Skocz do zawartości

pianka czy tektura pod panele na wodnym podłogowym?


zbiho

Recommended Posts

Napisano
Witam,mam dylemat jak w temacie,przeczytałem całe forum i ponieważ jestem już zdecydowany na położenie paneli laminowanych pozostał mi tylko ten problem.Ponoć tektura falista lepiej od pianki przewodzi ciepło z ogrzewania niż pianka ale czy jej wytrzymałość mechaniczna nie jest za mała,np. w kuchni czy na korytarzu,czy po roku nie wygniecie się w miejscach częstego przechodzenia czy stania jak np. w kuchni przy zlewie.Co jeszcze z folią,która też zgodnie z wymogami gwarancji ma być pod panelami?
Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Napisano
Nie są to szczęśliwe rozwiązania. W systemach centralnego rozprowadzania ciepła niekorzystnym zjawiskiem jest powrót ciepła. Przy zastosowaniu tektury czy pianki podnosisz temperaturę wylwwki, więc więcej ciepła "ucieka" do ziemi i cieplejsza woda wraca do kotłowni.
Napisano
czy to oznacza, że podłoga ogrzewa kotłownię? ciekawa teoria! icon_mrgreen.gif
Napisano
Witam panie Brzęczkowski,rozwiązanie nie jest najszcześliwsze ,niestety tak już musi zostać,ale co z tą tekturą,pod wylewką jest 5 cm styropianu,a co przez niego przejdzie to mi trochę podgrzeje piwnicę.Folię dać pod papier czy na??,Pozdrawiam.
Napisano
5 cm styropianu to nawet nie jest symboliczna izolacja. A co przejdzie??? Zobaczysz na rachunkach. Ja daję 30 cm styropianu. A piwnicy i tak nie ogrzejesz, bo ma ona zbyt duży odbiór. Popatrz co się dzieje u sąsiadów BBR 2006 RT 2000 U=0.1W/m2xK a nie 0.8 jak u Ciebie
Napisano
Jeżeli ciepło będzie miało do wyboru 3 mm pianki i 8 mm podłogi albo 5 cm styropianu i 12 cm betonowego stropu to procentowo 87% powinno iść do góry do pomieszczenia ogrzewanego a piwnicę można zaizolować nawet 30 cm i wtedy 13% ją ogrzeje bo wentylacji wielkiej w niej nie ma bo tam nie mieszkam.

Ale czy ktoś powie mi o tej dykcie????
PROSZĘ
Napisano
Niestety w fizyce strumień ciepła w ciele stałym nie idzie do góry, czy prostopadle do izolacji termicznej jak na rys. w MURATORZE, nie chce się rozkładać 13/87. Podłogę w pokoju chciałbyś mieć 23 st. wylewka pod papelem będzie miała 27-28 st. Strumień ciepła przez 5 cm styropian do piwnicy może być na tyle duży, że tej temperatury nie osiągniesz, a jeżeli już to ogromnym kosztem.
Napisano
Pod panele stosowane na posadzce z ogrzewaniem podłogowym (muszą mieć dopuszczenie do stosowania na ogrzewaniu podłogowym) stosuje się tekturę falistą, ma mniejszy opór cieplny niż pianka. Tektura nie odkształca się ponieważ obciążenie rozkłada się na dużą powierzchnię (mam doświadczenie od 1993 roku - prze 13 lat nic się nie działo), chyba, że planujesz postawić tam fortepian icon_biggrin.gif . Tekturę falistą kupowałem w zakładach papierniczych w Bardzie Śląskim k./ Kłodzka icon_mrgreen.gif
Napisano
Przy ogrzewaniu podłogowym, pod panelami korzystniej ułożyć tekturę falistą ze względu na lepszą przewodność cieplną. Nie ma obawy, że tektura ulegnie odkształceniu, gdyż panele po ułożeniu tworzą jednolitą płytę, zatem miejscowe naciski rozkładają się na dużą powierzchnię. Jednak w miejscach, gdzie istnieje potencjalne zagrożenie przeniknięcia wody pod panele(np. w kuchni) lepiej jednak rożlożyć piankę, gdyż zawilgocona tektura ma znacznie mniejszą sztywność i ulega trwałemu odkształceniu. Folia przeciwwilgociowa powinna być zawsze układana pod podkładem z tektury, natomiast przy podkładzie z pianki nie jest to konieczne, gdy podłoga leży na stropie międzypiętrowym.

Warto przeczytać: Nad rurami wodnego ogrzewania podłogowego...
Napisano
Do kuchni zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od paneli są płytki ceramiczne, ale porządne bo jak Ci spadnie widelec na byle jakie to mogą powstać odpryski. icon_mrgreen.gif
Napisano
Wielkie dzięki redakcji,przeczytałem wskazany temat.
Dziękuję również Mr.Green za konkretną odpowiedź (w przeciwieństwie do "nie przymierzając",że sobie pozwolę zacytować samego siebie z arcykonkretnego postu o siłownikach),a apropo ,pytanie do Mr. o buforowy zbiornik przy centralnym węglowym,jak wygląda w środku ładowany strefowo?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
jak wyczytałem to lepiej płyty a papier to pod suchą zaprawe czyli folia płyta lub gąbka icon_rolleyes.gif
Napisano
CRECIK Od dołu patrząc wariant 1 :folia-pianka-panel (standart) wariant 2: folia-korek-panel (właściwości tłumiące dźwięki,wyrównująće. izolacyjne) wariant 3: folia-tektura falista-panel (nad ogrzewaniem podłogowym) wariant 4: pianka-panel (na strop międzypiętrowy, niepolecam icon_wink.gif ) wariant 5:płytki ceramiczne (do kuchni) icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...