Skocz do zawartości

ściana 3 warstwowa - docieplenie. Pytanie do wachowców


Recommended Posts

Napisano
Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.

Napisano
Cytat

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.


Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.
Napisano
Cytat

Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.




Czyli co? nie opłaca się ocieplać?
Napisano
Cytat

Czyli co? nie opłaca się ocieplać?


Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.
Napisano
Cytat

Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.




Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.
Napisano
A praktycznie, należy to zrobić, dla tego przypadku ……. – no właśnie jak ?

Bo teoria została wygłoszona, to może czas na praktyczny sposób rozwiązania tego problemu – co dla praktyka nie powinno stanowić problemu.

Człowiek ma problem, a teoria mu nie pomoże – a Pan zawsze i wszędzie powtarza, że jest praktykiem.
Napisano
Cytat

Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.


Chodzi właśnie o kolejność. Więcej krzywdy niż pożytku zrobi przyklejanie izolacji za ścianą przed zrobieniem wentylacji.
Od wentylacji należy zacząć!
Napisano
Cytat

No to zrobił wentylację mechaniczną – co dalej z tym ociepleniem ?


Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.
Napisano
Cytat

Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.




OK juz zrobilem super extra hiper fajna wentylacje mechaniczną. A teraz mam pytanie jak to ocieplic ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...