Skocz do zawartości

Buduj na solidnym fundamencie


Recommended Posts

W naszym kraju większość inwestorów buduje domy na podstawie projektów katalogowych. Należy jednak pamiętać, że kryteria dla fundamentów opracowane są przy założeniu bardzo korzystnych warunków gruntowo-wodnych, które występują tak często, jak chcieliby architekci (teren płaski, grunt jednorodny i przepuszczalny, poziom wody gruntowej przynajmniej 1 m poniżej fundamentów).


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/583-buduj-na-solidnym-fundamencie

Link do komentarza
Cytat

<strong>W naszym kraju większość inwestorów buduje domy na podstawie projektów katalogowych. Należy jednak pamiętać, że kryteria dla fundamentów opracowane są przy założeniu bardzo korzystnych warunków gruntowo-wodnych, które występują tak często, jak chcieliby architekci (teren płaski, grunt jednorodny i przepuszczalny, poziom wody gruntowej przynajmniej 1 m poniżej fundamentów).</strong>

<strong>Pełna treść pod adresem:</strong>
https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/583-buduj-na-solidnym-fundamencie


Rzadko kiedy są tak idealne warunki.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość mhtyl
Artykuł dobrze napisany, ale ja powiem tak. Dawno, dawno kto zbroił ławy ,lano beton z betoniary (jakością to on nie grzeszył) walono kamień i domy stoją do dziś.Wiem bo chodziłem za pomocnika gdy miałem parę latek mniej niż teraz icon_biggrin.gif Powiem jeszcze tak, kiedyś rozbieraliśmy stary poniemiecki dom (miał dobrze ponad 100 lat)a fundament był z samego kamienia na jakieś bliżej nie określonej zaprawie ,w domu zero wilgoci bo kamień wody nie podciągnie .
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość WYSOKO WODA I PIACH
A ja mam wodę już po zdjęciu humusu. Projektant wymyślił że zdejmiemy humus i posadowimy ławy płytko. W zamian wokół budynku zrobimy nasyp około 50 cm. Teren jest pochyły więc nasyp z jednej strony będzie mieć 50 cm a z tyłu domu 70cm. Zastanawiam się czy tak może być???.
Link do komentarza
Cytat

A ja mam wodę już po zdjęciu humusu.
Projektant wymyślił że zdejmiemy humus i posadowimy ławy płytko. W zamian wokół budynku zrobimy nasyp około 50 cm. Teren jest pochyły więc nasyp z jednej strony będzie mieć 50 cm a z tyłu domu 70cm.
Zastanawiam się czy tak może być???.


To projektant niech sam sobie nasyp zrobi i się z niego puści tak aby już nie wrócił ,Tak z ciekawości to sprawdź czy on ma prawdziwe papiery a nie lewe bo coś mi się wydaje że gość nie wie co mówi. Oczywiście,że tak nie może być!
Link do komentarza
Co pomoże nasyp jeżeli zrobi ławy jak napisał "płytko" i w koło obsypią dom ,a woda pod ławami będzie bo niby gdzie ma się podziać no i co ze strefą przemarzania 50 cm to trochę za mało a 70 cm to tak na pograniczu. Co innego gdyby najpierw zrobiono nasyp czyli podniosło by się teren ,wykonano ławy i wymurowano ściany do stanu zero i obsypano czyli zrobiono by ten nasyp to uważam ,że coś by to dało,ale tylko tak uważam a decyzji bym nie podjął bo nie byłem w tym kierunku szkolony icon_biggrin.gif A tak na marginesie to takie decyzję powinny być poprzedzone badaniami a autor nić o tym nie wspomina pisze,że "projektant wymyślił" , wymyśleć to ja też mogę icon_lol.gif coś mi się wydaje,że takich decyzji projektant nie prawa podejmować.I jeszcze co ważne,autor też nie podaje jakie wysokie ściany fundamentowe postawi,jaka ława ma być szerXwys, jak ją ma zamiar zbroić itd. Bez takich danych to możemy pogdybać tylko, czyż nie prawda?
Link do komentarza
Cytat

A ja mam wodę już po zdjęciu humusu.
Projektant wymyślił że zdejmiemy humus i posadowimy ławy płytko. W zamian wokół budynku zrobimy nasyp około 50 cm. Teren jest pochyły więc nasyp z jednej strony będzie mieć 50 cm a z tyłu domu 70cm.
Zastanawiam się czy tak może być???.


