Skocz do zawartości

drzwi balkonowe montaż


Recommended Posts

Napisano

witam
czy belka pod drzwiami balkonowymi musi być wymurowana przed obstawieniem drzwi np, z cegły czy tez zalana betonem na wysokośc posadzki,pytam gdyz nie bawem mają mi je montować a nie mam tego przygotowane chodzi mi o coś podobnego to co podałem na foto.
347121530761e27amed.jpg

Napisano
Cytat

witam
czy belka pod drzwiami balkonowymi musi być wymurowana przed obstawieniem drzwi np, z cegły czy tez zalana betonem na wysokośc posadzki,pytam gdyz nie bawem mają mi je montować a nie mam tego przygotowane chodzi mi o coś podobnego to co podałem na foto.
347121530761e27amed.jpg




Pytałem o coś takiego faceta od okien , powiedział że w przypadku kiedy nie ma jeszcze docelowej posadzki oni podkładją profil pod okno taki normalny jak okno a później możesz zalać posadzkę jak wysoko chcesz
Napisano
Cytat

witam
czy belka pod drzwiami balkonowymi musi być wymurowana przed obstawieniem drzwi np, z cegły czy tez zalana betonem na wysokośc posadzki,pytam gdyz nie bawem mają mi je montować a nie mam tego przygotowane chodzi mi o coś podobnego to co podałem na foto.
347121530761e27amed.jpg


U nas były montowane na podpórkach... Otwór był większy od drzwi, ponieważ nie było jeszcze posadzki. Przy wylewaniu posadzki drzwi zostały zalane pod spodem razem z podpórkami (betonowymi zresztą). A z zewnątrz dodatkowo zabezpieczone przeciw przemakaniu.
Nie wiem czy tak się robi prawidłowo, ale tak zrobili u nas ;p
Gość mhtyl
Napisano
U mnie jest podobnie jak na tej fotce i gość od posadzki (będę wylewał z mixokreta) powiedział że tak może być.U mnie wygląda troszkę inaczej- podmurówka jest szerokości ramy + 1 cm po obu stronach i pomurowana jest na styk z dolną krawędzią ramy ,między pustak a ramę strzeliłem piankę niskoprężną co usztywniło bardziej ramę. Pustak (Ytong) murowałem na klej.
Napisano
myślałem aby zrobić to przed i odrazu zaizolować papą, widze tez jak są mocne ulewy zalatuje mi woda do salonu,mam zbyt wysoki pochył balkonu w strone wewnętrzną, nie mam jeszcze posadzki.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

myślałem aby zrobić to przed i odrazu zaizolować papą, widze tez jak są mocne ulewy zalatuje mi woda do salonu,mam zbyt wysoki pochył balkonu w strone wewnętrzną, nie mam jeszcze posadzki.


Rozumiem,że to jest na parterze. Wystarczy jak dasz izolację poziomą na długości otworu drzwiowego a później obmuruj pustakiem i powinno być dobrze. Jak dasz na klej do bk to woda nie powinna Ci się wlewać. U mnie wlewała się do kotłowni. jak podmurowałem to zapobiegło ,dodam że w kotłowni jak i na zewnątrz na podeście będę jeszcze wylewał posadzkę.
Gość mhtyl
Napisano
To na balkonie też zapewne będziesz podnosił posadzkę, tak więc spokojnie możesz tak zrobić i będzie ok.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

ok dzięki mhtyl, jutro dzwonie po murarza.

zdecydowałem zalać taką belkie na wysokosć 10cm
Brak obrazka


A ile będziesz dawał styropianu? Uważam że 10 cm to za mało bo styropianu musisz dać co najmniej 10 cm i wylewka co najmniej 6-8 cm i jakaś posadzka np. panele tak więc może być za mało te 10 cm. Powinieneś policzyć o ile podniesie się podłoga (wszystkie warstwy) aby później nie było rozczarowania.
Napisano (edytowany)
tak mi wyszły stopnia schodów na klatce i chciałbym aby były zlicowane z pozostałymi,podniosą te drzwi balkonowe 3cm max od tej belki,myslałem dać cienszy steropian na posadzkie. Edytowano przez gomesz (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

tak mi wyszły stopnia schodów na klatce i chciałbym aby były zlicowane z pozostałymi,podniosą te drzwi balkonowe 3cm max od tej belki,myslałem dać cienszy steropian na posadzkie.


