Skocz do zawartości

Ściany fundamentowe pojedyńcze czy podwójne ?


Recommended Posts

Jestem na początku budowy domku podpiwniczonego. Chciałbym podmurówkę obłożyć cegłą klinkierową (nie klinkierem płytką) dlatego zdecydowałem się na postawienie ścian fundamentowych w 1,5 bloczka tj. bloczek leżący (konstrukcja), styropian zwykły, bloczek pionowo, mazidło, papa na pionowo, folia kubełkowa. Na pozostałych kondygnacjach ściana jednowarstwowa.
Czy stawianie dodatkowej ściany z bloczka na pionowo ma swoje uzasadnienie z racji układania na nich 40 cm klinkieru?
Czy stawiając dodatkową ściankę z bloczka i klinkieru powinno zmieniać się zbrojenie ław ? jest tylko pod ścianą nośną
Moim zdaniem budując dodatkową ścianę łatwiej będzie położyć mi izolację pionową wodną - teren glina
Czy mój punkt widzenia jest dobry czy może ktoś ma inne zdanie?
Proszę o podpowiedzi
Link do komentarza
Aż parsknąłem śmiechem jak przeczytałem pytanie. Naprawdę dobre pytanie.
Ja już pomijam fakt co zrobisz na górze tej ściany 40cm, ale pytanie o sens mnie rozwaliło.
Powiem tak, właśnie dla takich jak Ty ktoś wymyślił płytki klinkierowe.
Wystający cokół budzi lęk z każdej strony w tych czasach, choć jest historycznie i logicznie uzasadniony. A to zaraz zaczyna się, że woda kapie i chlapie na ścinę, albo że gołąb przysiądzie i nasra za przeproszeniem.
Ciekawe pytanie - zobaczę z przyjemnością co ludzie powiedzą.
... dalej nie czytaj - bo to będzie reklama
może jak chcesz mieć wystający cokół a policzyłeś ile pod niego kosztują ściany (gdy jest z klinkieru) to zastosuj cegiełkę Novabrik, wisi na ścianie i wietrzy to co jest pod spodem a fundamentu nie potrzebuje. Założę się, że będzie dużo taniej, reszta to rzecz gustu.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Jestem na początku budowy domku podpiwniczonego. Chciałbym podmurówkę obłożyć cegłą klinkierową (nie klinkierem płytką) dlatego zdecydowałem się na postawienie ścian fundamentowych w 1,5 bloczka tj. bloczek leżący (konstrukcja), styropian zwykły, bloczek pionowo, mazidło, papa na pionowo, folia kubełkowa. Na pozostałych kondygnacjach ściana jednowarstwowa.
Czy stawianie dodatkowej ściany z bloczka na pionowo ma swoje uzasadnienie z racji układania na nich 40 cm klinkieru?
Czy stawiając dodatkową ściankę z bloczka i klinkieru powinno zmieniać się zbrojenie ław ? jest tylko pod ścianą nośną
Moim zdaniem budując dodatkową ścianę łatwiej będzie położyć mi izolację pionową wodną - teren glina
Czy mój punkt widzenia jest dobry czy może ktoś ma inne zdanie?
Proszę o podpowiedzi


Jak masz za dużo kasy to muruj. A kto Ci podsunął ten pomysł? Wystarczy dać jeden bloczek na ścianę fundamentową 24 cm, mazidło icon_biggrin.gif ,styro i folia kubełkowa a papa podwójnie złożona na izolację poziomą.
Link do komentarza
Cytat

Powiem tak, właśnie dla takich jak Ty ktoś wymyślił płytki klinkierowe.
Wystający cokół budzi lęk z każdej strony w tych czasach, choć jest historycznie i logicznie uzasadniony. A to zaraz zaczyna się, że woda kapie i chlapie na ścinę, albo że gołąb przysiądzie i nasra za przeproszeniem.
Ciekawe pytanie - zobaczę z przyjemnością co ludzie powiedzą.
... dalej nie czytaj - bo to będzie reklama
może jak chcesz mieć wystający cokół a policzyłeś ile pod niego kosztują ściany (gdy jest z klinkieru) to zastosuj cegiełkę Novabrik, wisi na ścianie i wietrzy to co jest pod spodem a fundamentu nie potrzebuje. Założę się, że będzie dużo taniej, reszta to rzecz gustu.


