Skocz do zawartości

gruntowanie emulsją


Recommended Posts

Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem który doradził mi abym tynk gipsowy który mam wykonany na ścianach zagruntował jakąkolwiek emulsją rozrobioną z wodą, po gruntowaniu zobaczył co można jeszcze poprawić na ścianach i po poprawkach już malować, zastanawiam się bo producenci farb zalecają swoje podkłady pierwszy powód to pieniądze jakie na nim zarabiają ale czy aby na pewno ? czy wystarczy zagruntować dowolną emulsją ?
Link do komentarza
mam tynk c-w i zrobiłam tak, że przed malowaniem kolorem prasnęłam te ściany dwa razy badziewiastą farbą żeby tynk się napił .... jak ma wyżłopać, to niech żłopie tanie badziewie marketowe ... i u mnie się super sprawdziło ....
nie wiem jak na gipsowych , ale przecież skosy poddasza mam w gładziach , i potraktowałam je dokładnie jak tynki c-w - i wszystko jest ok ... icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

mam tynk c-w i zrobiłam tak, że przed malowaniem kolorem prasnęłam te ściany dwa razy badziewiastą farbą żeby tynk się napił .... jak ma wyżłopać, to niech żłopie tanie badziewie marketowe ... i u mnie się super sprawdziło ....
nie wiem jak na gipsowych , ale przecież skosy poddasza mam w gładziach , i potraktowałam je dokładnie jak tynki c-w - i wszystko jest ok ... icon_smile.gif




Tak właśnie mnie instruował pan malarz, mówił żeby napić tynki czymś tanim żeby później farby docelowej nie piły i będzie grało icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Cytat

Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem który doradził mi abym tynk gipsowy który mam wykonany na ścianach zagruntował jakąkolwiek emulsją rozrobioną z wodą, po gruntowaniu zobaczył co można jeszcze poprawić na ścianach i po poprawkach już malować, zastanawiam się bo producenci farb zalecają swoje podkłady pierwszy powód to pieniądze jakie na nim zarabiają ale czy aby na pewno ? czy wystarczy zagruntować dowolną emulsją ?



Producenci farb na pewno mają laboratoria gdzie doświadczeniem, wiedzą i badaniami tworzą produkty, które mają ułatwiać życie. Malarz, który doradza mieszanie supermarketowego badziewia z wodą nie wydaje mi się być dobrym malarzem. Zadaniem farby podkładowej jest ustabilizowanie podłoża i przygotowanie powierzchni pod farbę nawierzchniową, czyli musi zamknąć czymś tą ścianę. Tania farba z marketu za 50zł - 10L = 5zł jeden litr za tyle to się kupuje Coca Cole a nie farbę która ma nam starczyć na naście lat! Zobacz na wydajność tej farby ile możesz wymalować i ile tej wody co w niej jest wyparuje!

Tu jest dobry artykuł o tym z poradą jak przygotować ścianę do malowania Edytowano przez Adam123 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kompaktowe Hydrofory WZ Smart służą do automatycznego zaopatrzenia w słodką, zimną, czystą wodę pod ciśnieniem. Znakomicie sprawdzą się do nawadniania bądź dostarczania wody z ujęć studziennych lub innych źródeł do budynków. Hydrofory WZ Smart przeznaczone są do zastosowań wszędzie tam gdzie ich parametry hydrauliczne i techniczne są właściwe i zgodne z oczekiwaniami użytkownika. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/puls-branzy/51675-wz-smart-750-1100-hydrofor-do-nawadniania-i-ujec-studziennych
    • jeśli sąsiad nie chce współpracować to zostaje Ci nadzór budowlany i / lub sanepid, sąsiad musi ich wpuścić , na 100% liczy że odpuścisz temat jak u was rury były  zostawione przez dewelopera ? przy ścianie ?  w wniosku podaj dane zarządcy nadzór skontaktuje się z nimi o projekt itd, czy były zgodny na zmiany itd. podaj również dane dewelopera. Czy macie w regulaminie że jest zakaz wkuwania,jeśli tak to dołącz go do wniosku. jeśli dźwięki "szumy wody" które przenikają z lokalu sąsiada do twojego dochodzą do 52 decybeli to grubo...w takich warunkach nie jesteś w stanie wypocząć. zerknij też tutaj jest parę osób z tym samym problemem: https://forum.murator.pl/topic/263975-wkuwanie-rur-w-ścianę-mieszkanie-w-nowym-bloku/page/2/
    • Szybko się wymienia, ale i całą noc, a i czasem 3/4 dnia stoi nieużywana, więc ciepło ucieka, a j.w. 150zł to żadne pieniądze, a pianką obawiam się że szczelnie nie zaizoluję. Wełną będzie opatulony. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Kiedyś spróbuje. A jak nie, to syn jest dobry z matematyki, więc mi pomoże. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W poście #59 na pierwszym zdjęciu pokazałem, że rury wentylacyjne do obu łazienek mają biec poziomo, ponad jętkami (ponad ociepleniem), jedna ok. 2m., druga ok. 1,5 m. Może zabezpieczę je lepiej, jeśli poprowadzę te odcinki rur w warstwie ocieplenia pod jętkami ? Może nie zabezpieczy ich to całkowicie przed wychładzaniem bo jak wentylator będzie wyłączony, to zimne powietrze może tam dojść ale lepsze to niż nic.  Odcinki w całkowicie zimnej strefie, ponad ocieplonym sufitem, będą miały wtedy po mniej niż metr, łatwiej będzie je porządnie ocieplić grubą warstwą wełny mineralnej. Co o tym sądzisz ?   Tu ocieplę wszystko, co wystaje poza ocieplenie poddasza. Czy jako otulinę powinienem zastosować piankę poliuretanową, czy mogę dać warstwę wełny mineralnej i na zewnątrz tego jeszcze owinąć to szczelnie folią ?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...