Skocz do zawartości

Ocieplenie domu z bala


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

Mam kilka pytań odnośnie kolejności prac, przy wykończeniu domu z bala (bal 14x24cm).

Zastanawiam się nad tym, czy najpierw wykonać ocieplenie na ruszcie, od środka ( 20cm wełny Rockwoll), a następnie ocieplenie podłogi na gruncie i wylewkę (ogrzewanie podłogowe), czy zrobić to w odwrotnej kolejności tj. najpierw podłogę a potem ruszt i ocieplenie. Jak już jesteśmy przy wylewce to mam kolejne pytanie. Papa termozgrzewalna powinna być odizolowana od styropianu folią, czy styropian może leżeć bezpośrednio na papie ?

Kolejne pytanie dotyczy przerwy (pustki powietrznej) pomiędzy balem a wiatroizolacją. W Muratorze jest informacja, że pustka musi być, najlepiej wentylowana. Z ponawiercanymi otworami w podwalinie. Wszystko ok. ale jaki wtedy jest sens robienia domu z bala ocieplanego od środka, jeśli i tak ten bal przewiercamy na wylot ? Na innym forum czytałem w jakimś wątku, że pustka powietrzna nie jest konieczna, gdy wiatroizolacja ma paro przepuszczalność >5000, tylko folii o takich parametrach nigdzie nie widziałem (max 3000). Jaka folia dostępna na rynku , byłaby dobra do takiego zastosowania?

Kolejna sprawa to izolacja i ocieplenie kawałka podłogi na poddaszu. Dom ma podcień szczytowy i "sufit" nad tarasem jest podłogą na piętrze. Jak to powinno być prawidłowo zaizolowane i ocieplone ? Chodzi mi o kolejność warstw i jak te warstwy połączyć ze ścianami na parterze i piętrze, aby zachować ciągłość izolacji i ocieplenia ?

Ostatnie pytanie dotyczy izolacji dachu. Dach pełne deskowanie, papa, dachówka Sówka. Pomiędzy deskowaniem a wełną dawać wiatroizolację. Słyszałem różne opinie na ten temat. Jedni mówią, że to zbędny wydatek, ale nie zaszkodzi, inni mówią , że koniecznie musi być. Już sam nie wiem icon_sad.gif

Pozdrawiam
Piotr Witkowski


P.S. Kilka zdjęć dla zobrazowania problemu ocieplenia podcienia;
https://picasaweb.google.com/JanaWitkowska/...325117095656402
https://picasaweb.google.com/JanaWitkowska/...326264157583122 Edytowano przez VonPiter (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam

Mam kilka pytań odnośnie kolejności prac, przy wykończeniu domu z bala (bal 14x24cm).

Zastanawiam się nad tym, czy najpierw wykonać ocieplenie na ruszcie, od środka ( 20cm wełny Rockwoll), a następnie ocieplenie podłogi na gruncie i wylewkę (ogrzewanie podłogowe), czy zrobić to w odwrotnej kolejności tj. najpierw podłogę a potem ruszt i ocieplenie. Jak już jesteśmy przy wylewce to mam kolejne pytanie. Papa termozgrzewalna powinna być odizolowana od styropianu folią, czy styropian może leżeć bezpośrednio na papie ?

Kolejne pytanie dotyczy przerwy (pustki powietrznej) pomiędzy balem a wiatroizolacją. W Muratorze jest informacja, że pustka musi być, najlepiej wentylowana. Z ponawiercanymi otworami w podwalinie. Wszystko ok. ale jaki wtedy jest sens robienia domu z bala ocieplanego od środka, jeśli i tak ten bal przewiercamy na wylot ? Na innym forum czytałem w jakimś wątku, że pustka powietrzna nie jest konieczna, gdy wiatroizolacja ma paro przepuszczalność >5000, tylko folii o takich parametrach nigdzie nie widziałem (max 3000). Jaka folia dostępna na rynku , byłaby dobra do takiego zastosowania?

Kolejna sprawa to izolacja i ocieplenie kawałka podłogi na poddaszu. Dom ma podcień szczytowy i "sufit" nad tarasem jest podłogą na piętrze. Jak to powinno być prawidłowo zaizolowane i ocieplone ? Chodzi mi o kolejność warstw i jak te warstwy połączyć ze ścianami na parterze i piętrze, aby zachować ciągłość izolacji i ocieplenia ?

Ostatnie pytanie dotyczy izolacji dachu. Dach pełne deskowanie, papa, dachówka Sówka. Pomiędzy deskowaniem a wełną dawać wiatroizolację. Słyszałem różne opinie na ten temat. Jedni mówią, że to zbędny wydatek, ale nie zaszkodzi, inni mówią , że koniecznie musi być. Już sam nie wiem icon_sad.gif

Pozdrawiam
Piotr Witkowski


P.S. Kilka zdjęć dla zobrazowania problemu ocieplenia podcienia;
https://picasaweb.google.com/JanaWitkowska/...325117095656402
https://picasaweb.google.com/JanaWitkowska/...326264157583122


- najpierw ściana potem podłoga! Dlaczego tak mało izolacji!?
Papa? Papy są odporne na ultrafiolet nie są w gruncie "trwałe" do gruntu to izolacje z pcv.
Pustka powietrzna przed balem nie jest potrzebna gdy jest od wewnątrz paroizolacja - bal to też opór cieplny, szkoda się go pozbywać - zwiększy izolacyjność ściany.
Wiatroizolacja w dachu jest zamiast deskowania - więc gdy są deski jest ona zupełnie zbędna.
Napisano
1. Ocieplenie ściany ze względu na duży opór dyfuzyjny drewnianych bali musi posiadać warstwę folii paroizolacyjnej umieszczonej po wewnętrznej stronie ocieplenia. Konieczne jest też założenie folii paroprzepuszczalnej po stronie zewnętrznej wełny, którego zadaniem będzie przede wszystkim ochrona ocieplenia przed zawilgoceniem od zewnątrz. Układ warstw powinien wyglądać następująco:

- bale
- listwy dystansowe gr 3 cm i rożciagnięta na nich wiatroizolacja
- wełna mineralna
- ruszt pokryty folią paroizolacyjną
- wykończenie wewnętrzne (płyty g-k, boazeria).

