Skocz do zawartości

Ocieplanie ścian zewn. styrodurem


Recommended Posts

Napisano
Chcę wybudować ściany konstrukcyjne z betonu komórkowego gr. 24 i dać izolację styropianową. Jednak duża grubość styro (pow. 12 cm) powoduje istotne zmniejszenie światła wpadającego do pomieszczeń przez okna. Po prostu ściany stają się za grube. Moje pytanie brzmi: czy nie lepiej w takim wypadku izolować ściany lepszym materiałem, ale dać go mniejszą warstwę? Mam na myśli polistyren ekstrudowany zamiast styropianiu FS15. Styropian ma przecież większą nasiąkliwość niż polistyren, a do tego jest dużo bardziej delikatny - mogę mieć problemy z dostawieniem drabiny do ściany szczytowej albo na parterze dziury w tynku z powodu odbijania piłki przez dziecko.
Napisano
Polistyren ekstrudowany jest dużo lepszy od styropianu. Pod względem ciepłochronności i twardości, ale dużo droższy. icon_smile.gif Cieplejszy o jakieś 80% a droższy o około 500% od styropianu. Chyba nie warto? Decyzja należy do ciebie. Jeśli nawet dasz polistyren powiedzmy 8 cm to okno będzie płytko osadzone i nie będzie to estetycznie wyglądało.
Napisano
Zrób dziecku ścianę z desek albo z płyty wiórowej to nie będzie grało w tenisa ze ścianą, a najlepiej idź z dzieckiem na kort icon_biggrin.gif
Napisano
Nie 80% róznicy !! 8 cm pianki poliuretanowej to dokładnie 12 cm styropianu.
Napisano
A kto tu pisze coś o piance poliuretanowej? Dla polistyrenu ekstrudowanego różnica wynosi mniej więcej 5cm polistyrenu na 8-9 cm styropianu, zależnie od producenta polistyrenu czy też styropianu (przynajmniej tak podają w swoich ulotkach reklamowych - ale wiadomo jak to jest z tymi firmami, każdy podstęp dobry)
Napisano
Cytat

Nie 80% róznicy !!  8 cm pianki poliuretanowej to dokładnie 12 cm styropianu.



Co dać najlepiej, aby było maksymalnie ciepło? Tzn. w granicach rozsądku (nie 50cm wełny czy styro). Jak izolować dom z poddaszem żeby grzanie było najtańsze?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...