Skocz do zawartości

Co pierwsze podłoga czy ściana? - kafelkowanie


JacekW81

Recommended Posts

Napisano
Cytat

[...] co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany?



Są różne szkoły, różne sytuacje icon_rolleyes.gif
Jedni kładą najpierw podłogę, potem ściany, inni najpierw ściany od drugiego rzędu płytek, potem podłogę i uzupełniają brakujący rządek icon_lol.gif
Różne są też motywy takich kolejności - ja stosuję tą drugą metodę, uważam, że jest bezpieczniejsza dla podłogi...
Czasem sytuacja wymaga położenia najpierw podłogi...

Cytat

I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?



Klej musi być bardziej "elastyczny" - polecam Atlasa
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121253-atlas-plus.html
do marmuru, kamienia, polerowanych płytek wrażliwych na zmianę barwy lepszy będzie biały
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121251-...-plus-biay.html
do płytek wielkoformatowych lepszy będzie
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121233-...-plus-mega.html
do płytek gresowych, mogących przebarwić się
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121247-...-mega-biay.html

Generanie nie oszczędzaj na kleju, jeśli nie chcesz mieć za niedługi czas kłopotów z pękającymi, odpadającymi płytkami icon_sad.gif
Układać podłogę można po kilkukrotnym podgrzewaniu i wyłączaniu podłogi, po CAŁKOWITYM jej wystygnięciu - po czterech, pięciu dniach NIEgrzania
Napisano
Cytat

Czas już na kafelki. Dlatego też mam pytanie co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany? I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?


Najpierw ściana...
- Trudniej "docina się terakotę
- Łatwiej zachować czystość podłogi

Są kleje specjalne do ogrzewania podłogowego... ale tak naprawdę nadają się wszystkie . Podłoga ma większe wahania temperatury i 'mniej równe" jej rozkłady latem, przy nasłonecznieniach, czy zimą pod kaloryferem. Nie wyobrażam sobie kleju który by "puścił" płytkę w w/w warunkach.
Napisano
Cytat

Czas już na kafelki. Dlatego też mam pytanie co się pierwsze kładzie podłogę czy ściany? I trzeba jakiś specjalny klej gdy się ma ogrzewanie podłogowe?


 Pierwsze ściany ,dalej  podłoga . Klej  i fuga elastyczna Mapei .W narożnikach i przy podłodze silikon .Dłuższa ściana zdylatowana w pionie  silikonem . Mapei ma fugi i silikony tego samego koloru .
Klej elastyczny wszędzie nie ma znaczenia czy to podłogówka czy ściana ,budynek cały czas pracuje .
Napisano
Dzięki.

A teraz jeszcze jedno pytania:

Zrobiłem sobie odpływ w podłodze. Pytanie czy podłogę zaczynać kafelkować od ściany do odpływu, czy na odwrót?

Najlepiej by, chyba było zacząć od ścian, potem zacząć od odpływu w kierunku ścian.
Jeżeli bym zaczął od odpływu (po zrobionych ścianach) to jak zrobić aby mi przy ścianie nie wyszła np 3/4 kafelki?
Napisano
Cytat

Dzięki.

A teraz jeszcze jedno pytania:

Zrobiłem sobie odpływ w podłodze. Pytanie czy podłogę zaczynać kafelkować od ściany do odpływu, czy na odwrót?

Najlepiej by, chyba było zacząć od ścian, potem zacząć od odpływu w kierunku ścian.
Jeżeli bym zaczął od odpływu (po zrobionych ścianach) to jak zrobić aby mi przy ścianie nie wyszła np 3/4 kafelki?



Od tego jest miara .Generalnie zaczyna się od środka i przycina przy ścianach, jak odetniesz przy ścianie 1cm lub 2cm nie będzie widać .Jeżeli nie pasuje to przycięcia robi się w miejscach zasłoniętych np. wanną kabiną itd.Ostatecznie połóż w karo.  
Napisano
Cytat

a ja najczęściej w łazience kładę podłogę icon_biggrin.gif


Ja też najczęściej kładę podłogę w łazience, ale po położeniu ścian icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_biggrin.gif icon_razz.gif
Jak tu żyć bez podłogi w łazience icon_rolleyes.gif icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Może to głupie pytanie, ale czy pod płytki w łazience daje się grunt?



Powierzchnie pylące należy oczyścić szczotką odkurzyć odkurzaczem   i  zagruntować   .Po min. 4 godzinach od gruntowania nakłada się folię w płynie  . nakłada się  dwie  warstwy powłoki uszczelniającej. Warstwy nanosimy krzyżowo. Pierwszą warstwę zawsze nakładamy za pomocą pędzla, przed aplikacją każdej kolejnej należy upewnić się, czy poprzednia jest już sucha. W narożach, w miejscach dylatacji, przejść rur i na krawędziach ? powłokę uszczelniającą należy wzmocnić. Służy do tego taśma uszczelniająca . Taśmę uszczelniającą należy wklejać w świeżą, pierwszą warstwę folii i przykryć drugą warstwą. Po około 12 godzinach od naniesienia drugiej warstwy izolacji,i na to  z powodzeniem można przystąpić do mocowania płytek ceramicznych. 
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam znowu.

Mam kolejne pytanie:
Jak połączyć kafelki pionowe z poziomymi? którym rozwiązaniem tym z lewej strony czy z prawej? (patrz rysunek), czerwone to silikon.
Wydaje mi się , że lepiej poziome wsunąć pod pionowe, tylko jak to się ma doo wcześniejszych rad, pierwsze ściany potem podłoga?

e099555437ac771fm.jpg

Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...