Skocz do zawartości

Ściany, który poroton wybrać


Recommended Posts

Napisano
Witam. Dostalem oferty z hurtowni na materiał do wybudowania scian mojego domu. Na ściany POROTON 24 Roben P W w cenie 4,20 zł za szt, oraz POROTON 24 Wienerberga P W w cenie 4,70 za szt. .
Czym one się różnią poza ceną?
Które byście zastosowali na swojej budowie i dlaczego?
Czy warto je wybrać, a może coś innego?
Jeśłi ktoś ma ściany z któregoś z tych materiałów, proszę się podzielić wiadomościami?
Wiem, że było, ale w miarę możliwości proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Napisano
Witam. Wszystko się zgadza, przeczytałem, porównałem, cenow lepiej wychodzi POROTON 24 Wienerberga, ale myślałem że wypowie się ktoś kto budował, jak się budowało, czy dużo odpadało, jak wypalone itp itd.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
Napisano
Cytat

Witam. Wszystko się zgadza, przeczytałem, porównałem, cenow lepiej wychodzi POROTON 24 Wienerberga, ale myślałem że wypowie się ktoś kto budował, jak się budowało, czy dużo odpadało, jak wypalone itp itd.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie


My budowaliśmy z porotonu 24 Wienerbergera. A co chcesz wiedzieć?
Wyszło nam sporo taniej niz z porothermu, tylko ściana jest 1 cm cieńsza. Jakość ok. Jedna paleta była może słabiej wypalona, albo za mocno, nie wiem, była ciemniejsza niz pozostałe, i przez to była bardziej krucha.
Pamietam, że doradca mówił, że to jest cegła wypalana w Niemczech i jest lepsza od polskiego porthermu. Jest jeszcze poroton 24 robena, ale jego wchodzi więcej (chyba 13) na metr i juz nie jest tak korzystnie
Napisano
Cytat

Witam. Wszystko się zgadza, przeczytałem, porównałem, cenow lepiej wychodzi POROTON 24 Wienerberga, ale myślałem że wypowie się ktoś kto budował, jak się budowało, czy dużo odpadało, jak wypalone itp itd.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie


a czy Ci się wydaje, że czyjeś wrażenia dotyczące materiału, który wbudowywał, będą tymi samymi wtedy i teraz?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Wszystko się zgadza, przeczytałem, porównałem, cenow lepiej wychodzi POROTON 24 Wienerberga, ale myślałem że wypowie się ktoś kto budował, jak się budowało, czy dużo odpadało, jak wypalone itp itd.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie


Poroton to Roben a Weinerbergen to porotherm. Znajomy budowal dwa lata temu i kupil Robena bo byl tanszy, porotherm jest niby cieplejszy od porotonu ale tez drozszy (zalezy moze w jakiej hurtowni). Uwazam ,ze w obu przypadkach (czy to bedzie poroton czy pototherm) bedziesz ocieplal ,to nie ma potrzeby wydawac wiecej na mur, lepiej zainwestowac w lepsze ocieplenie.
Napisano
Cytat

Poroton to Roben a Weinerbergen to porotherm. Znajomy budowal dwa lata temu i kupil Robena bo byl tanszy, porotherm jest niby cieplejszy od porotonu ale tez drozszy (zalezy moze w jakiej hurtowni). Uwazam ,ze w obu przypadkach (czy to bedzie poroton czy pototherm) bedziesz ocieplal ,to nie ma potrzeby wydawac wiecej na mur, lepiej zainwestowac w lepsze ocieplenie.


