Skocz do zawartości

układania płytek na dzwiach do piwnicy odwieranej od dolu


pakito

Recommended Posts

Napisano
Witam.
czeka mnie remont na korytarzu, niestety w starym budownictwie budowano zejścia do piwnicy wbudowane w podłogę.
mam betonową posadzkę a zbijane z desek. czy mogę na to nakleić płytki?
czy może nowe drzwi z płyty OSB muszę zrobić?
wydaje mi się, że przypadkowe trzaśniecie tymi drzwiami spowodowało by zdziesiątkowanie liczby płytek na tych właśnie drzwiach.
z góry dziękuje za wszelkie rady.
Napisano
Cytat

na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym
a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?


niestety te dzwi są na równo z wylewką, więc przykręcenie OSB spowodowałoby podniesienie tych drzwi, a tego chciałbym uniknąć, chyba że poprostu zrobię nową ramę, albo zastrugam ją o te kilka mm.

jeśli już to jakiego kleju i fug do tego użyć?
czy aby napewno się to sprawdzi?
wieko jest używane m/w raz dziennie, wiec nie za często, wiadomo że płytki to bedzie kolejnych pare kg, wiec jeśli by to spadło.... to pewnie układanie od nowa, jak myślicie?
Napisano
Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
[...]


Czy koszt żywicy nie będzie niższy, niż struganie, zakup płyty OSB i te inne czynności?
A właściwie to dlaczego masz zamiar schować te drzwi icon_rolleyes.gif przecież można je w ciekawy sposób wykorzystać w aranżacji podłogi i zostawić drewniane - jeśli są równo z wylewką, to wyłóż je (przyklej na drzwi) chociażby panelami, czy jakimiś egzotycznymi deskami podłogowymi na równi z przyklejoną resztą podłogi z płytek:)
Jak będziesz drzwi wyklejał płytkami, to i tak nie "schowasz" tych drzwi bez śladu - musisz zostawić większą szczelinę wokół drzwi, zrobić uchwyt, nie przeszkadzający w chodzeniu i na tyle mocny, abyś swobodnie mógł te drzwi otwierać... Zawiasów otwieranych do góry też całkowicie nie schowasz...
Ciekawe jak ma to rozwiązane autorushd - może jego "patent" zastosujesz?
Napisano


jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!



To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej


Czytając wszystkie posty uważam, iz powyższe rozwiązanie jest bardzo praktyczne i niedrogie.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3


Ja na Twoim miejscu bym zestrugał, potem OSB, a nie bawił sie w jakies udziwnienia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...