Trochę się nie zrozumieliśmy, cegła schowa sie pod 20 cm styro na ścianie parteru - też by mnie wkurzały gołębie icon_biggrin.gif
Do płytek klinkierowych nie mam absolutnie przekonania, co kilka lat trzeba je zbierać z gruntu.
Koszt budowy ścianki pionowej z bloczka nie jest powalający a pozwala to zastosować zwykły styro w oceiplenie fundamentu a nie wodny, unikam klejów siatek itp., mam co posmarować mazidłem i do czego przykleić papę na pionową izolację wodną (o poziomej nawet nie wspominam) no i najwazniejsze mam na czym pomurować cegłę klinkierową.
Musze przyznać że trochę wystraszyła mnie ta glina dlatego ostro nastawiłem się na walkę z ewentualną wodą, działka co prawda na górce ale wątpliwosci pozostają.
Dziękuje za opinie wszystkie z checią przeczytam
Pozdr
Link do komentarza
Kolega 'mhtyl' dobrze powiedział, zrób sobie wspornik na ścianie konstrukcyjnej, to nie będziesz musiał robić ściany od dołu. Ale to nie zwolni się z styropianu i siatki pod izolację. Ale chyba teraz robi się to inaczej. Prawda, że płytki trzeba podnosić z ziemi, byłem ostatnio u takiej Kobitki i cały piękny cokół z szlachetnego łupka leżał na ziemi, nawet nie śmiałem zamienić z nią słowa na ten temat.
Link do komentarza
może warto by było powiedzieć o warunkach gruntowych, poziomie wody, czy budynek podpiwniczony oraz uściślenie, bo piszesz że ściana 1W po czym robisz wrzutę o ścianie + 20 centów styro (jaki materiał na ściany nadziemia)
bo rozumiem, że chcesz cokół wymurować z cegły klinkierowej i zastanawiasz się jak to podeprzeć
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Cytat

może warto by było powiedzieć o warunkach gruntowych, poziomie wody, czy budynek podpiwniczony oraz uściślenie, bo piszesz że ściana 1W po czym robisz wrzutę o ścianie + 20 centów styro (jaki materiał na ściany nadziemia)
bo rozumiem, że chcesz cokół wymurować z cegły klinkierowej i zastanawiasz się jak to podeprzeć



Warunki gruntowe: glina, poziom wody poniżej ław (działka na górce).
budynek podpiwniczony ławy 2,5 metra w glebie.
Ze ściana nadziemia 1W przepraszam napisałem faktycznie bez sensu: zamierzam gazobeton + styro 20cm
Cały czas rozważam jak ściany fundamentowe:
1) bloczek 24, styro wodne, siatka, klej, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa
2) bloczek 24, styro, bloczek 12, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa

Dokładnie chciałbym pomurować cokół z cegły klinkierowej przy 2) bym miał na czym, no ale niestety ścianka
fundamentu zewnętrznego będzie stała na końcówce ławy (ławy 80cm)
Czy przy glinie faktycznie trzeba aż tak zbroić na wodę ściany fundamentowe ?
Co sądzicie o drenażu przy fundamentach z odprowadzeniem wody ? - jedni mówia że ok, inni że bez sensu bo i tak się
zamuli i nie warto wrzucać żwiru bo dopiero wtedy będzie tam spływała wszelka woda opadówka z gliny.
Pozdr Edytowano przez przemal00 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Warunki gruntowe: glina, poziom wody poniżej ław (działka na górce).
budynek podpiwniczony ławy 2,5 metra w glebie.
Ze ściana nadziemia 1W przepraszam napisałem faktycznie bez sensu: zamierzam gazobeton + styro 20cm
Cały czas rozważam jak ściany fundamentowe:
1) bloczek 24, styro wodne, siatka, klej, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa
2) bloczek 24, styro, bloczek 12, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa

