Skocz do zawartości

Emalia ceramiczna do renowacji zlewu-


Recommended Posts

Pytanie do fachowców od chemii budowlanej jak i wszystkich forumowiczów icon_smile.gif
Mam zlew, który nie jest taki stary ,ale bardzo porysowany i łatwo osadza sie na nim brud.Znalazłam taką emalię Śnieżki i zastanawiam sie czy warto się za to brać.Niedawno chcielismy odnowić wannę żeliwną,która wyglada super mimo swojego wieku(40lat...tak,tak!), tylko na dnie łatwiej sie brudziła-zrezygnowałam po przeczytaniu opini, ze trudniej domyć,ze powierzchnia nie jest taka gładka,że moze sie łuszczyć...itp...To juz wolałam sie troche przyłozyć do mycia niz zepsuć jej gładką powierzchnię...Zlew w sumie nie jest tak intensywnie uzytkowany, nikt nie wchodzi do niego nogami-myslę że można zaryzykować.Tylko chciałabym poznac jakąś opinie o tego typu preparatach lub może ktoś zaproponuje mi coś lepszego/sprawdzonego?
Coś tez co szybko schnie(ten preparat do renowacji wanny eliminował jej użytkowanie na 5 dni icon_eek.gif )
Czekam na opinie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Pytanie do fachowców od chemii budowlanej jak i wszystkich forumowiczów icon_smile.gif
Mam zlew, który nie jest taki stary ,ale bardzo porysowany i łatwo osadza sie na nim brud.Znalazłam taką emalię Śnieżki i zastanawiam sie czy warto się za to brać.Niedawno chcielismy odnowić wannę żeliwną,która wyglada super mimo swojego wieku(40lat...tak,tak!), tylko na dnie łatwiej sie brudziła-zrezygnowałam po przeczytaniu opini, ze trudniej domyć,ze powierzchnia nie jest taka gładka,że moze sie łuszczyć...itp...To juz wolałam sie troche przyłozyć do mycia niz zepsuć jej gładką powierzchnię...Zlew w sumie nie jest tak intensywnie uzytkowany, nikt nie wchodzi do niego nogami-myslę że można zaryzykować.Tylko chciałabym poznac jakąś opinie o tego typu preparatach lub może ktoś zaproponuje mi coś lepszego/sprawdzonego?
Coś tez co szybko schnie(ten preparat do renowacji wanny eliminował jej użytkowanie na 5 dni icon_eek.gif )
Czekam na opinie icon_biggrin.gif



Opis produktu:
Emalia ceramiczna biała Śnieżka Spray 400ml

Szybkoschnący lakier akrylowy

Zastosowanie

Do naprawy uszkodzonych powierzchni emaliowych np. zlewów, wanien, miednic, bojlerów, lodówek, itp. Charakteryzuje się idealną bielą i doskonałym kryciem malowanej powierzchni.

Dane użytkowe
- Usunąć rdzę, luźne części podłoża, zniszczone powłoki
- Stare, dobrze trzymające się powłoki zmatowić papierem ściernym i odpylić
- Lakierowana powierzchnia musi być czysta i sucha
- Puszkę wstrząsać ok. 3 min. przed użyciem
- Nanosić kilka warstw (2 – 3) z odległości ok. 25 cm
- Następną warstwę nakładać w czasie do 2 godz. lub po 72 godz.
- Idealna temp. malowanie: 15 – 25 stopni C
- Nie nanosić na powierzchnie pomalowane lakierami na bazie żywic syntetycznych
- Pełną odporność na wodę powłoka uzyskuje po 72 godz.

TUTAJ KARTA CHARAKTERYSTYKI

Jeśli to ten produkt. Znam jedna osobę, co kupiła emalię do nanoszenia pedzelkiem (jak lakier do paznokci). No nie powiem żeby wanna wygladała zachwycająco. Nie dam sobie głowy uciąc, że dobrze podłoże było oczyszczone i odtłuszczone. To bardzo ważne. Przypuszczam, że biały lakier do paznokci też by sprawę załatwił.

Jeśli w grę wchodzi spray a zrobi się to dokładnie to załóżmy z daleka nie będzie widac icon_smile.gif

Z lupa tego nikt nie bedzie oglądał.

