Skocz do zawartości

Wykończenie sciany w systemie YTONG(wewnatrz)


sailor-ro

Recommended Posts

Napisano
Po co gips szpachlowy? Ściana z YTONGA powinna być idealnie równa i powinna wystarczyć cienka warstwa tynku gipsowego.
Napisano
Panie Wentylek jeśli okleimy dom folią to po ścianach będą spływać strugi wody - chyba, że ma Pan jakiś pomysł na usuwanie wilgoci z domu, ale wtedy to i tynk nie będzie chłonął jak gąbka - może wystarczy odpowiednia wentylacja?
Oprócz tynków maszynowych są też tynki do układania ręcznego. icon_mrgreen.gif
Napisano
Kompletnie nie zna Pan fizyki, to po co Pan takie bzdury pisze. Folia i wełna od środka powoduje, że wilgoć nie dostaje, się do punktu rosy!! A sama folia ma temperaturę od tego punktu wyższą. Czy z dachowej foli Panu kapie?? Czy w szkielecie woda cieknie po foli? Zastanów się Pan chwilkę zanim napiszesz. A wentylacja jest konieczna niezależnie od jakości izolacji termicznej. Proszę zapoznać się z wykresen Moliera.
Napisano
Przyznaję, że troszeczkę nie łapię.
Dlaczego jeśli w pomieszczeniu jest wilgoć to na folii nie osiądzie, a w tynk gipsowy wniknie.
To co dzieje się z wigocią w pomieszczeniu "owiniętym" szczelnie folią - wisi sobie w powietrzu i nie zbliża się do folii? icon_mrgreen.gif
Napisano
Popayrzyłem i dalej nie wiem dlaczego wilgoć ma wstręt do folii i wisi sobie na środku pokoju nie zbliżając się do ściany oklejonej szczelnie foliią, natomiast z upodobaniem wnika w każdą inną ścianę.
Poza tym o wiele przyjemniej popatrzeć na inną "fizykę" - już wiosna. icon_mrgreen.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
MAM ŚCIANY Z YTONGA 36,6 I WEWNĄTRZ MAM TYNK GIPSOWY Z AGREGATU NA ZEWNĄTRZ MAM TYNK CEMENTOWO -WAPIENNY Z AGREGATY I NA TO STRUKTURA PAROPRZEPUSZCZALNA TO WSZYSTKO ZROBIŁEM W TYM ROKU JAK BĘDZIE W ZIMIE TO SIĘ PRZEKONAM . A ODNOŚNIE TEGO NASIĄKANIA TYNKÓW GIPSOWYCH JAK JEST NIEWIETRZONE NO I NISKA TEMPERATURA W ŚRODKU , TO ZAWSZE BĘDZIE WILGOĆ A W KONSEKWENCJI GRZYBEK.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
mam zamiar zbudowac dom z ytonga 40 cm ,ciesze sie że ktoś już taki dom wybudował i może coś ciekawego
doradzić .szczególnie interesuje mnie ilość zużytej energii do ogrzewania w sezonie zimowym (choć zima była lekka) , z czego zbudował pan ścianki działowe czy też z ytonga (czy z silki lub innego materiału )każda podpowiedź mile widziana .a może mógłbym obejżeć pana domek (mieszkam w dąbrtowie górniczej )marek
zamierzam zainstalować w nim ogrzewanie podłogowe -czy to dobry pomysł ?
Napisano
Tynki gipsowe na gazobeton we wnętrzu sprawdzają się dosyć dobrze. Przetestowałam dwie zimy w domu budowanym w technologii Hebel (całościowo) z ogrzewaniem fundamentowym Legalett. W domu był przyjemny mikroklimat, żadnych grzybów czy wilgoci. Niestety pierwsza zima nie należała do tanich :wink:

--------------------------

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...