Skocz do zawartości

Czym pomalować białą cegłę silikatową??


Recommended Posts

Cytat

Chodzi mi o uzyskanie naturalnej barwy czerwonej starej cegły.Nie jest to ogromna powierzchnia-są to słupki ogrodzeniowe wykonane z białej cegły.Zupełnie nieładne.....




Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.
Link do komentarza
Cytat

Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.



Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?




Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.
Link do komentarza
Cytat

Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.



Dziękuję icon_biggrin.gif
Spróbuje po prostu na jednej cegle a dalej zdecyduje.Szkoda mi materiału i kasy na nowe słupki, skoro sa gotowe.Nie są w moim guście,ale burzyć wszystko czy obkładać klinkierem to droga zabawa.Niemniej dziękuje bardzo za sugestie i podpowiedzi icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
no chyba jednak nie wnika w strukturę podłoza,farby silikatowe łączą sie chemicznie w przypadku podłoży mineralnych i w tym przypadku byłoby to rozwiązanie;nalezy mieć świadomość ,że jest pewne ograniczenie dotyczące kolorystyki zwłaszcza jeśli chodzi o czerwienie stosowane przy wyrobie farb silikatowych,należałoby zdecydować się na konkretny kolor z NCS i sprawdzic mozliwość jego zrobienia i przetrwania;sa tez inne rozwiazania oparte na odmiennych farbach
Link do komentarza
Cytat

no chyba jednak nie wnika w strukturę podłoza,farby silikatowe łączą sie chemicznie w przypadku podłoży mineralnych i w tym przypadku byłoby to rozwiązanie...



Nie mniej jednak producenci farb zalecają, w celu ustabilizowania chłonności podłoża, gruntowanie. Oto przykład zaleceń w części "Przygotowanie podłoża".
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Odpowiedź pierwsza -  jak piszesz na starych tematach to bywam. Odpowiedź na pytanie  drugie - nie nie robiłem iniekcji , a te w ścianach wręcz usuwałem . jeśli piszesz o iniekcjach w grunt za ścianą to spotkałem się z tym rozwiązaniem - ale nie robiłem . Odpowiedzi kolejne : Tak na chłopski rozum 1 - jako że iniekcję robisz w grunt to nie powinno to tworzyć interakcji z wcześniej zastosowaną chemią . Tak na chłopski rozum 2 - jeżeli cieknie to nie może być mega twardo bo cieknie czyli w tych miejscach glina musi być płynna . Tak na chłopski rozum 3 - rozumiem że już zrobiłeś jakieś rozpoznanie w dostępnej chemii i masz faworyta - czyli telefon do przedstawiciela regionalnego tej firmy - ściągnięcie go na obiekt i totolotek - będzie uczciwy czy tylko będzie chciał sprzedać .  Wiele razy kontaktowałem się z przedstawicielami regionalnymi różnych firm w zakresie chemii zabezpieczającej przed wodą i nie zostałem wsadzony na minę . jeżeli czegoś nie wiedzieli to otwarcie mówili że nie wiedzą  ( czyli metoda organoleptyczna w ograniczonym zakresie ) . Tak na chłopski rozum 4 - zadasz właściwe pytania dostaniesz właściwe odpowiedzi . W temacie pytań  jako że nie znam obiektu nie jestem w stanie pomóc . W temacie preparatów tego zakresu - brak wiedzy i doświadczenia czyli nie pomogę.   Nie mniej jednak nie  święci garnki lepią czyli życzę powodzenia
    • Jak tu czasami jeszcze bywasz Panie kolego, to zapytanie mam czy robiłeś kiedyś iniękcję? Odkopałem to co wyżej, bo tak naprawdę niewiele, ale woda się sączy, a docelowo jak mam kłaść wylewkę, to chciałbym zlikwidować to sączenie. Są trzy miejsca gdzie ta woda się sączy i przyszło mi już jakiś czas temu do głowy, żeby zrobić w tych miejscach iniękcję. Tylko pytanie, czy zadziała to w glinie? Jest tam mega twardo, także tylko ostry kilof to ruszy, więc może zadziała. Teraz pytanie czy jakiś preparat polecasz, albo ktoś mógłby polecić coś, z czym miał już do czynienia? Albo słyszał, że ktoś to czy tamto stosował? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli ściana między mieszkaniami jest nośna, konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wykonanie projektu przez inżyniera budowlanego. W przypadku ściany działowej wystarczy zgłoszenie do starostwa. Typ ściany można sprawdzić w dokumentacji technicznej budynku lub konsultując się z konstruktorem.  
    • Samo kupienie typowych rozwieranych drzwi łazienkowych 60 cm to żaden problem. Nie trzeba ich robić na wymiar są w ofercie nawet marketów budowlanych.  Takie wąskie drzwi łazienkowe są dość często w starych mieszkaniach. Sam kiedyś takie miałem w mieszkaniu z końca lat 60-tych. problemem mogą być natomiast minimalnie różniące się zawiasy w takich starych ościeżnicach. Rozstaw jest ten sam co obecnie. Ale zawiasy są minimalnie bliżej ościeżnicy. Nie mają przy tym regulacji. Ja swoje musiałem odciąć i zastąpić nowymi, przykręconymi na podkładce. 
    • Szczególnie jak się chce sikać, a zapinka się zablokowała.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...