Niestety nie. Wienerberger jest producentem i Porotonu i Porothermu. Poroton ma 24cm, a Porotherm 25. Róznica jest taka, że sciana jest 1cm cieńsza.Poroton jest sporo tańszy.U mnie róznicy było prawie 1zł na sztuce. Porothermu i Porotonu Wienerberga wchodzi na 1 m2 ściany 11szt. Natomiast jest jeszcze Poroton Robena, ale jest mniejszy i potrzeba 13szt na wymurowanie 1m2 ściany. Trzeba przeliczać cenę nie na 1szt cegły tylko na 1m2 muru jeśli chce się mieć jakieś odniesienie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Niestety nie. Wienerberger jest producentem i Porotonu i Porothermu. Poroton ma 24cm, a Porotherm 25. Róznica jest taka, że sciana jest 1cm cieńsza.Poroton jest sporo tańszy.U mnie róznicy było prawie 1zł na sztuce. Porothermu i Porotonu Wienerberga wchodzi na 1 m2 ściany 11szt. Natomiast jest jeszcze Poroton Robena, ale jest mniejszy i potrzeba 13szt na wymurowanie 1m2 ściany. Trzeba przeliczać cenę nie na 1szt cegły tylko na 1m2 muru jeśli chce się mieć jakieś odniesienie.


Wybacz mi moja uporczywosc, ale poprzedni post pisalem z glowy, z pamieci. Chcac sprawdzic czy mam dobra pamiec zajrzalem dzis na strone Wienerberga i niema nic na temat porotonu. Tak wiec jezeli nie wierzysz to zajrzyj. Chyba ,ze Wienerbergen produkuje porotona tylko nie chce sie przyznac icon_biggrin.gif Natomiast co do ceny muru masz racje, ze liczy sie m2. Zreszta dla mnie jest to oczywiste wiec nie pisalem o tym.
Napisano
Witam. Zanim zadałem pytanie wszystko, no może nie do końca wszystko, ale trochę poczytałem sobie o tym porotonie. Chciałem tylko uzyskać informacje od osób które już wybudowały, jak się budowało, z którego ile było odpadów itp. A co do przeliczenia za m2 to taniej na tą chwilę wychodzi POROTON 24 Wienerberga.
Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A to, to przewidzenie? icon_eek.gif

http://www.e-cegly.pl/c,pl,6,2,1,0,long,pu...ger+niemcy.html

Wyzej dokladnie ten sami link podal Barbossa


Ok. Widzialem i czytalem, ale czy to jest strona producenta? Ja napisalem ze wszedlem na strone Wienerberga, a tam zadnej wzmianki na temat porotonu (moze nie uaktualnili swojej stronki). Nie mam pojecia jak to sie dzieje icon_biggrin.gif
Napisano
jak Porfirion, czyli neon. dziad tego forum zauważył, nie wszystkim, co firma robi, handluje tym w Polsce, czasami robią to tylko hurtownie
zresztą czasami jest to różnica tylko w nazwie handlowej, ale nie w tym przypadku

zresztą, czy wienerberger przypadkiem nie wchłonął robena?
bo coś tam mają od dachówek
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

zresztą, czy wienerberger przypadkiem nie wchłonął robena?
bo coś tam mają od dachówek


Robena raczej nie, cos o tym czytalem ze z jakas firma sie polaczyl cos mi przeswita ze chyba z brassem albo rup ceramika.
Napisano
Cytat

Chyba ,ze Wienerbergen produkuje porotona tylko nie chce sie przyznac


W Polsce nie produkuje. Mój Poroton był z niemieckiej fabryki. Tak przynajmniej twierdził doradca w składzie budowlanym.
Napisano
Witam. W Polsce produkuje i to ma kilka dużych zakładów między innymi w Dobrem znajduje sie jedna z największych i najbardziej nowoczesnych wytwórni pustaków ceramicznych w Europie. A Twój może był z Niemiec gdyż przy zachodniej granicy Polski często firmy dostarczają z Niemiec gdyż tam taniej kupują, jednak nie wiem w czym jest różnica, iż opłaca się z tamtych fabryk brać. Sam mieszkam przy zachodniej granicy i szukam po różnych firmach. Jednak najlepeij mieć swój transport, czyli tira, i samemu jechać, a tak po doliczeniu kosztów transportu, rozładunku ceny są podobne do miejscowych hurtowni. Z tym, że hurtownie zabierają jeśli kupisz za dużo, a z Niemiec zostajesz z porotonem na budowie.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...