Skocz do zawartości

Instalacja gazowa podłączenie kuchenki od piecyka


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc w sprawie "wpięcia" kuchenki gazowej w instalację gazową w mieszkaniu. W mieszkaniu znajduje się piec gazowy który pełni funkcję ogrzewania mieszkania i wody. Chciałbym przerobić instalację gazową tak oby wpiąć w nią kuchenkę gazową. Piec znajduje się w pomieszczeniu tzw gospodarczym kuchnię i pom. gosp dzieli łazienka. Moje pytanie jest takie:
Jakie kroki muszę poczynić, aby dokonać takiej przeróbki.
Orientacyjny koszt.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Przepraszam jak już był taki temat - ale nie mogłem zaleź nigdzie na forum

DSC01446.jpg

Napisano
Są dwie drogi:

Formalna - uzyskać zgodę na rozbudowę instalacji w ZG, zlecić sporządzenie projektu, wystąpić o pozwolenie na budowę, zatrudnić kierownika budowy, znaleźć wykonawcę z uprawnieniami gazowymi, dokonać
odbioru instalacji.

Nieformalnie - znależć pana Kazia, który zrobi to fachowo bez zbędnych formalności.
Napisano
Cytat

Są dwie drogi:

Formalna - uzyskać zgodę na rozbudowę instalacji w ZG, zlecić sporządzenie projektu, wystąpić o pozwolenie na budowę, zatrudnić kierownika budowy, znaleźć wykonawcę z uprawnieniami gazowymi, dokonać
odbioru instalacji.

Nieformalnie - znależć pana Kazia, który zrobi to fachowo bez zbędnych formalności.



Dziękuję za odpowiedz - ale naprawdę jest taka jazda z tym?
Myślałem żeby zabrać ze starego mieszkania nową kuchenkę, ale widzę że koszt zakupu płyty indukcyjnej będzie niższy icon_biggrin.gif
Co za dziwny kraj. To i czas takiej modernizacji będzie trwał dłużej od budowy Stadionu Narodowego .
Gość gawel
Napisano
Nigdy w życiu ponownie kochenki gazowej, przez trudności w utrzymaniu czystosci i wszechobezny tłusty nalot (produkt spalania gazu) massakra jakas. Do kosztów kuchni indukcyjnej trzeba doliczyć komplet garnków bo zwykle sie nie nadają icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Nigdy w życiu ponownie kochenki gazowej, przez trudności w utrzymaniu czystosci i wszechobezny tłusty nalot (produkt spalania gazu) massakra jakas. Do kosztów kuchni indukcyjnej trzeba doliczyć komplet garnków bo zwykle sie nie nadają icon_wink.gif



hihi kolega mówi to z doświadczenia a ja z przeświadczenia ze chyba tak jest icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

hihi kolega mówi to z doświadczenia a ja z przeświadczenia ze chyba tak jest icon_smile.gif


Dziękuję za porady - ale powstaje nowy problem teraz icon_biggrin.gif .
Jaką kupić płytę indukcyjną?
Jest ich bardzo duży wybór, a rozpiętość cenowa jeszcze większa. Edytowano przez Grzegorz4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Pomijając wszystkie plusy przemawiające za płyta indukcyjną, w tym duża liczba dostępnych modeli na rynku,
rozwiązałeś już sprawę z instalacja elektryczną.
Płyta indukcyjna ma przeważnie 7,2kW mocy i standardowe przyłącze tego nie pociągnie (zabezpieczenie przedlicznikowe 25A)
Napisano
Cytat

Pomijając wszystkie plusy przemawiające za płyta indukcyjną, w tym duża liczba dostępnych modeli na rynku,
rozwiązałeś już sprawę z instalacja elektryczną.
Płyta indukcyjna ma przeważnie 7,2kW mocy i standardowe przyłącze tego nie pociągnie (zabezpieczenie przedlicznikowe 25A)


moja kuchnia ma w sumie 9kw i jest podlączona do gniazda 400v, zabezpieczenie to ja mam przedlicznikowe 3x25 a i smialo można 30kw podlączyc bo poszczegolne fazy są równo obciażone na tym polega cały pic. (kuchnia jest podzielona na 2 fazy). Można rownież kuchnie podłaczyć do zasilania 2x230v trzeba jednak przeciąc 2 zworki na tabliczce przylączeniowej z tyłu kuchenki.

A może taka ja bym sobie allegro w tym przypadku pupy nie zawracał
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30147618
lub cos wiecej
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categori...mp;pageNumber=0
Napisano
Wiem że można, choć nie wiedziałbym co przeciąć icon_wink.gif, ale zauważ że problem dotyczy mieszkania w jakimś tam bloku czy kamienicy.
A tu sprawa może nie być już taka prosta do wykonania, tym bardziej na etapie adaptacji, a nie remontu czy budowy.
Tam raczej do kuchni nie są pociągnięte dwie fazy.
Po za tym tablica przedlicznikowa jest w gestii ZE, i wymiana zabezpieczenia z 25A na 30A we własnym zakresie raczej nie wchodzi w rachubę.
Ale jeśli nie będzie miał z tym problemów, to jak najbardziej też polecam płytę indukcyjną. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Na mój gust pozostaje wynajęcie pana Kazia...


Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady.
W mieszkaniu jest instalacja na 380v do podłączenia płyty indukcyjnej, więc problemu z zasilaniem płyty nie ma.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...