Przy prawidłowej wentylacji pomieszczeń oraz starannym ułożeniu paroizolacji otwory wentylacyjne w balach nie będą konieczne, gdyż odparowanie ewentualnej wilgoci powinny zapewnić nieszczelności na połączeniu elementów konstrukcyjnych.

2. Najpierw wykonuje się podłogę a następnie wykańcza ściany.

3. Warstwy na stropie nad gankiem są takie same jak na ścianach.

4. Nie ma potrzeby układania papy termozgrzewalnej na podłodze – wystarczy folia.

5. Dach nad poddaszem ogrzewanym powinien mieć identyczny układ warstw jak na ścianach (deskowanie odpowiada balom), przy czym należy zapewnić cyrkulację powietrza między folią proprzepuszczalną a deskowaniem (szczeliny wentylacyjne przy okapie i w kalenicy)

Dachówkę układa się na ruszcie składającym się z kontrłat przybitych do deskowania i łat .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem, ale trochę jestem zarobiony i nie miałem kiedy usiąść do kompa.

Dwie odpowiedzi i dwie różne, jeśli chodzi o pustkę powietrzną pomiędzy balem, a folią wiatroizolacyjną icon_sad.gif
Mam jeszcze pytanie odnośnie izolacji ścian.
1.
Powiedzmy, ze będę robił pustkę powietrzną. Czy powinienem uszczelniać wszystkie szczeliny, np w narożnikach (jaskółczy ogon) , czy zostawić, aby była cyrkulacja powietrza pomiędzy balem, a wiatroizolacją.

2.
Ocieplenie 20 cm (możne to im mało, ale na takie ma przewidziany budżet), chce dać w dwóch warstwach po 10cm. I tu mam pytanie odnośnie tego czy robić ruszt ... najpierw pionowy, 10cm wełny, potem poziomy, 10cm wełny, paroizolacja i płyta KG, czy w postawić ściankę taka jak pod KG w odległości od bala 20 + 3 cm, pomiędzy wiatroizolacje, a tą ściankę włożyć wełnę (2x10cm), na to paroizolacja i KG.

Pozdrawiam
Piotr Witkowski Edytowano przez VonPiter (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

- najpierw ściana potem podłoga! .....



czyli odwrotnie, najpierw wylewka, a potem stelaż i ocieplenie na ścianach
ten pan słynie z tego, że lubi odwrotnie
niezależnie od sytuacji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Plisy Warszawa taką frazę najcieniej wpisujemy szukając harmonijek na okna. Plisa to bardzo praktyczne rozwiązanie szczególnie jeśli chodzi o dolne kondygnacje w budynku. Wystarczy zasunąć je od dołu a górną część szyby zostawić osłonięta dzięki czemu ludzie przechodzący chodnikiem nas nie widzą a górą wpada nam światło. Co jest dużą przewagą tej osłony to trwałość szczególnie po wstawieniu aluminiowych końcówek/ przelotek, które się nie przecierają. Spory wybór materiału pozwoli każdemu na dobór odpowiedniego rozwiązania dla siebie. Jeśli jednak chcieli byśmy mieć podgumowany materiał i cieńszy możemy zastosować tzw podwójna plisę na jednej szybie. Zapraszam do zapoznania się z systemami i rozwiązaniami na stronie https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/zaluzje-plisy/ A jeśli chcecie całą naszą ofertę to na stronę główną https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/
    • Jaki rodzaj żaluzji wybrać? Żaluzje drewniane Warszawa to z pewnością produkt premium dodająca ciepła i elegancji pomieszczeniom. Nie trzeba montować dodatkowo karniszy i wieszać firan i zasłon gdyż po co zasłaniać drewniane lamele. Żaluzje drewniane możemy zamontować na oknie jak i do muru w zależności od szerokości lameli i potrzeby. Lamele o szerokości 50 mm w 99% montujemy do ściany/sufitu natomiast żaluzje 25 mm najlepiej sprawdzą się założone na oknie (na ramie lub w świetle szyby). Mamy jeszcze nietypowy rozmiar 35 mm i tu już zależy wszystko od głębokości listwy przy szybowej chodź zazwyczaj też wieszamy je na ścianie.  Żaluzje drewniane są osłoną droższą w porównaniu z żaluzjami aluminiowymi i jeśli zależy nam na ekonomi to wybór będzie oczywisty. Lamele aluminiowe występują w szerokościach; 16 mm, 25mm, 35mm, 50 mm. Dwie pierwsze szerokości wieszamy na oknie 35 mm dowolnie a żaluzje aluminiowe 50 mm do muru.  Wszystkie opcje można znaleźć na stronie http://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl Oprócz wspomnianych osłon znajdziemy tu również rolety dzień noc, plisy warszawa, moskitiery i inne osłony.    
    • Szukasz motywacji i efektów? Oferuję indywidualne treningi personalne dopasowane do Twoich celów – redukcja wagi, poprawa sylwetki, lepsze samopoczucie. Trenuj mądrze i bezpiecznie. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu! 💪 Trener personalny Bielsko-Biała
    • A co mówią w kwestii dźwięków? Też łomocze jak zwykła blacha?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...