Zrobisz ja uważasz, ale stopnie na klatce możesz dolać do wymiaru po wszystkim, a styropian 10 cm to minimum. Dla przykładu u mnie posadzka licząc od ślepej wyniesie około 18 cm (podłogówka) + Wykończenie panele albo płytki (jeszcze nie jestem zdecydowany). Z ciekawości zapytam czy murarze Ci nie doradzili nic w tej sprawie, dziwi mnie fakt że wymurowali schody nie uwzględniając poziomu posadzki.
Napisano
mhtyl piszemy tu o mieszkaniu na poddaszu wszędzie gdzie pytałem powiadają bez folii
3 cm styropian EPS 100
5 cm wylewki ale w projekcie też mam 5 + 5
Napisano
Cytat

ok dzięki mhtyl, jutro dzwonie po murarza.

zdecydowałem zalać taką belkie na wysokosć 10cm
Brak obrazka


Według instrukcji speców od montażu okien takie coś jak na powyższym zdjęciu to błąd. Mostek termiczny. Powinno być punktowe podparcie, a pustka wypełniona styropianem.
Ewentualnie, od biedy może być to:
Cytat

347121530761e27amed.jpg


...wyłącznie z racji zastosowania dość ciepłego materiału jakim jest gazobeton. Ale to od naprawdę dużej biedy.
Napisano
od biedy, jak od biedy
z pewnością przy ścianie 1W jest to rozwiązanie poprawne
w pozostałych przypadkach - jak zauważyłeś - błąd

o właśnie
a gdzie nasz wielki nieuczony Empirfirion wskazałby miejsce montażu okna przy preferowanym przez siebie sposobie ocieplenia?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

mhtyl piszemy tu o mieszkaniu na poddaszu wszędzie gdzie pytałem powiadają bez folii
3 cm styropian EPS 100
5 cm wylewki ale w projekcie też mam 5 + 5


Myślałem,że to parter. Ja też na poddaszu dam 3 cm styro bez foli i wylewki 5 cm . Ale tą belkę bym wywalił co ją wylałeś. PeZet ma racę ,ja jak to on nazwał od biedy dałem Ytonga. Wyciąłem bloczki z bloczka 36,5 na wysokość i na szer ramy +po 1 cm z każdej strony, ale ja już drzwi balkonowe miałem wstawione.
Napisano
na pączątek proponowano mi abym wymurowac z cegły,jednak zapytałem ekipe która ma wstawiac okna powidzieli, tak jest zrobione poprawnie a co napewno mocniejsze od samej cegły a juz nie wspomne o gazobetone, wypełniona zostanie styropianem od strony wewnętrznej 5cm,i tak samo będzie na balkonie 5cm pod samą belkie wysmarowana mazidłem i przyklejona papa termozgrzewalna ,zrobiłem ją tez po to aby dzrwi nie wisiały mi na klinach,nie szybko ruszę z ręsztą brak funduszy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez SoSo: Może warto przytoczyć badania turbiny... A nie, zaraz, nie ma żadnych, bo to bubel który się kręci i nie produkuje użytecznej energii.
    • W dobie rosnących cen energii i potrzeby zwiększenia niezależności energetycznej, właściciele domów jednorodzinnych coraz chętniej sięgają po rozwiązania odnawialne. Czy oprócz paneli fotowoltaicznych warto zainteresować się również energią wiatrową? Turbina Dragon od Dospel udowadnia, że tak. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/115529-turbina-wiatrowa-dragon-od-dospel-domowa-energia-z-natury
    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...