Skocz do zawartości

ściana 3 warstwowa - docieplenie. Pytanie do wachowców


Recommended Posts

Napisano
Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.

Napisano
Cytat

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.


Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.
Napisano
Cytat

Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.




Czyli co? nie opłaca się ocieplać?
Napisano
Cytat

Czyli co? nie opłaca się ocieplać?


Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.
Napisano
Cytat

Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.




Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.
Napisano
A praktycznie, należy to zrobić, dla tego przypadku ……. – no właśnie jak ?

Bo teoria została wygłoszona, to może czas na praktyczny sposób rozwiązania tego problemu – co dla praktyka nie powinno stanowić problemu.

Człowiek ma problem, a teoria mu nie pomoże – a Pan zawsze i wszędzie powtarza, że jest praktykiem.
Napisano
Cytat

Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.


Chodzi właśnie o kolejność. Więcej krzywdy niż pożytku zrobi przyklejanie izolacji za ścianą przed zrobieniem wentylacji.
Od wentylacji należy zacząć!
Napisano
Cytat

No to zrobił wentylację mechaniczną – co dalej z tym ociepleniem ?


Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.
Napisano
Cytat

Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.




OK juz zrobilem super extra hiper fajna wentylacje mechaniczną. A teraz mam pytanie jak to ocieplic ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...