Skocz do zawartości

Elewacja na styropianie na gładko!!!!


Recommended Posts

Napisano
Jako wykonawca mam pytanie.
1.Jak zrobić możliwie łatwo ale i porządnie elewację na gładko. Nie chodzi mi o dwukrotne szpachlowanie klejem do siatki ale o gładkość przypominającą gładź wewnętrzną. Oczywiście całość nie musi być jak po Akryl Putzu ale ważne aby było równomiernie gładkie.
Takim ideałem byłby tynk baranek ale o ziarnie 0,25 mm który chyba nie istnieje.
Coraz częściej ludzie chcą gładkie ściany a nie baranki przyciągające brud nie mówiąc już o korniku.

Ewentualnie interesuje mnie wykończenie elewacji na styropianie ale o wyglądzie tynku tradycyjnego cementowo wapiennego.

Jakie materiały.

Wstępnie orientowałem się i wygląda to tak choć mogę się mylić.
1. Klej na grzebień
2. Siatka z zakładkami min 10 cm, itp
3. Zatarcie piórem na możliwie gładko
4. Przetarcie po wyschnięciu całości papierem 40 lub tarką dla usunięcia nierówności
5. Grunt (tylko jaki?)
6. 2 warstwa kleju do siatki zacierana na możliwie gładko
7. Starcie pewnych nierówności jak w punkcie 4.
8. Grunt (tylko jaki?)
9. Cekol C-35 lub Ceresit CT 34
10. Szlifowanie lub druga warstwa gładzi zewnętrznej(nie wiem czy dopuszczalne)
11. Grunt(tylko jaki)
12. 2 warstwy dobrej farby silikonowej.

Pytania dodatkowe:
1. Jak ma się trwałość takiej powłoki(dom jest stabilny, bez pęknięć), chodzi o łuszczenie się farby, jej przyczepność?
2. Czy jest łatwiejszy sposób zrobienia tego samym klejem , niekoniecznie na super gładko ale byle równomiernie bez baranków, korników?

Dziękuję za pomoc.
Gość gawel
Napisano (edytowany)
znam przypadki gładkich tyków na styropianie i to niestety nie wygląda najlepiej po prostu nie jest idealnie gładkie widać jednak wklęsłości kawałków styropianu powstają w wyniku obkurczania i żadne sezonowanie to nic nie pomoże. Faktura jednak to jakos niweluje. Co do kornika to się niezgodę że się brudzi. Mam owszem ale zacierany pionowo i jest ok . Jeżeli zrobi sie poziomy to sie zgodzę że będzie brudny. Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Allanpinkerton: tynk o grubości ziarna 0,25 mm? Pierwszy raz słyszę... Bodajże najdrobniejszym tynkiem jest ten o grubości ziarna 1,0 albo 1,5 mm. Ziarno o grubości 0,25 jest drobniejsze od mąki sklepowej - tam masz 0,5 mm!
Poza tym na bardzo gładkim tynku wyjdzie każda nierówność i po prostu będzie widoczna jako dziura. Baranek ładnie ukrywa wszelkie nierowności powierzchni, a przy okazji - istnieje także w tynku mineralnym [jako nakropek].
Poza tym taki tynk o jakim mślisz w zasadzie powinien być zbliżony w składzie do lastrika z tym że z delikatną zawartością wapna. Duża ilość cementu - gdyż jest bardzo drobna granulacja.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wstępnie orientowałem się i wygląda to tak choć mogę się mylić.
1. Klej na grzebień
2. Siatka z zakładkami min 10 cm, itp
3. Zatarcie piórem na możliwie gładko
4. Przetarcie po wyschnięciu całości papierem 40 lub tarką dla usunięcia nierówności
5. Grunt (tylko jaki?)
6. 2 warstwa kleju do siatki zacierana na możliwie gładko
7. Starcie pewnych nierówności jak w punkcie 4.
8. Grunt (tylko jaki?)
9. Cekol C-35 lub Ceresit CT 34
10. Szlifowanie lub druga warstwa gładzi zewnętrznej(nie wiem czy dopuszczalne)
11. Grunt(tylko jaki)
12. 2 warstwy dobrej farby silikonowej.



Przed nałożeniem drugiej warstwy kleju nie jest potrzebne gruntowanie. Co do ścierania nierówności to i tak i tak trzeba to robić po każdej warstwie, bynajmniej ja zawsze to robie. Co do reszty... Bez gładzi zewnętrznej będzie fajnie wyglądało dopóki nie zaświeci słońce bezpośrednio na ściane. Kleju nie da się idealnie naciągnąć, w słońcu będzie wyglądać słabiutko.
Napisano
Wykonawcy to chyba nie alfy i omegi, też czasem muszą się dopytać. Wszystko ma na celu poprawę poziomu świadczonych usług - usług dla klientów. Więc czasem po prostu trzeba się dopytać bo może można coś zrobić szybciej/łatwiej/taniej i z oczekiwanym efektem : )

Pozdrawiam
Napisano
jeśli wykonawca jest zaangażowany w swoją pracę to jest na bieżąco z nowościami;a tak prawdę mówiac to w tym przypadku nie są to żadne nowości ,takie wyprawy ma większosć firm produkujacych chemię budowlaną
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jako wykonawca mam pytanie.
1.Jak zrobić możliwie łatwo ale i porządnie elewację na gładko. Nie chodzi mi o dwukrotne szpachlowanie klejem do siatki ale o gładkość przypominającą gładź wewnętrzną. Oczywiście całość nie musi być jak po Akryl Putzu ale ważne aby było równomiernie gładkie.
Takim ideałem byłby tynk baranek ale o ziarnie 0,25 mm który chyba nie istnieje.
Coraz częściej ludzie chcą gładkie ściany a nie baranki przyciągające brud nie mówiąc już o korniku.

