Skocz do zawartości

PILNE- JAKI KONDENSATOR ???


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc .
W sąsiednim wątku opisywałam problemy z blokującym się ślimakiem w kotle na ekogroch FAKORA 20 kz eko.
Instalator po telefonicznych konsultacjach orzekł (jak i niektórzy forumowicze wypowiadający się w tamtym wątku) , że możliwym powodem jest zużycie kondensatora .
Przejrzałam papiery silnika -i niestety nie znalazłam parametrów kondensatora , a nie znam się na tym zupełnie.
Podam parametry silnika i bardzo proszę osoby znające się na rzeczy o pomoc - czyli podanie parametrów kondensatora jaki mam kupić - i gdzie się za takim kondensatorem rozglądać.
Będę wdzięczna za pomoc .

dane z instrukcji:
Fabryka Silników Elektrycznych BESEL SA
typ silnika indukcyjnego : SEMKg 56-4C1
stopień ochrony IP-54
rok produkcji 2007

dane z tabliczki znamionowej:
0.09kW
typ SEMKG 56-4C1/1572
6uF/450V
230V
50Hz
1360/min
Napisano
Cytat

dane z tabliczki znamionowej:
0.09kW
typ SEMKG 56-4C1/1572
6uF/450V
230V
50Hz
1360/min




Jeszcze raz i się obrażę.

Masz napisane: 6uF/450V czyli 6 mikroFaradów na 450 V prądu przemiennego.

Gdzie ten wątek, bo nie mam siły szukać.
Napisano
Cytat

Jeszcze raz i się obrażę.

Masz napisane: 6uF/450V czyli 6 mikroFaradów na 450 V prądu przemiennego.



czyli że to se mam napisać na kartce i sprzedadzą mi co trza? icon_rolleyes.gif
w każdym elektrycznym sklepie mi to sprzedadzą? czy gdzie indziej pytać?

p.s.
wiesz , Retro że ja nietechniczna jestem ... sorrry .... icon_redface.gif



Cytat

Gdzie ten wątek, bo nie mam siły szukać.



ten o blokującym ślimaku?
tutaj:

https://forum.budujemydom.pl/blokujacy-sie-...acz-t13729.html
Napisano
Cytat

To jak jesteś nietechniczna, to nie wiesz do kogo napisać? Gdybym widział Twój wątek wcześniej, to oszczędziłabyś sobie sporo bieganiny.




Ja wiem , Retro - że Ty złoty chop jesteś ..... tylko nie chciałam Ci zadka zawracać , miałeś dość swoich problemów icon_rolleyes.gif
Ale teraz - po trupach - będę zawracać .... skoro pozwalasz .... icon_biggrin.gif icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Ja wiem , Retro - że Ty złoty chop jesteś ..... tylko nie chciałam Ci zadka zawracać , miałeś dość swoich problemów icon_rolleyes.gif
Ale teraz - po trupach - będę zawracać .... skoro pozwalasz .... icon_biggrin.gif icon_wink.gif



Ech, małolata... icon_biggrin.gif
Napisano
[quote name='daggulka' date='31.03.2011, 09:42 ' post='195836']
Taki kupiłam ... bez kabelków był ... dobry będzie? icon_rolleyes.gif

Tylko jedno ale bo na zdjęciu jest 30uF ( 30 mikro faradów) na 450V a ty potrzebujesz 6uF (6 mikro faradów)na 450V.
Napisano
Cytat

Tylko jedno ale bo na zdjęciu jest 30uF ( 30 mikro faradów) na 450V a ty potrzebujesz 6uF (6 mikro faradów)na 450V.



nie nie ... w porządku ... jest 6uf ... chodziło mi o kształt , bo na większości fot w necie są z kabelkami , a w sklepie z kabelkami nie było tylko bez i taki kupiłam icon_rolleyes.gif
Gość gawel
Napisano
http://allegro.pl/listing.php/search?utm_s...ring=6uF%2F450V

a tu jest jakis z czestochowy http://allegro.pl/kondensator-rozruchowy-s...83.html#gallery

