Skocz do zawartości

Sufit podwieszany


Karollo

Recommended Posts

Napisano
Witam

Proszę o pomoc w ocenie ryzyka jakie może występować po zawieszeniu poniższego elementu (ciężkiego) nad barem w kuchni.
Orientacyjna waga: około 60-70 kg. Niebawem zważę go dokładnie. Wykonany z płyt G-K.

Poniżej zdjęcia elementu.
https://skydrive.live.com/?cid=8e8d6c5264db...17749&sff=1

Pytania:
Czy te 9 haków wystarczy?
Jak najlepiej zamontować element na suficie, aby rozkład obciążenia był równy na wszystkich wieszakach?
Czy i jakie jest maksymalne obciążenie tych wieszaków i profili CD na których są zamontowane?
Czy to bezpieczne? Proszę o pomoc. Nie chcę aby sufit stwarzał zagrożenie dla np. dziecka.
Wszelkie uwagi mile widziane.
Napisano
Cytat

Podaj rozstaw uchwytów. Z czego jest strop?
Jesli strop jest pewny, np. betonowy, to nie powinno być z tym większych problemów.



Nowe budownictwo (2008/2009). Strop w bloku więc podejrzewam że jest tam płyta żelbetonowa.
Rozstaw uchwytów tak jak widać na załączonych zdjęciach jest nieregularny, ale nie przekracza 40 cm.
Chociaż tam na końcu (w okolicy okrągłego wycięcia) jest ponad 50 cm od brzegu sufitu do najbliższego zaczepu.

Nie boje się o strop i kołki (np. chemiczne) w stropie. Obawiam się profila CD i haków w nich montowanych.
Np. że blacha się rozegnie i te haki wyślizgną się z profila CD. etc....
Napisano
Trzy wieszaki w zupełności zapewnią utrzymanie 60-70kg. Jednak z racji konieczności ustabilizowania konstrukcji potrzebne będzie 6-7 wieszaków.
Montaż tej konstrukcji powinien odbywać się "na suficie" nie podłodze. Do zamocowanie wieszaków użyjesz kołków stalowych szybki montaż 6x40.
Napisano
Cytat

Trzy wieszaki w zupełności zapewnią utrzymanie 60-70kg. Jednak z racji konieczności ustabilizowania konstrukcji potrzebne będzie 6-7 wieszaków.
Montaż tej konstrukcji powinien odbywać się "na suficie" nie podłodze. Do zamocowanie wieszaków użyjesz kołków stalowych szybki montaż 6x40.



Jak to na suficie? Nie wyobrażam sobie montażu tego na suficie. Wszystko (cały element ma być zawieszony na suficie w odległości około 10 cm od sufitu). Czy mógłbyś rozwinąć to zdanie? Czy przez montaż masz na myśli też budowę sufitu, na suficie?
Co z równym obciążeniem haków? Jak najlepiej to zapewnić ?
Napisano
Cytat

Jak to na suficie? Nie wyobrażam sobie montażu tego na suficie. Wszystko (cały element ma być zawieszony na suficie w odległości około 10 cm od sufitu). Czy mógłbyś rozwinąć to zdanie? Czy przez montaż masz na myśli też budowę sufitu, na suficie?
Co z równym obciążeniem haków? Jak najlepiej to zapewnić ?



A jednak to powinno być montowane (wykonywane) na suficie. Byłoby znacznie mniej problemów.

a obciążenie haków? Przecież są wieszaki o regulowanej długości. Tylko teraz musi się ręka zmieścić, żeby ścisnąć sprężynę.
Napisano
Cytat

Jak to na suficie? Nie wyobrażam sobie montażu tego na suficie. Wszystko (cały element ma być zawieszony na suficie w odległości około 10 cm od sufitu). Czy mógłbyś rozwinąć to zdanie? Czy przez montaż masz na myśli też budowę sufitu, na suficie?
Co z równym obciążeniem haków? Jak najlepiej to zapewnić ?


Tak, taki element "buduje" się na suficie. Dla 10cm obniżenia robił bym go bez wieszaków.
Napisano
Cytat

Jak to na suficie? Nie wyobrażam sobie montażu tego na suficie.[...]


