Skocz do zawartości

Panele na stara podloge


rutter17

Recommended Posts

Napisano
Witam chce polozyc deske berlinecka na stara podloge drewniana.Co mam najlepiej podlozyz miedzy podloge a deske berlinecka zeby nie trzeba bylo zrywac podlogi?Z gory dzieki czekam na odpowiedz
Napisano
Cytat

Witam chce polozyc deske berlinecka na stara podloge drewniana.Co mam najlepiej podlozyz miedzy podloge a deske berlinecka zeby nie trzeba bylo zrywac podlogi?Z gory dzieki czekam na odpowiedz


Jeśli jesteś pewny, że drewniana podłoga jest stabilna, deski nie chodzą (jeśli chodzą - podobijaj ją gwoździami) i nie mają uskoków (coś tam podhebluj, zeszlifuj), ułóż podkład ekologiczny i śmiało na to deskę barlinecką icon_biggrin.gif
Jeśli podłoga jest niestabilna, bezpieczniej będzie jak na nią ułożysz najpierw 18 lub 22 mm płytę OSB i dopiero potem deskę na podkładzie.
Napisano
Cytat

A co to za podklad ekologiczny?Co to wogole jest?


Są to płyty grubości 5 lub 7 mm, o wymiarach 100x50cm, wykonane z włókien drewnianych, sprasowanych z jakimś tam wypełniaczem i stosowanych jako właśnie podkład pod panele i inne pływające podłogi.
Napisano
Cytat

jako podkład wystarczy tektura falista


Jako podkładowy powinien być materiał, który nie jest podatny na odkształcenia. Tektura falista po zgnieceniu nie powraca do swej pierwotnej postaci, tak jak np. pianka z rolki. Płyty ekologiczne - pilśniowe są bardziej odporne na zgniecenie - oczywiście jako powierzchnia już ułożona i przy obciążeniu miejscowym, np nogą stołową (poprzez panel) nie odkstałca się.
Słyszałem o zastosowaniu tektury falistej na podkłady pod podłogę pływającą, ale nigdy bym się nie zdecydował, na takie jej użycie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wszystko mi sie podoba, oprocz tej deski barlineckiej. icon_wink.gif


Było pytanie o technologię położenia deski na starą podłogę, więc podpowiadam :/
Ale mam takie same zdanie jak Ty, margaretko - sam sobie nie położyłbym deski barlineckiej, chociaż zaraz po ułożeniu, czy to jako pływająca, czy klejona do podłoża - wygląda pięknie... Na miejcsu ruttera wyrzuciłbym starą podłogę, podrównał podłoże i rzucił jakiś parkiet, choćby II gatunku (ok 50 zł/m2). I miałbym prawie w tych samych kosztach, chociaż nie tak szybko - prawdziwą podłogę icon_smile.gif
Napisano
A moze nawet da sie naprawic te stara podloge... Widzialam u kolegi stare, przedwojenne dechy oczyszczone z farby i zaszpachlowane. Nie sa idealne oczywiscie, ale maja w sobie to cos... Barlinek to w zasadzie normalny panel tyle ze 4-5 razy drozszy. Tez sie dalam na to nabrac i polozylam w sypialni, ale drugi raz bym tego nie zrobila. Na szczescie zaplacilam za niego "jedyne" 89 zl za m2 zamiast 169, ale to i tak bylo bez sensu... Nie jest jakos zniszczony jeszcze, ale odglos stukania jest fatalny, no i do drewna temu daleko. Gdybym miala malo czasu to juz wolalabym zwykle panele laminowane za 30 zl za m2. Na jedno wychodzi, a mozna je bez zalu zmienic za pare lat.
Napisano
Na pewno jednym z argumentów sprzedawców barlinka jest to, że po jakimś czasie można go przecyklinować i polakierować i jest jak nowy... Tylko jak znaleźć artystę-cykliniarza, który z trzymilimetrowej warstewki artystycznie zeszlfuje "ciut" płytki... Czasem trzeba po jakimś uderzeniu zebrać więcej materiału i wyłazi druga warstwa, która już nie jest z tego samego drewna... A poza tym ten odgłos "panelowy" icon_rolleyes.gif
Układałem parę razy takie deski. Ostatnio z klonowym wierzchem. Kilent składał szafkę i wypadły mu z rąk drzwiczki i kantem uderzyły w podłogę niemal na samym środku pokoju. W związku z tym, że zafundowali sobie taką "wypasioną" podłogę, nie mieli zamiaru kłaść żadnego dywanu... Zakleiłem tę dziurę ciemną szpachlą - w kolorze sęków klonowych i ta dziura "robi" za kolejnego sęka icon_rolleyes.gif , nie rzuca się w oczy, ale JEST!
A może rzeczywiście ta stara podłoga nie jest aż tak bardzo zniszczona i da się ją wyremontować, nawet wstawić nowe kawałki desek, wzmocnić - to może być dobry pomysł icon_biggrin.gif
Ps. Margaretko, a co Ty o tej porze tu robisz blink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...