Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Chciałby zrobić jeszcze w tym roku izolację fundamentów w domu 70 letnim. Dom częściowo podpiwniczony, gdzie wysokość piwnicy wynosi 2m. Fundamenty wykonane z cegły cementowo-wapiennej.
W jednym narożniku domu wylewka podłogi równa się powierzchni gruntu na zewnątrz domu obłożonego polbrukiem.
Mam w związku z tym pytanie na jakiej wysokości najkorzystniej zrobić styk izolacji ściana-fundament ?
Pozdrawiam
Bogdan
Napisano
Uszczegółowienie mojego pytanie brzmi izolacja przeciwwilgociowa i cieplna pionowa fundamentów do miejsca łączenia styku z izolacją cieplną (styropian) elewacji. Z postu powyższego wynika, że łączenie obu izolacji cieplnych powinno być na wysokości nieco powyżej terenu. Pytanie jest na jakiej max. głębokości powinno być zakończenie izolacji przeciwwilgociowej oraz na jakiej max. głębokości powinno być zakończona izolacja cieplna. Dom jest w 3/4 podpiwniczony, gdzie głębokość piwnicy wynosi 1,9 m. Nie znam dokładnie konstrukcji fundamentu, dzisiaj zacznę wykopy od części bez podpiwniczenia najniżej położonej w stosunku do poziomu terenu.
Napisano
Wczoraj odkopałem fundament w części niepodpiwniczonej. Wysokość fundamentu do poziomu ławy wynosi ok 0,8m.
Zauważyłem, izolację poziomą z "papy" położoną na fundamencie (fundament-cegła-papa-cegła ściany)
Na ile ta izolacja jest skuteczna ? Czy warto coś z tym robić ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
    • Jeżeli autora pytania to interesuje to można z tego zrobić układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  To by wymagało zastosowania dwóch podwójnych łączników schodowych oraz podwójnego łącznika krzyżowego.  Jeżeli jest tym zainteresowanie to rozrysuję i opiszę układ połączeń.  Próbowałem jeszcze rozrysować układ z z potrójnymi łącznikami schodowymi i krzyżowymi, z lampami I i II zapalanymi i gaszonymi osobno, ale tu coś mi żył przewodów brakuje.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...