Skocz do zawartości

Chciałbym odnowić drzwi


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie, otóż chciałbym odnowić dosyć wiekowe drzwi w łazience. Nie wiem o nich zbyt wiele, podejrzewam że są z jakiejś sklejki, od wewnątrz pomalowane farbą na biały kolor. Właśnie wewnętrzną stroną chciałbym się zająć, drzwi są lekko pęknięte, wgniecone od kopnięcia w nie, Na górze mają ubytek powstały od piłowania ich, zaszpachlowany.

Drzwi są ogólnie dosyć gładkie, oprócz wymienionych ubytków. Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Czy wystarczyłoby zeszlifować drzwi tylko w tych miejscach papierem ściernym i na przykład zaszpachlować ubytki? Czy lepiej zeszlifować całe drzwi z farby, ale jak uzupełnić te ubytki?

Proszę nie odsyłać mnie do wcześniejszego tematu o drzwiach, nie wchodzą w grę np. techniki opalania czy inne, proszę o skuteczne i w miarę łatwe do wykonania techniki dla "niedzielnego" majsterkowicza.

Z góry dziękuję
Napisano
Cytat

Mam pytanie, otóż chciałbym odnowić dosyć wiekowe drzwi w łazience. Nie wiem o nich zbyt wiele, podejrzewam że są z jakiejś sklejki, od wewnątrz pomalowane farbą na biały kolor. Właśnie wewnętrzną stroną chciałbym się zająć, drzwi są lekko pęknięte, wgniecone od kopnięcia w nie, Na górze mają ubytek powstały od piłowania ich, zaszpachlowany.

Drzwi są ogólnie dosyć gładkie, oprócz wymienionych ubytków. Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Czy wystarczyłoby zeszlifować drzwi tylko w tych miejscach papierem ściernym i na przykład zaszpachlować ubytki? Czy lepiej zeszlifować całe drzwi z farby, ale jak uzupełnić te ubytki?

Proszę nie odsyłać mnie do wcześniejszego tematu o drzwiach, nie wchodzą w grę np. techniki opalania czy inne, proszę o skuteczne i w miarę łatwe do wykonania techniki dla "niedzielnego" majsterkowicza.

Z góry dziękuję



Cześć,
nie musisz wszystkiego zdzierać do żywego!

Wystarczy, że zmatowisz starą farbę i zaszpachlujesz ubytki (możesz nawet szpachlą samochodową będzie mocniejsza). Potem farba podkładowa bo ma lepszą przyczepność i lepiej się rozkłada i ma inne zadanie niż nawierzchniowa. No i na końcu kolor jaki chcesz i śmiało maluj. Oczywiście jak zwykle ja polecam dobre produkty Amerykańskie lub Kanadyjskie.

Pozdrawiam Adam

P.S.
zwróć uwagę, że w miejscach które załatasz będziesz miał naprawdę gładką powierzchnię, dlatego może zajść potrzeba troszkę ją zepsuć żeby dorównać strukturą do reszty.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Jesteśmy w podobnej sytuacji. Drzwi na ramiaku, lata 50te. Szlifowanie nic nie daje, farba się tylko łuszczy, robią się przez to dodatkowe ubytki, drzwi w efekcie wyglądają gorzej niż przed przystąpieniem do prac. Wyłącznie opalanie!
Na razie szukamy wykonawcy. Mamy kogoś kto podjął się opalania, szpachlowania i malowania za 250 zł od drzwi. Uwaga bez framug, te zrobiliśmy sami. Cena tego samego wykonawcy za framugi, to 150 zł za opalania, szpachlowanie i malowanie.
Dam znać jeśli osiągnę zadowalające efekty.
Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Jesteśmy w podobnej sytuacji. Drzwi na ramiaku, lata 50te. Szlifowanie nic nie daje, farba się tylko łuszczy, robią się przez to dodatkowe ubytki, drzwi w efekcie wyglądają gorzej niż przed przystąpieniem do prac. Wyłącznie opalanie!
Na razie szukamy wykonawcy. Mamy kogoś kto podjął się opalania, szpachlowania i malowania za 250 zł od drzwi. Uwaga bez framug, te zrobiliśmy sami. Cena tego samego wykonawcy za framugi, to 150 zł za opalania, szpachlowanie i malowanie.
Dam znać jeśli osiągnę zadowalające efekty.
Pozdrawiam!



Łuszczy się bo wchodzi w reakcje ze starą farbą? Sprubuj przemalować taką wodną emalią:

http://www.majic.pl/pl/farby_specjalne/id_230.html

i później nawierzchniowa.


Pozdrawiam
Adam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
też mam takie stare drzwi, ale jak na razie stoją i nie ma się kto za to zabrać, ja się boję że je zniszczę...zastanawiam się czy ich nie oddać do renowacji, ale to pewnie nie tani interes... Szukam w ogóle fajnych drzwi, które z jednej strony są pełne klasyki i elegancji, a drugiej nowoczesne, może gdzieś takie widzieliście?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...