Chyba może. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych kierownik, który jest również architektem przeprojektował nam fundamenty. Mamy dom posadowiony płyciej, za to wyżej wymurowane ściany fundamentowe. Mamy też szersze ławy niż zakładał projekt. Zmiany te poprzedziło oczywiście badanie gruntu. Niestety zmiany te były dość kosztowne.
Link do komentarza
Gość wysoko woda.
Jaka to różnica czy najpierw nasypię ziemi a później i tak muszę kopać na 110 cm. Czy tak jak w tej chwili ława w najpłytszym miejscu( lekki spadek działki) wyjdzie koło 65 cm w najgłębszym 85cm. I nasyp wokół domu aby spód ławy znalazł się 110 cm pod ziemią??? Ławy mam zbrojone 4x 12mm szerokie na 60 cm grube na 40 cm. Wysokość ściany fundamentowej około 70 cm. Jak będzie mało to się podniesie. Architekt twierdzi że jeżeli obsypię dom minimum 2 m wokół domu to nie powinno przemarzać. Sąsiedzi walczyli z wodą i na siłę lali beton do wykopów woda szła jak djabli wszystko się rwało. Ja postanowiłem nie walczyć z wiatrakami. W projekcie dno ławy mam na 60 cm pod poziomem gruntu. Teren niestety piaszczysty. Jedyna zaleta że woda na powierzchni nigdy nie stoi. Nawet w wykopie jak się pojawiła po deszczu to na ktutko. Nie mniej jednak woda pod ziemią czy susza czy mokro jest na stałym poziomie około 80 cm..
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam serdecznie. Moi panowie budowlańcy, wymurowali mi ściany fundamentowe. I wszystko było by pięknie gdyby nie jeden mały szczegół. Otóż na ostatniej ścianie która znajduje się w poprzek przekroju domu i kończy koło środka domu słupem żelbetowym nie dali 15 cm plastpapy ,iędzy ścianką a łąwą. O ile słupa się nie izoluje bo beton ma ograniczone podciąganie kapilarne, to mam duże wątpliwości co do tego jakby szalunku z bloczków betonowych. Zastanawiam się jaka będzie skala podciągania kapilarnego. Kierownik budowy twierdzi że tak naprawdę to nie będzie mieć większego znaczenia ponieważ nie ma 100% izolacji przeciw wodnych. Woda i tak sobie znajdzie miejsce na styku izolacji poziomej i pionowej. Co wy spece o tym sądzicie. Zastanawiam się czy nie podciąć tej ściany i nie wsunąć tam kawałka plastpapy plus ewentualnie zalać to rozcieńczonym abizolem..
Link do komentarza
Bloczki są klasy B20. Ale zaprawa raczej już B20 nie jest. Mój kier też mi tak mówił że najważniejsza będzie pozioma izolacja podłogi. Mówił mi nawet że często się zastanawia jaki sens ma izolacja pionowa ścian fundamentowych w takim budynku. Podobno te mazidła do trwałych nie należą..
Link do komentarza
A ja może z innej "beczki". Mam postawioną ściankę fundamentową i w połowie jednej z nich zauważyłem rysę idącą wzdłuż spoin w dół. Rysa kończy się jakieś dwie warstwy bloczków od ławy. I co państwo specjaliści na to. Co może być przyczyną. Słaba zaprawa, zbyt grube spoiny? pozdrawiam Robert.
Link do komentarza
No dobra przeszukałem forum. Mogę mieć za grube spoiny lub ława pracuje. U mnie to chyba raczej spoiny, murarze dali strasznie grube. Czy mogła ugiąć się ława która idzie w poprzek domu? Ścianka fundamentowa na tej ławie nie ciągnie się przez jej całą długość. Dziwne. Na ściankach zewnętrznych nie zaobserwowałem takiego zjawiska...
Link do komentarza