"Nowe kondensatory do silników 1 fazowych - zastosowanie w urządzeniach powszechnego użytku :dmuchawy pieców miałowych ,wentylatory , szlifierki , pompki , odkurzacze , kompresorki itp., posiadamy praktycznie pełną ofertę wartości kondensatorów ; 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7.5 , 8 , 10 , 12 , 14 , 16 , 20 , 22 , 25 , 30 , 40 , 50 , 60 , 80 , 100 , 120 , 150 , 175 , 200 uF - posiadamy wykonania również z kablem wyprowadzonym z kondensatora- proszę pytać o dostępność danej wartości w tym wykonaniu. Na zakupiony towar wystawiamy dowód zakupu : Faktura , paragon. Możliwość odbioru osobistego , Sklep ELEKTRYK w Częstochowie ul. Mirowska 9 w godz 8-18 tel. kontaktowy 34 3245887 Filip Oferta na tej aukcji dotyczy 1 sztuki kondensatora o wartości 6 uF na 450 Volt (6 mikrofaradów na napięcie 450 Voltów ) Zapraszam do odwiedzenia naszych pozostałych aukcji , posiadamy szeroki wybór urządzeń elektrycznych."
Napisano
Cytat

nie nie ... w porządku ... jest 6uf ... chodziło mi o kształt , bo na większości fot w necie są z kabelkami , a w sklepie z kabelkami nie było tylko bez i taki kupiłam icon_rolleyes.gif


A to porządku teraz tylko męża zagonić do wymiany.Niestety nie bardzo mam jak sie do ciebie wybrać , nawet na budowę nie mam kiedy zajechać a musze na wczoraj wyrównać teren i podłączyć dom do prądu.
Napisano
Cytat

A to porządku teraz tylko męża zagonić do wymiany.Niestety nie bardzo mam jak sie do ciebie wybrać , nawet na budowę nie mam kiedy zajechać a musze na wczoraj wyrównać teren i podłączyć dom do prądu.



aaaaaaa , Ty faktycznie masz rzut moherem do mnie ..... icon_biggrin.gif
no ale rozumiem - sezon się zaczął, teraz wszyscy zarobieni albo zaganiani icon_rolleyes.gif
jak sobie nie poradzimy , to zadzwonię to Tadzia instalatora i podjedzie wymienić .... icon_smile.gif

Napisano
wiedziałam, wiedziałam .... jasna cholera ..... nie pasuje .... icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif
trza taki - z kabelkiem:

Brak obrazka

W całym zadoopiu nie ma takiego- zjeździłam dziś wszystkie 6 sklepów .... szlag mnie trafi kiedyś , naprawdę..... icon_confused.gif
Na allegro są, ale koszt przesyłki tyle co i sam kondensator i trza czekać ... napisałam jeszcze do kolegi instalatora , czy ma pomysł gdzie się za tym ruszyć ...
Napisano
Cytat

wiedziałam, wiedziałam .... jasna cholera ..... nie pasuje .... icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif
trza taki - z kabelkiem:

Brak obrazka

W całym zadoopiu nie ma takiego- zjeździłam dziś wszystkie 6 sklepów .... szlag mnie trafi kiedyś , naprawdę..... icon_confused.gif
Na allegro są, ale koszt przesyłki tyle co i sam kondensator i trza czekać ... napisałam jeszcze do kolegi instalatora , czy ma pomysł gdzie się za tym ruszyć ...


Jeżeli z oryginalnego kondensatora wychodzą dwa kable to nowy podłączasz tak samo a śruba służy do przykręcenia do silnika żeby kondensator nie latał na wszystkie strony,zero kombinacji.Do nowego kondensatora dorabiasz 2 kabelki zakończone konektorkami (do kupienia w sklepach samochodowych i podłączasz tak jak oryginalny kondensor ,biegunowość niema tu znaczenia.
Napisano
Cytat

Jeżeli z oryginalnego kondensatora wychodzą dwa kable to nowy podłączasz tak samo a śruba służy do przykręcenia do silnika żeby kondensator nie latał na wszystkie strony,zero kombinacji.Do nowego kondensatora dorabiasz 2 kabelki zakończone konektorkami (do kupienia w sklepach samochodowych i podłączasz tak jak oryginalny kondensor ,biegunowość niema tu znaczenia.



dzięki za rady .... tak samo mi to wytłumaczył kolega instalator , dziś podjedzie - lutownicę przywiezie , dolutuje kabelki i podłączy .... jak się okaże że blokowanie ślimaka to nie wina kondensatora - to się chyba załamię ... icon_rolleyes.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...