Skocz do zawartości

ściana 3 warstwowa - docieplenie. Pytanie do wachowców


Recommended Posts

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.

Link do komentarza
Cytat

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.


Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.
Link do komentarza
Cytat

Czyli co? nie opłaca się ocieplać?


Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.
Link do komentarza
Cytat

Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.




Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.
Link do komentarza
A praktycznie, należy to zrobić, dla tego przypadku ……. – no właśnie jak ?

Bo teoria została wygłoszona, to może czas na praktyczny sposób rozwiązania tego problemu – co dla praktyka nie powinno stanowić problemu.

Człowiek ma problem, a teoria mu nie pomoże – a Pan zawsze i wszędzie powtarza, że jest praktykiem.
Link do komentarza
Cytat

Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.


Chodzi właśnie o kolejność. Więcej krzywdy niż pożytku zrobi przyklejanie izolacji za ścianą przed zrobieniem wentylacji.
Od wentylacji należy zacząć!
Link do komentarza
Cytat

Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.




OK juz zrobilem super extra hiper fajna wentylacje mechaniczną. A teraz mam pytanie jak to ocieplic ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...