Dokładnie chciałbym pomurować cokół z cegły klinkierowej przy 2) bym miał na czym, no ale niestety ścianka
fundamentu zewnętrznego będzie stała na końcówce ławy (ławy 80cm)
Czy przy glinie faktycznie trzeba aż tak zbroić na wodę ściany fundamentowe ?
Co sądzicie o drenażu przy fundamentach z odprowadzeniem wody ? - jedni mówia że ok, inni że bez sensu bo i tak się
zamuli i nie warto wrzucać żwiru bo dopiero wtedy będzie tam spływała wszelka woda opadówka z gliny.
Pozdr


Uważam, że wystarczy jak dasz papa na izolację poziomą(między ławą a ściana fundamentowa), bloczek 24,dysperbit lub coś w tym rodzaju, styrodur albo coś podobnego, papa na izolację poziomą a na pionową wystarczy folia kubełkowa. Nie dawaj siatki i kleju bo niby w czym miało by to pomóc chyba ,że w podniesieniu kosztów. Co do obmurowania klinkierem to są kotwy aby te cegły trzymały się czegoś jeżeli już o to się obawiasz. A co do drenażu to zawsze jest sens ,a że się zamuli? no nic nie jest wieczne tylko zanim to nastąpi to bardzo dużo wody przepłynie.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Warunki gruntowe: glina, poziom wody poniżej ław (działka na górce).
budynek podpiwniczony ławy 2,5 metra w glebie.
Ze ściana nadziemia 1W przepraszam napisałem faktycznie bez sensu: zamierzam gazobeton + styro 20cm
Cały czas rozważam jak ściany fundamentowe:
1) bloczek 24, styro wodne, siatka, klej, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa
2) bloczek 24, styro, bloczek 12, mazidło, papa pionowa fundament, folia kubełkowa

Dokładnie chciałbym pomurować cokół z cegły klinkierowej przy 2) bym miał na czym, no ale niestety ścianka
fundamentu zewnętrznego będzie stała na końcówce ławy (ławy 80cm)
Czy przy glinie faktycznie trzeba aż tak zbroić na wodę ściany fundamentowe ?
Co sądzicie o drenażu przy fundamentach z odprowadzeniem wody ? - jedni mówia że ok, inni że bez sensu bo i tak się
zamuli i nie warto wrzucać żwiru bo dopiero wtedy będzie tam spływała wszelka woda opadówka z gliny.
Pozdr




jak rozumiem pytasz bo boisz się wody
odpowiedź w tym zakresie jest następująca
ściana bloczek - styro - bloczek przecieka cała bo masz zbiornik na wodę między ścianami
ściana jednowarstwowa z bloczka przecieka tylko tam gdzie przecieka .
pod względem zażegnania ewentualnych problemów wodnych doradzam jednowarstwową z bloczka betonowego
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

jak rozumiem pytasz bo boisz się wody
odpowiedź w tym zakresie jest następująca
ściana bloczek - styro - bloczek przecieka cała bo masz zbiornik na wodę między ścianami
ściana jednowarstwowa z bloczka przecieka tylko tam gdzie przecieka .
pod względem zażegnania ewentualnych problemów wodnych doradzam jednowarstwową z bloczka betonowego
pozdrawiam


Witam
Miałem dylemat jak posadowić ściankę cokołową z cegły klinkierowej decyzja zapadła pociągnę 2 ściankę od ław
aby się to nie ruszało.
Woda mi nie straszna, bo działka na górce i wody nie widziałem a poza tym solidnie zaizoluje ściany tj.
ścianka zewnętrzna: folia kubełkowa, papa sbs na izolację pionową, disprobit 2x, bloczek bet pionowo
styropian 8 cm
ścianka wewnętrzna: 2 x disprobit, bloczek betonowy
Myślę że to powinno wystarczyć na ewentualna wodę
Pozdr Edytowano przez przemal00 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...