Skocz do zawartości

OKNA DWUKOLOROWE


Recommended Posts

Napisano
CZy ktoś takie robił - jaka różnica w cenie!!

chcę mieć od zewnątrz okna brązowe, ale od środka lepsze by były białe - więc zastanawiam się nad oknami dwukolorowymi brązowymi na zewnątrz i białymi w środku.
JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE.
Napisano
Zakupiłam jedno takie okno pvc do swojego domu, też z zewnątrz brązowe, a w środku białe. Kosztowało mnie 20% drożej w stosunku do okna obustronnie białego (taki przelicznik stosuje firma M&S). Jednocześnie było o 10% tańsze od okna dwustronnie brązowego, bo brąz w firmie M&S nie jest kolorem standardowym.
Napisano
Takie rozwiązanie jest bardzo często stosowane (częściej niż okna dwustronnie brązowe). Jest to możliwe zarówno w drewnie jak i w PVC. W przypadku PVC należałoby zastanowić się nad stosowaniem ciemnych oklein w silnie nasłonecznionych elewacjach (rozszerzalność tworzywa pod wpływem temperatury).
Napisano
Z doświadczeń budujących znajomych wiem, że sprawa z oknami ma się następująco: okna dwukolorowe (w tym przypadku na zewn. brązowe, w środku białe) nie są zbyt dobre. Ich "kolor" to okleina nałożona na białe okno. I niestety przy mocniejszym myciu okleina się ściera i zostają białe rysy. Aż strach pomyśleć co będzie po kilku latach użytkowania i mycia takich okien. Pod tym względem lepsze są okna jednokolorowe z dwóch stron, gdyż wówczas jest inna technika produkcji i nie ma takich przykrych niespodzianek.
Napisano
Witam wszystkich.
Ostatnie dwa miesiące poświęciłem na "odrabianie lekcji" z zakresu okien.
Zakupiłem okna z profilu dobrej firmy w podwójnym kolorze /ciemny orzech na zewnatrz a w środku białe/. Nie moge zgodzić się z poprzednim postem, z tego względu, iż większośc obecnie firm produkującyhc profile PCV ma w ofercie duży wybór kolorów. Jest to zazwyczaj zorganizowane w ten sposób, że np. w przypadku moich okien profil jest tzw. "barwiony w masie" czyli pod okleiną jest zabarwiony profil a nie biały. Więc nawet w przypadku przetarcia okleiny /a swoją drogą czy ktoś myje profile np. pumeksem?/ spod spodu pokaże się profil w kolorze zbliżonym do okleiny i nie dędzie widać uszkodzeń.
Dla dociekliwych przejście z barwionej masy do białej odbywa się w taki sposób, że wcale tego nie widac po otwarciu okna.
Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.
Napisano
Widzę, że przedmówca chciał być dowcipny (mycie okien pumeksem icon_smile.gif, ale w tym sęk, że do mycia nie trzeba używać żadnych ostrych przedmiotów. Po kilkukrotnym przetarciu gąbką okleina była zdrapywana. Kwestia okien barwionych w masie jest zupełnie inna. To oczywiście zupełnie inny standard (różny również cenowo), ale napisałam to ku przestrodze, bo jak widać nie wszystkie okna "w kolorze" są sobie równe.
Napisano
Miła agusg.
Musze przyznac że nie miałem dośiwadczeń w użytkowaniu z oknami oklejanymi na białym profilu. Co prawda sprzedawcy wszędzie zapewniają o trwałości takiego rozwiązania ale wiadomo o co im chodzi. Sprzedać i do widzenia. W razie reklamacji można tłumaczyć klientowi o nieodpowiednich środkach do czyszczenia itp. itd. Wiadomo że profil barwiony tak samo jak i okleinowany jest droższy /ok. 15-20 %/ lecz nie widziałem różnicy między ceną barwionego w masie a okleinowanego na białym profilu. Niby dodają producenci stolarki flamaster do zamalowania ew. zarysowań na białm podkładzie ale to lipa.
Nie wiem czy można na sznownym formum podać nazwę producenta profilu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...