Nie wyobrażam sobie montażu tego-czegoś na podłodze icon_rolleyes.gif i potem zawieszania pod sufitem...
Tylko na suficie, inaczej montowałbym to "ustrojstwo" do sufitu, na pewno w bardziej prosty sposób, z prostym podejściem do okapu.
Napisano
Jeden hak rozporowy zamontowany w płycie G-K wytrzymuje ciężar ponad 100 kg.
Widziałem coś takie na Discovery w programie pogromcy mitów.
Normalnie bym nie uwierzył.
Napisano
Cytat

Witam

Proszę o pomoc w ocenie ryzyka jakie może występować po zawieszeniu poniższego elementu (ciężkiego) nad barem w kuchni.
Orientacyjna waga: około 60-70 kg. Niebawem zważę go dokładnie. Wykonany z płyt G-K.

Poniżej zdjęcia elementu.
https://skydrive.live.com/?cid=8e8d6c5264db...17749&sff=1

Pytania:
Czy te 9 haków wystarczy?
Jak najlepiej zamontować element na suficie, aby rozkład obciążenia był równy na wszystkich wieszakach?
Czy i jakie jest maksymalne obciążenie tych wieszaków i profili CD na których są zamontowane?
Czy to bezpieczne? Proszę o pomoc. Nie chcę aby sufit stwarzał zagrożenie dla np. dziecka.
Wszelkie uwagi mile widziane.



haki, konstrukcje zrób i podwieś, możesz też hakiem do ścviany przyłapać, wtedy będzie stablilniej trzymał
Napisano
Cytat

Nie wyobrażam sobie montażu tego-czegoś na podłodze icon_rolleyes.gif i potem zawieszania pod sufitem...
Tylko na suficie, inaczej montowałbym to "ustrojstwo" do sufitu, na pewno w bardziej prosty sposób, z prostym podejściem do okapu.




W dalszym ciągu nie wyobrażam sobie jak można to budować na suficie, gdy to ma WISIEĆ, a nie być na stałe z sufitem złączone. między sufitem a elementem który chcę zawiesić musi być "pustka". W tej pustce umieszczone zostanie oświetlenie ala wąż świetlny. Podobny efekt już wykonałem na innej części sufitu (troche inną metodą, ale tutaj miałem kontakt ze scianami i regularny kształt elementu. Tu moglem sobie pozwolić na stały kontakt z sufitem) co widać na tych zdjęciach:

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

Jak można zacząć budowanie takiego elementu wiszącego nad barem (wysepki). Przecież wszystko się będzie mi huśtać...
Napisano
Cytat

W dalszym ciągu nie wyobrażam sobie jak można to budować na suficie, gdy to ma WISIEĆ, a nie być na stałe z sufitem złączone. między sufitem a elementem który chcę zawiesić musi być "pustka". W tej pustce umieszczone zostanie oświetlenie ala wąż świetlny. Podobny efekt już wykonałem na innej części sufitu (troche inną metodą, ale tutaj miałem kontakt ze scianami i regularny kształt elementu. Tu moglem sobie pozwolić na stały kontakt z sufitem) co widać na tych zdjęciach:

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

https://skydrive.live.com/embedphoto.aspx/S...5&sc=photos

Jak można zacząć budowanie takiego elementu wiszącego nad barem (wysepki). Przecież wszystko się będzie mi huśtać...



OK, ale możesz napisać, po co to montujesz? Jakiej wysokości masz pomieszczenia?
Napisano (edytowany)
Cytat

[...]
Jak można zacząć budowanie takiego elementu wiszącego nad barem (wysepki). Przecież wszystko się będzie mi huśtać...


Konstrukcjamusi być na trwale - bez huśtania sie, bez ruchomych elementów - przymocowana i rozbudowywana do uzyskania założonych kształtów i "celów" (oświetleniowych icon_smile.gif )

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


To przykład realizowanego, podświetlanego suficiku w łazience icon_smile.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

OK, ale możesz napisać, po co to montujesz? Jakiej wysokości masz pomieszczenia?



ad1) np. Walory estetyczne i praktyczne (oświetlenie nad barem. I bo taki mam kaprys icon_smile.gif
ad2) 265.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...