Skocz do zawartości

Zgodnie z wybranym świadomie projektem


Recommended Posts

Napisano
Uważam, że przy wznoszeniu ścian powinniśmy pozostać przy technologii zaproponowanej przez projektanta. To właśnie na etapie wyboru projektu należy poświęcić więcej czasu na decyzje dotyczące całego procesu budowlanego oraz przeanalizować dalsze lata zamieszkiwania w wybudowanym domu.
Jestem zwolennikiem ścian warstwowych skonstruowanych w ten sposób, że warstwa nośna jest jak najcieńsza, zaś warstwa ocieplająca jak najgrubsza, np. YTONG 24 cm + ocieplenie 20-30 cm.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A jakie uzasadnienie dla ocieplenia 20 - 30 cm?



Z ciepłymi oknami, uszczelnieniem budynku i rekuperacją taka izolacja daje wysoki komfort kimatyczny przy niskich rachunkach za energię grzewczą.
Napisano
Zwiększając grubość styropianu już w pewnym momencie niczego więcej się nie osiągnie poza wydanymi pieniędzmi! icon_biggrin.gif Więc 30 cm grubości warstwy ocieplającej to tylko wydane pieniądze.
Napisano
Cytat

Zwiększając grubość styropianu już w pewnym momencie niczego więcej się nie osiągnie poza wydanymi pieniędzmi! icon_biggrin.gif Więc 30 cm grubości warstwy ocieplającej to tylko wydane pieniądze.



Każdy ma prawo do własnego zdania. Mój znajomy wybudował kanadyjczyka i ma rachunki 1000zł za ogrzewanie rocznie. Acha, izolacja 24 cm + 10 cm styropianu na dużej pustce powietrznej. Styropian (dołożony po kilku latach) dał dodatkowo kilkuprocentowe oszczędności na ogrzewaniu, ale podstawowa izolacja 24 cm się sprawdziła w 100%. No, ale, jak pisałem, każdy ma prawo do własnego zdania.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja rownież uważam, że technologia zaproponowana przez architekta jest najwłaściwsza i w wyjątkowych wypadkach trzeba coś pozmieniać. Jestem zwolennikiem muru jednowarstwowego, chociaż w naszym kraju dużo powszechniejsze są technologie wielowarstwowe, ponieważ dużo łatwiej zamaskować niedoróbki i błedy wykonawcze, a wszystko przykryje styropian i jest pięknie. icon_smile.gif


Leszek, tylko ignorant lub ktoś mocno wypłukany z kasy przykrywa dom styropianem. Niemal zawsze daje się od zewnątrz tynk lub jakąś cegłę oblicówkę, a nie styropian. No chyba, że miałeś na myśli błędy wykonawcze, których nie da się przykryć tynkien icon_smile.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam
Napisano
Cytat

ocieplanie 30cm a co z fizyką budynku ze sprawami takimi jak wymiana wilgoci. Jeśi ktoś bedzie przesadnie oszczędny i będzie grzał nie otwierając okien np. w zime to wiadomo co mu grozi np. ładny okaz pleśni lub grzybków na otoczeniu okna.

Nie jestem fachowcem ale co w na to ??

pozdrawiam




Niekoniecznie, przecież wspomniano o wentylacji nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła (rekuperator) tak więc nie ma mowy o grzybkach! A 30 cm ocieplenia rekomendują spece od domów pasywnych. Ja jestem za!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Troche poczytałem o domach pasywnych i ze względu na osiągnięcie podobnego standartu mój mur będzie miał ściany z ytonga 40 cm + prawdopodobnie wełna 15 cm. niestety urośnie na zewnątrz aby utrzymać wymiary wnętrz icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Troche poczytałem o domach pasywnych i ze względu na osiągnięcie podobnego standartu mój mur będzie miał ściany z ytonga 40 cm + prawdopodobnie wełna 15 cm. niestety urośnie na zewnątrz aby utrzymać wymiary wnętrz icon_smile.gif




Witam!
Ja również zamierzam budowac z Ytonga 44 jedną warstwę, ale uważam, że nie ma potrzeby ocieplania takiej ściany, z tego co mozna się naczytać lub dowiedzieć. Co o tym sądzisz? Dlaczego chcesz ocieplać taką grubą ścianę? Czy te koszty naprawdę się zwrócą i kiedy? Czy ktoś robi jakąś wycenę czy kalkulację? jeszcze pytanko, ile obecnie kosztuje taki jeden bloczek, orientacyjnie, naturalnie na dzień dzisiejszy.
Pzdr icon_confused.gif icon_confused.gif??:

DSC01446.jpg

Napisano
Dlaczego mniejsza inwestycja ma się zwacać.? Przecież w domach izolowanych nie stosuje się ogrzewania centralnego,. Zaizoluj dom , zrób skutecznę wentylację i elektryczne ogrzewanie . Dom izolowany zużywa 40 kWh/m2 rocznie a koszt założenia systemu ogrzewania na 150m2 to około 4000-5000 zł. zostaję naprawde sporo kasy na minimum 30 cm styropianu w podłodze, 30 cm wełny w ścianie od środka by wilgoć nie wchodziła, i 50 cm w dachu! A ytong niezabezpieczony przed wilgocią... im grubszy tym więcej wilgoci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...