Skocz do zawartości

Zgodnie z wybranym świadomie projektem


Recommended Posts

Uważam, że przy wznoszeniu ścian powinniśmy pozostać przy technologii zaproponowanej przez projektanta. To właśnie na etapie wyboru projektu należy poświęcić więcej czasu na decyzje dotyczące całego procesu budowlanego oraz przeanalizować dalsze lata zamieszkiwania w wybudowanym domu.
Jestem zwolennikiem ścian warstwowych skonstruowanych w ten sposób, że warstwa nośna jest jak najcieńsza, zaś warstwa ocieplająca jak najgrubsza, np. YTONG 24 cm + ocieplenie 20-30 cm.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Zwiększając grubość styropianu już w pewnym momencie niczego więcej się nie osiągnie poza wydanymi pieniędzmi! icon_biggrin.gif Więc 30 cm grubości warstwy ocieplającej to tylko wydane pieniądze.



Każdy ma prawo do własnego zdania. Mój znajomy wybudował kanadyjczyka i ma rachunki 1000zł za ogrzewanie rocznie. Acha, izolacja 24 cm + 10 cm styropianu na dużej pustce powietrznej. Styropian (dołożony po kilku latach) dał dodatkowo kilkuprocentowe oszczędności na ogrzewaniu, ale podstawowa izolacja 24 cm się sprawdziła w 100%. No, ale, jak pisałem, każdy ma prawo do własnego zdania.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif


Leszek, tylko ignorant lub ktoś mocno wypłukany z kasy przykrywa dom styropianem. Niemal zawsze daje się od zewnątrz tynk lub jakąś cegłę oblicówkę, a nie styropian. No chyba, że miałeś na myśli błędy wykonawcze, których nie da się przykryć tynkien icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam




Niekoniecznie, przecież wspomniano o wentylacji nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła (rekuperator) tak więc nie ma mowy o grzybkach! A 30 cm ocieplenia rekomendują spece od domów pasywnych. Ja jestem za!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Troche poczytałem o domach pasywnych i ze względu na osiągnięcie podobnego standartu mój mur będzie miał ściany z ytonga 40 cm + prawdopodobnie wełna 15 cm. niestety urośnie na zewnątrz aby utrzymać wymiary wnętrz icon_smile.gif




Witam!
Ja również zamierzam budowac z Ytonga 44 jedną warstwę, ale uważam, że nie ma potrzeby ocieplania takiej ściany, z tego co mozna się naczytać lub dowiedzieć. Co o tym sądzisz? Dlaczego chcesz ocieplać taką grubą ścianę? Czy te koszty naprawdę się zwrócą i kiedy? Czy ktoś robi jakąś wycenę czy kalkulację? jeszcze pytanko, ile obecnie kosztuje taki jeden bloczek, orientacyjnie, naturalnie na dzień dzisiejszy.
Pzdr icon_confused.gif icon_confused.gif??:

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Dlaczego mniejsza inwestycja ma się zwacać.? Przecież w domach izolowanych nie stosuje się ogrzewania centralnego,. Zaizoluj dom , zrób skutecznę wentylację i elektryczne ogrzewanie . Dom izolowany zużywa 40 kWh/m2 rocznie a koszt założenia systemu ogrzewania na 150m2 to około 4000-5000 zł. zostaję naprawde sporo kasy na minimum 30 cm styropianu w podłodze, 30 cm wełny w ścianie od środka by wilgoć nie wchodziła, i 50 cm w dachu! A ytong niezabezpieczony przed wilgocią... im grubszy tym więcej wilgoci.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Odpowiedź pierwsza -  jak piszesz na starych tematach to bywam. Odpowiedź na pytanie  drugie - nie nie robiłem iniekcji , a te w ścianach wręcz usuwałem . jeśli piszesz o iniekcjach w grunt za ścianą to spotkałem się z tym rozwiązaniem - ale nie robiłem . Odpowiedzi kolejne : Tak na chłopski rozum 1 - jako że iniekcję robisz w grunt to nie powinno to tworzyć interakcji z wcześniej zastosowaną chemią . Tak na chłopski rozum 2 - jeżeli cieknie to nie może być mega twardo bo cieknie czyli w tych miejscach glina musi być płynna . Tak na chłopski rozum 3 - rozumiem że już zrobiłeś jakieś rozpoznanie w dostępnej chemii i masz faworyta - czyli telefon do przedstawiciela regionalnego tej firmy - ściągnięcie go na obiekt i totolotek - będzie uczciwy czy tylko będzie chciał sprzedać .  Wiele razy kontaktowałem się z przedstawicielami regionalnymi różnych firm w zakresie chemii zabezpieczającej przed wodą i nie zostałem wsadzony na minę . jeżeli czegoś nie wiedzieli to otwarcie mówili że nie wiedzą  ( czyli metoda organoleptyczna w ograniczonym zakresie ) . Tak na chłopski rozum 4 - zadasz właściwe pytania dostaniesz właściwe odpowiedzi . W temacie pytań  jako że nie znam obiektu nie jestem w stanie pomóc . W temacie preparatów tego zakresu - brak wiedzy i doświadczenia czyli nie pomogę.   Nie mniej jednak nie  święci garnki lepią czyli życzę powodzenia
    • Jak tu czasami jeszcze bywasz Panie kolego, to zapytanie mam czy robiłeś kiedyś iniękcję? Odkopałem to co wyżej, bo tak naprawdę niewiele, ale woda się sączy, a docelowo jak mam kłaść wylewkę, to chciałbym zlikwidować to sączenie. Są trzy miejsca gdzie ta woda się sączy i przyszło mi już jakiś czas temu do głowy, żeby zrobić w tych miejscach iniękcję. Tylko pytanie, czy zadziała to w glinie? Jest tam mega twardo, także tylko ostry kilof to ruszy, więc może zadziała. Teraz pytanie czy jakiś preparat polecasz, albo ktoś mógłby polecić coś, z czym miał już do czynienia? Albo słyszał, że ktoś to czy tamto stosował? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli ściana między mieszkaniami jest nośna, konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wykonanie projektu przez inżyniera budowlanego. W przypadku ściany działowej wystarczy zgłoszenie do starostwa. Typ ściany można sprawdzić w dokumentacji technicznej budynku lub konsultując się z konstruktorem.  
    • Samo kupienie typowych rozwieranych drzwi łazienkowych 60 cm to żaden problem. Nie trzeba ich robić na wymiar są w ofercie nawet marketów budowlanych.  Takie wąskie drzwi łazienkowe są dość często w starych mieszkaniach. Sam kiedyś takie miałem w mieszkaniu z końca lat 60-tych. problemem mogą być natomiast minimalnie różniące się zawiasy w takich starych ościeżnicach. Rozstaw jest ten sam co obecnie. Ale zawiasy są minimalnie bliżej ościeżnicy. Nie mają przy tym regulacji. Ja swoje musiałem odciąć i zastąpić nowymi, przykręconymi na podkładce. 
    • Szczególnie jak się chce sikać, a zapinka się zablokowała.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...