Skocz do zawartości

Czym pomalować białą cegłę silikatową??


Recommended Posts

Napisano
Chodzi mi o uzyskanie naturalnej barwy czerwonej starej cegły.Nie jest to ogromna powierzchnia-są to słupki ogrodzeniowe wykonane z białej cegły.Zupełnie nieładne.....
Napisano
Cytat

Chodzi mi o uzyskanie naturalnej barwy czerwonej starej cegły.Nie jest to ogromna powierzchnia-są to słupki ogrodzeniowe wykonane z białej cegły.Zupełnie nieładne.....




Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.
Napisano
Cytat

Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.



Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?
Napisano
Cytat

Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?




Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.
Napisano
Cytat

Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.



Dziękuję icon_biggrin.gif
Spróbuje po prostu na jednej cegle a dalej zdecyduje.Szkoda mi materiału i kasy na nowe słupki, skoro sa gotowe.Nie są w moim guście,ale burzyć wszystko czy obkładać klinkierem to droga zabawa.Niemniej dziękuje bardzo za sugestie i podpowiedzi icon_wink.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
no chyba jednak nie wnika w strukturę podłoza,farby silikatowe łączą sie chemicznie w przypadku podłoży mineralnych i w tym przypadku byłoby to rozwiązanie;nalezy mieć świadomość ,że jest pewne ograniczenie dotyczące kolorystyki zwłaszcza jeśli chodzi o czerwienie stosowane przy wyrobie farb silikatowych,należałoby zdecydować się na konkretny kolor z NCS i sprawdzic mozliwość jego zrobienia i przetrwania;sa tez inne rozwiazania oparte na odmiennych farbach
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...