiqq - softer przypomniał mi o sugestii jednego pana specjalisty, kiedy robiliśmy w domu remont łazienki jakiś rok temu (sąsiedzi nas zalali i to tak ZALALI, że icon_smile.gif ) ale się nie zdecydowaliśmy, między innymi z powodów o których piszesz.
Poza tym, szukają teraz na forach i w ogóle w sieci info nt. remontu znalazłam sporo takich newsów więc pytam i o te panele icon_smile.gif
Jeszcze raz przepraszam, za babską ciekawość i dziękuję icon_smile.gif
Napisano
Dziękuję za odpowiedzi, wypadło na płytki. Mam prośbę czy ktoś by mógł wstawić jakieś zdjęcia pralni lub łazienki w piwnicy, może to głupie ale naprawdę jest mało stron z tym tematem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...