No cóż, z fotkami będzie ciężko bo już zasmarowali ścianki dysperbitem. Tak czy siak prawdopodobnie ściana wyżej też się pewnie zarysuje na spoinie. Byle tylko gorzej nie było :-( Chciałem tylko napisać, że jak bym bacznie nie oglądał murów to być może bym tego nie dostrzegł. Teraz drugie wyzwanie podejście z wodą w samym narożniku domu. Przekopane..
Link do komentarza
Witam ponownie. Po wczorajszych ulewach znalazłem kolejną ryskę idącą spoiną. W innym miejscu. Tamta poprzednia nie jest już tak widoczna bo ją przykrył dysperbit. Opieprzyłem dzisiaj majstów za to że dali 3-4 centymetrowe spoiny. Wczoraj tej ryski nie widziałem dzisiaj wysyłam tam kiera..
Link do komentarza
Witam. W ciągu ostatnich 24H pojawiły się rysy na każdej ze ścian fundamentowych. Wszystkie koło środka kazdej ze ścian. Ścian fundamentowych jest 5. Wygląda to tak jakbym na planie nakreślił krzyż. Kierownik nie wiem czy ściemnia mówi coś o tym ze to zaprawa ściąga. Że to nie wygląda na osiadanie. Co wy o tym sądzicie..
Link do komentarza
Gość Robert.
Czy jest ktoś kto odpowie na moje pytanie. Dodam tylko że ściany pękły zaraz po podłączeniu wodociągu . Woda wchodzi do domu na rogu budynku. Zastanawiam się czy nie mogło dojść do zagęszczenia terenu pod ławą i jej tompnięcia. Czy mogło być tak ze podczas wykopu pod rurę woda która jest wysoko na jakiś czas opadła i grunt siadł?? Pęknięcia są na środku każdej ze ścian. Barbossa co o tym sądzisz. (wiem że truję) Ale poważnie zastanawiam się nad przerwaniem prac..
Link do komentarza
A teraz zachowam się jak typowy Polak. Sprawdziłem u sąsiada co się buduje za płotem. Ma spękania co prawda nie są tak symetryczne względem siebie ale są grube i spękaniom uległy także bloczki. Z jednej ze szczelin wysypuje się piach. Dzisiaj pokazałem żonie te rysy na ściankach. Kazała mi się leczyć u psychiatry. Ale ja i tak uważam że nie powinno ich być. Zobaczymy co się stanie jak wsypiemy 80 cm piachu. ..
Link do komentarza
Witam cię Barbossa. Zrobiłem tak jak mówiłeś, olałem brak 15 cm izolacji na ławach przy braku podpiwniczenia. Zastanawiam się tylko nad sensem ciągnięcia budowy dalej. Mam już zasypany fundament piachem i zagęszczony co 30 cm. W tym tygodniu zrobią kanalizację. Jak wyleje chudziak to będę musiał czekać z tydzień zanim wstawię na niego materiał do murowania. Zastanawiam się czy zdążę wylać strop terriva do zimy. Czy jest taka opcja żeby zakończyć budowę na etapie stropu i zostawić to do wiosny. Ewentualnie zostawić same ściany wyprowadzone do piętra. Jak ewentualnie zabezpieczyć taki strop. Martwię się bo kupiłem już pustaki i musze je odebrać z hurtowni. Mam nadzieje że nic im się nie stanie na placu przez zimę? Dziękuję z góry za porady i pozdrawiam wszystkich..
Link do komentarza
Strop terriva. Pustaki z cerpolu. Jak zaleje strop to zadecyduje czy dam radę wyciągnąć dach. Jeżeli nie, kupuję folie i przykrywam strop żeby woda na niego nie leciała. I tak przeczekam do wiosny..
Link do komentarza
Dawać folie pod chudziak? Mam zamiar przed położeniem styro pomalować ten chudziak dysperbitem później. Czyli 1. Chudziak 2. Dysperbit x2 może zatopię siatkę taką jak do dociepleń. 3. Folia budowlana 0,3 4. Styro 10 cm 5. Folia 6 Wylewka betonowa 6 cm (ogrzewanie podłogowe). 7 Warstwa wykończeniowa 3 cm Czy to wystarczy na wilgoć. I co o tym sądzicie. Plastpapa będzie wystawać z pod ścian 15 cm i będzie leżeć na chudziaku pomalowanym dysperbitem. Czy tak może być?.
Link do komentarza
Cytat

