Skocz do zawartości

Programik do obliczania współczynnika ciepła ścian


Gość

Recommended Posts

Napisano
Szkoda tylko, że ciepło w ciele stałym nie chce "płynąć" tak jak rockool sobie, życzy czyli prostopadle do wełny w ścianie. To weredne ciepło "płynie" tam gdzie zimniej i gdyby okazało się, że ściana ogrzewa fundament, a ten wrednie ziemię pod domem w której jest osadzony, to programik jest przydatny w WC . Oczywiście w zależności od papieru na którym jest wydrukowany. A oczywiście, nie daj Boże, gdyby jescze zimą z powietrza, którym sobie dana ściana "oddycha " wykroplił się kondensat, to przenikalność cieplna wełny moze się nawet kilka razy zwiększyć. I co wtedy z programikiem? brrr strach pomyśleć. Pozdrawiam
Napisano
PanieB. Pierwszy raz s[poptkałem człowieka, który jest omnibusem w sprawach budownictwa. Jak widać w sprawach papieru do WC również, Może nieraz trzeba się zastanowić co się pisze.
Napisano
Od dawna wszystko jest głęboko i wnikniwie przemyślane. A swoją drogą to oczywiście poza papierem się nie zgadza??
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ma pan słuszność, ale to tylko mały programik służący do orientacyjnych obliczeń, a nie program służący do modelowania wpływów termicznych.
Nic nie jest w stanie zastąpić doświadczenia i wiedzy.

No a jak ktoś potrzebuje programu do dodania dodawania do siebie ułamków to jego sprawa...
Napisano
Przy 4% wilgotności ściana traci 50% izolacyjności, więc takie programiki dotyczące "częściwej" (izolacja to termosnie ściana) i suchej izolacji są z założenia bez sensu!!! I świadczą, że autor nie rozumie problemu.
Napisano
O jakim materiale pan mówi, odnośnie tych 4%?

Ponadto nie rozumiem, po co zwykłemu budowniczemu domku jednorodzinnego zaawansowany program liczący wilgotność, no i oczywiście geometrię ścian, bryłę budynku i miejsca, w których izolacja została położona (no bo jaki ma sens obliczanie wiglotności, skoro mostek cieplny może zabrać 2 razy więcej ciepła?)

A sens takich programików jest taki, żeby można było mniej-więcej połapać się, co może być lepsze, a jaki rodzaj izolacji może być gorszy i o jakich rzędach wielkości jest mowa.
Napisano
Wilgotność przegród nie powinna przekraczać 1% , mostki tez są niedopuszczalne, dlatego zawsze izoluję od środka wełna + folia (jak w dachu) np www.isover.se/sw6406.asp czy www.isover.se/sw5687.asp tylko tego jakoś na stronach nie widać Podobnie jak grubości izolacji zaczynamy od 30 cm wełny a nie kończymy na 20 cm oczywiście w podłodze ściananie i dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...