Ewentualnie interesuje mnie wykończenie elewacji na styropianie ale o wyglądzie tynku tradycyjnego cementowo wapiennego.

Jakie materiały.

Wstępnie orientowałem się i wygląda to tak choć mogę się mylić.
1. Klej na grzebień
2. Siatka z zakładkami min 10 cm, itp
3. Zatarcie piórem na możliwie gładko
4. Przetarcie po wyschnięciu całości papierem 40 lub tarką dla usunięcia nierówności
5. Grunt (tylko jaki?)
6. 2 warstwa kleju do siatki zacierana na możliwie gładko
7. Starcie pewnych nierówności jak w punkcie 4.
8. Grunt (tylko jaki?)
9. Cekol C-35 lub Ceresit CT 34
10. Szlifowanie lub druga warstwa gładzi zewnętrznej(nie wiem czy dopuszczalne)
11. Grunt(tylko jaki)
12. 2 warstwy dobrej farby silikonowej.

Pytania dodatkowe:
1. Jak ma się trwałość takiej powłoki(dom jest stabilny, bez pęknięć), chodzi o łuszczenie się farby, jej przyczepność?
2. Czy jest łatwiejszy sposób zrobienia tego samym klejem , niekoniecznie na super gładko ale byle równomiernie bez baranków, korników?

Dziękuję za pomoc.


Ja chciałbym zadać pytanie dlaczego na gładko??? Nie czekając na odpowiedz chciałbym również odradzić tego typu rozwiązanie z prostych powodów. Mianowicie jakie zastosowanie ma tynk na elewacji? Oczywiście po za tym, że ma ładnie wyglądać nadać naszemu domu jakiś wygląd (strukturę) to jednocześnie struktura tynku (baranek, kornik) ma za zadanie rozpraszać promienie słoneczne co ma powodować zmniejszenie nagrzewania się ściany. Widziałem już kilka elewacji zrobionych w sposób: styropian+siatka zaszpachlowana+farba= nie dość że tak jak pisali przedmówcy ciężko w ogóle jest uzyskać 100% gładkości to po jednym roku ewentualnie dwóch farba na ścienia popękała i zaczęła odchodzić od całej powierzchni! Czemu tak się dzieje? W przypadku gdy nie mamy tynku a ostatnią warstwą przed położeniem farby jest klej wtedy z powodu nagrzania ściany elewacji między klejem a farba dochodzi do reakcji chemicznej czego wynikiem jest popękanie i w późniejszym czasie łuszczenie się farby. Dlatego nie zalecam stosowania takich praktyk. Można zastosować tynk z ziarnem 1mm.
Napisano
na gładkich scianach należy stosowac farby nie pochłaniające światło ale je odbijające ,efekt zacieniania mozna uzyskiwac w różny sposób :czasami architekt pomysli i zaproponuje a to gzymsy a to balkony a to tynki kamieniarskie,możliwosci jest wiele :dziś moża zaobserwować charakterystyczne dla okresu renesansu-bonie coraz wiecej się je wykonuje;elewacje tylko w baranku lub korniku są takie jednolite i jest już ich tyle ,że może czas już na zmiany
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Jako wykonawca mam pytanie.
1.Jak zrobić możliwie łatwo ale i porządnie elewację na gładko. Nie chodzi mi o dwukrotne szpachlowanie klejem do siatki ale o gładkość przypominającą gładź wewnętrzną. Oczywiście całość nie musi być jak po Akryl Putzu ale ważne aby było równomiernie gładkie.
Takim ideałem byłby tynk baranek ale o ziarnie 0,25 mm który chyba nie istnieje.
Coraz częściej ludzie chcą gładkie ściany a nie baranki przyciągające brud nie mówiąc już o korniku.

Ewentualnie interesuje mnie wykończenie elewacji na styropianie ale o wyglądzie tynku tradycyjnego cementowo wapiennego.

Jakie materiały.

Wstępnie orientowałem się i wygląda to tak choć mogę się mylić.
1. Klej na grzebień
2. Siatka z zakładkami min 10 cm, itp
3. Zatarcie piórem na możliwie gładko
4. Przetarcie po wyschnięciu całości papierem 40 lub tarką dla usunięcia nierówności
5. Grunt (tylko jaki?)
6. 2 warstwa kleju do siatki zacierana na możliwie gładko
7. Starcie pewnych nierówności jak w punkcie 4.
8. Grunt (tylko jaki?)
9. Cekol C-35 lub Ceresit CT 34
10. Szlifowanie lub druga warstwa gładzi zewnętrznej(nie wiem czy dopuszczalne)
11. Grunt(tylko jaki)
12. 2 warstwy dobrej farby silikonowej.

Pytania dodatkowe:
1. Jak ma się trwałość takiej powłoki(dom jest stabilny, bez pęknięć), chodzi o łuszczenie się farby, jej przyczepność?
2. Czy jest łatwiejszy sposób zrobienia tego samym klejem , niekoniecznie na super gładko ale byle równomiernie bez baranków, korników?

Dziękuję za pomoc.





Wiem że już troszkę po czasie ;) ale elewację na styropianie robiłbym... Styropianem! icon_biggrin.gif są dostępne różnorakie elemenmty elewacyjne wykonane w całości w stryropianie. I nie widzę problemu z pięknym ozdobieniem naszej elewacji ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...