I znowu wszystko się sprowadza do akrylu. Trochę jak robienie tipsów icon_smile.gif

Alternatywa

EMALIA DO RENOWACJI WANIEN - DIAMENTOWA POWŁOKA

Producent: DECO COLOR

Tu tylko 16 godzin zwłoki icon_smile.gif

A to najlepsze - cytat z jednego z forum o tematyce malarsko-renowacyjnej

"Żadnym sprayem bo po pewnym czasie zejdzie.
O ile się nie mylę szkliwo usunąć kwasem szczawiowym a potem farba epoksydowa dwuskładnikowa 2 warstwy i odczekać tydzień żeby się utwardziła tzn nie moczyć wanny.
Uwaga po uzyskaniu efektu można wywinąć orła w wannie."

I to by się zgadzało poniewaz kolejny FACHOWIEC podaje instrukcję:
"Płynna farba poliuretanowa jest szkodliwa dla zdrowia i łatwopalna. Zanim zaczniemy malowanie, wyłączmy w łazience piecyk gazowy i zadbajmy o dobrą wentylację. Pracujmy w masce ochronnej i rękawicach.
Jak przygotować i stosować farbę?

Zarówno farbę podkładową, jak i tę do malowania zasadniczego, dokładnie mieszamy z utwardzaczem, aby w powstałej emulsji nie było pęcherzyków powietrza. Zanim zaczniemy malować, czekamy 10 minut, aż składniki dobrze się ze sobą połączą. Za każdym razem mieszamy tylko tyle farby, ile potrzebujemy na jednorazowe malowanie. Jeśli przygotujemy jej za dużo – niewykorzystana część zaschnie i nie będzie nadawała się do użytku. Gdy etap malowania będzie zbyt długi, farba może również zaschnąć na malowanej powierzchni. Dlatego nanoszenie jednej warstwy może trwać najwyżej 2 godziny.
Uwaga!

Farbą poliuretanową nie malujemy w temperaturze poniżej 5oC.


Myjemy wannę tradycyjnymi środkami do czyszczenia powierzchni emaliowanych. Miejsca stykające się z glazurą, baterię wannową, sitka odpływowe i przelewowe oklejamy taśmą malarską.

Całą powierzchnię wanny dokładnie szlifujemy gąbką ścierną. Ubytki emalii wypełniamy masą szpachlową. Kiedy szpachla wyschnie, jeszcze raz szlifujemy wannę.

Wannę odkurzamy odkurzaczem. Następnie odtłuszczamy ją, wycierając ściereczką zwilżoną w benzynie ekstrakcyjnej. Pamiętajmy, aby zrobić to bardzo dokładnie.


Przygotowujemy farbę podkładową. Malujemy wannę, używając pędzla lub wałka. Czekamy około 6 godzin, aż wyschnie (w niższej temperaturze – do 24 godzin). Potem malujemy jeszcze raz.

Przygotowujemy farbę do malowania zasadniczego. Rozprowadzamy ją na powierzchni wanny przy użyciu pędzla – równymi, spokojnymi ruchami – uważając, by nie powstały pęcherzyki powietrza. Po 12 godzinach, wannę malujemy drugi raz.

Odklejamy taśmę zabezpieczającą. Na tym kończymy pracę, ale skorzystać z wanny będziemy mogli dopiero po kilku dniach – kiedy powłoka całkowicie stwardnieje. Uważajmy, aby do tego czasu jej nie zabrudzić, oraz – żeby nic na nią nie spadło."

Są też to firmy, które profesjonalnie odnawiają w 3 godziny, ale czy to nie skórka za wyprawkę icon_smile.gif.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Zrezygnowałam z renowacji-ze względu na czas schnięcia i inne niedogodności i ............kupiłam umywalkę z szafką w konkurencyjnej cenie icon_biggrin.gif
Dodam,że skorzystałam z oferty "Majstra"-to taka sieć marketów budowlanych, niestety zlokalizowanych tylko (a szkoda) na południu kraju icon_biggrin.gif
....czy to była kryptoreklama?A niech tam!Byli najtańsi w necie icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...