Skocz do zawartości

Jak obudować stelaż podtynkowy wc?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Mam pytanie związane z prawidłową obudową podtynkowego zestawu wc. Chciałbym zamontować taki zestaw jednak wc będzie po środku ściany. Tak więc nie mogę położyć całej płyty GK , a dokładniej na całą ścianę. Planowałem obudować stelaż tylko według jego rozmiarów. Jak prawidłowo zamocować plyte G-K żeby się trzymała?
Ma powstać coś na wzór prostopadłościanu jednak nie wiem jak się do tego fachowo zabrać.

Nikt nic nie poradzi???? Edytowano przez diabetyk (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam
Mam pytanie związane z prawidłową obudową podtynkowego zestawu wc. Chciałbym zamontować taki zestaw jednak wc będzie po środku ściany. Tak więc nie mogę położyć całej płyty GK , a dokładniej na całą ścianę. Planowałem obudować stelaż tylko według jego rozmiarów. Jak prawidłowo zamocować plyte G-K żeby się trzymała?
Ma powstać coś na wzór prostopadłościanu jednak nie wiem jak się do tego fachowo zabrać.

Nikt nic nie poradzi????



Są stelaże wpuszczane w ścianę i przytwierdzane do niej, jeżeli stelaż montujesz do ściany to do niego przykręcasz profile ,do profili płytę g/k.
Napisano
Cytat

Są stelaże wpuszczane w ścianę i przytwierdzane do niej, jeżeli stelaż montujesz do ściany to do niego przykręcasz profile ,do profili płytę g/k.




dzięki za pomoc icon_smile.gif - zastanawia mnie jak połączyć dwie płyty ze sobą - też profilem czy tylko na klej?
Napisano
Cytat

dzięki za pomoc zastanawia mnie jak połączyć dwie płyty ze sobą - też profilem czy tylko na klej?



Obie płyty zachodzą na jeden profil i są do niego przykręcone ,brzegi muszą być z fazowane przemalowane gruntem ,teraz dopiero wypełnione klejem i za zbrojone .Najlepsze są amerykańskie taśmy do płyt gk.
Napisano
Dzięki @animus za pomoc icon_smile.gif

mam jeszcze jedno pytanie - włożyć coś w tą obudowę co wyciszyłoby trochę szum wody? Co byłoby najlepsze?
Napisano
Cytat

Dzięki @animus za pomoc Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">

mam jeszcze jedno pytanie - włożyć coś w tą obudowę co wyciszyłoby trochę szum wody? Co byłoby najlepsze?



Raczej pożądanego efektu nie uzyskasz spłuczka ma już osłonę ze styropianu więc możesz stosować styropian w połączeniu z pianką .

Szum wody przenosi się kieszenią rewizyjną do konserwacji i napraw ,a ona musi pozostać drożna.


Napisano
Ach jedno piszę drugie myślę icon_smile.gif

Chodziło mi o wyciszenie rur kanalizacyjnych pionu, które też mam zamiar obudować - to o nie miałem zapytać czy jest jakas możliwość wyciszenia.
Z tego co słyszałem to pod obudową z K-G może być niezły huk.
Napisano
Cytat

Ach jedno piszę drugie myślę Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">

Chodziło mi o wyciszenie rur kanalizacyjnych pionu, które też mam zamiar obudować - to o nie miałem zapytać czy jest jakas możliwość wyciszenia.
Z tego co słyszałem to pod obudową z K-G może być niezły huk.



Robiąc osłonę ze stelaża z lekkim nadmiarem ,całą wolną przestrzeń wokół rury wypełniasz wełną mineralną .Na stelaż przyklejasz taśmą dwustronną folię paroszczelną ,przykręcasz płytę .

Rura kan. nie może dotykać nigdzie kontakt tylko z wełną nawet w miejscu przejścia przez strop .
Napisano
Cytat

Robiąc osłonę ze stelaża z lekkim nadmiarem ,całą wolną przestrzeń wokół rury wypełniasz wełną mineralną .Na stelaż przyklejasz taśmą dwustronną folię paroszczelną ,przykręcasz płytę .

Rura kan. nie może dotykać nigdzie kontakt tylko z wełną nawet w miejscu przejścia przez strop .


Wykorzystam twoją poradę.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...