Dawać folie pod chudziak?
Mam zamiar przed położeniem styro pomalować ten chudziak dysperbitem później.
Czyli
1. Chudziak
2. Dysperbit x2 może zatopię siatkę taką jak do dociepleń.
3. Folia budowlana 0,3
4. Styro 10 cm
5. Folia
6 Wylewka betonowa 6 cm (ogrzewanie podłogowe).
7 Warstwa wykończeniowa 3 cm
Czy to wystarczy na wilgoć. I co o tym sądzicie.
Plastpapa będzie wystawać z pod ścian 15 cm i będzie leżeć na chudziaku pomalowanym dysperbitem.

Czy tak może być?.


Nie widzę potrzeby dawać folii pod chudziaka.
Wystarczy jak dasz 2X folię na chudziaka , styro 10 cm , zapomniałeś o foli tej srebnej na podłogówkę i trza dać po brzegach taśmę dylatacyjną, wylewka 6 do 8 cm .
A o jakiej warstwie wykończeniowej piszesz że ma aż 3 cm? Nie rozumiem piszesz,że plaspapa będzie wystawać ... a wcześniej piszesz że dajesz folię nie wiem już sam o co chodzi. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Trochę się zakręciłem.
Folia na chudziak. Plaspapa będzie wystawać spod ścian 15 cm.
A malowanie dysperbitem chudziaka to zły pomysł?.


Ta plaspapa to rozumiem że to izolacja pozioma.Prawdę mówiąc to mało kto maluje dysperbitem ,w mojej okolicy jeszcze się nie spotkałem z takim czymś. To raczej jest nie ekonomiczne i wykluczające jedno drugie. Bo po co smarować dyspebitem jak się daje folię albo inaczej po dawać folię jak jest pomalowane dysperbitem. Chociaż folia powinna zawijać się na ścianę pionowo do wysokości ostatecznej posadzki to i dysperbitem też się powinno do tej wysokości pomalować.No i najważniejsze aby później nie szkodził ten dysperbit domownikom.Ja bym nie malował,dałbym folię i finito. A co miałeś na myśli pisząc o warstwie wykończeniowej 3 cm?
Link do komentarza
Ceramika klej itp. Tak mam w projekcie warstwa wykańczająca 3 cm. Wczoraj położyli mi rurę doprowadzającą powietrze pod kominek. Chcieli mi ciąć bloczek fundamentowy, rura wtedy wyszła by równo z ziemią. Nie zgodziłem się i kazałem przy ścianie zdobić kolanko. Teraz z rurką wyjdę w bloczku ceramicznym nad ścianką fundamentową. Zastanawiam się tylko czy nie będzie mi się tam skraplać woda w murze. W końcu zimne powietrze będzie lecieć do ciepłego pomieszczenia. Niby będzie to w warstwie styropianu i wylewki ale jednak... Możecie się wypowiedzieć w tym temacie?.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam ponownie. Chciałbym poczytać opinie na temat rozwiązania jakie mam zamiar zastosować. Otóż muszę przysypać fundamenty na zimę. Jednak w projekcie mam ich ocieplenie. Słyszałem jednak, że jeżeli ocieplę fundament to cieknąca po elewacji woda odparzy mi płyty przy gruncie. Wpadłem więc na taki pomysł aby ocieplić tylko 50 cm od ławy, zawinąć wszystko folią kubełkową i przysypać ziemią. W ten sposób woda nie oderwie płyt które nie wystają ponad grunt. Jak po zimie będę chciał ocieplać dalej to odkopie fundament na głębokość 25- 30 cm i dokopie się do poprzednio położonego styropianu. Folia kubełkowa powinna mi na tyle zabezpieczyć ściany abym mógł ocieplać dalej bez specjalnego ich mycia. Jak myślicie czy warto inwestować w XPS. Wode i tak mam wysoko więc na wiosnę wszystko będzie i tak i tak pływać..
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...