Skocz do zawartości

ściany warstwowe


Recommended Posts

Napisano
Witam
Odziedziczyłem dom w zasadzie formalnie i technicznie w budowie od 1985r, nie zamieszkały ze wszystkimi mediami z różnymi ścianami zewnętrznymi. Parter ściana od wewnątrz ; suporeks 12cm/pustka/suporeks 24cm/tynk. Piętro ściana od wewnątrz odwrotnie ; suporeks 24cm/pustka/suporeks 12cm/tynk. Dlaczego? Co to oznacza wytrzymałościowo i termicznie ?? Planuję zamieszkanie - mogę ??
pozdrawiam
Napisano
w pierwszym przypadku masz ocieplenie od wewnątrz (pewnie robił to TB)
w drugim od zewnątrz
wytrzymałościowo nie oznacza nic (jeżeli oczywiście zostały zachowane ogólne zasady prowadzenia takich robót)
termicznie - wdmuchaj tam jakąś hydrofobową termoizolację i będzie git
zapewne pozostanie mostek termiczny - wieniec, ale tu niewiele możesz zrobić (najprościej pas styro dookoła wieńca, ale wygladać to będzie nieciekawie)
Napisano
Dzięki bardzo - tak zrobię, z tym TB trafiłeś bez pudła. A tak poza konkursem, to dlaczego ściany piętra są wybudowane odwrotnie skoro jak budował piętro też był TB ??
pozdrawiam
Napisano
a to to już pytanie do tych co to murowali icon_biggrin.gif
trochę to dziko wygląda, bo obciążenia ze ścian są zapewne mimośrodowo względem siebie, chyba, że mozesz domierzyć od czegoś wewnątrz (np ściany konstrukcyjnej wewnętrznej na parterze i piętrze) odległości do ścian zewnętrznych i wyjdzie to samo na dole i górze,
na elewacji nie ma jakiś uskoków pomiędzy piętrami?
Napisano
1/ Znowu "trafiony"- jest uskok między piętrami ok.4cm. Co jak rozumiem potwierdza "mimośrodową" konstrukcję ścian zewnętrznych ?
2/ Wracając do wdmuchania granulatu styro między ściany (w zamawianiu) to co sądzisz o dodatkowym (oprócz granulatu) ociepleniu styro od zewnątrz ? Czy to nie przesada ?
pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Gość adiqq
Napisano
skoro chcesz wdmuchiwać granulat, to po co jeszcze ocieplać z zewnątrz?
Napisano
ściana i tak jest już na tyle gruba i zaizolowana, że nie ma sensu nic więcej tam dokładać, bedzie ciepło. A jak się klimat nam pogorszy, wtedy można sie zastanowić nad ociepleniem.
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...