Skocz do zawartości

Pytanie do projektu


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Na początku zaznaczę ze jestem nowym użytkownikiem tego forum i nie wiem czy dobrze umieściłem swój temat.

Mianowicie zastanawiam się nad profesjonalna wycena budowy domu, tzn
Projekt domu już jest, pozwolenie na budowę i tak dalej.

Potrzebuje obliczyć ilość potrzebnych materiałów do budowy
np. Ile będzie potrzebne cementu na fundament? ile potrzebuje i jakich desek do obicia?
chciałbym tez dowiedzieć się o jakieś orientacyjne ceny robocizny budowy danych elementów domu.

Dodam ze mój dom ma być z drewna, szkielet drewniany, fundament pełny

Proszę o informacji jak można uzyskać taka wycenę.
czy można to komuś zlecić ? a może istnieje jakiś sposób abym sam to obliczył
albo jedno i drugie

dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Napisano
Liczysz na zasadzie brył geometrycznych.
Cement zamawiasz w m3 - więc głębokośc wykopu*szerokość*długość ścian.
Ściany murowane - ile cegieł/pustaków na m2 (każdy producent podaje użycie na m2)- robisz wysokość ściany*długość ścian - otwory okienne i drzwiowe *ilość na m2
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
nie zrobisz tego sam profesjonalnie, nie wiesz ile zejdzie zaprawy na mur, nie wiesz gdzie jaką papę położyć, czym ją kleić, jaki tynk, jaki styropian, jakie materiały, jeśli chesz mieć miarodajne wielkości zamów kosztorys tylko zamów go u osoby która nie zrobi tego na tzw. PAŁE za 150zł, i musisz mieć świadomość że cena będzie ceną średnia liczoną dla dengo kwartału i dla dengo regionu a ostaczna cena bodowy może być całkiem inna, bo np cegły kupisz taniej a mury wybuduje ci wujek itd. Niemniej jednak kosztorys da ci jakiś pogląd i przybliży CI koszt wielkości ceny za dom

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...