Skocz do zawartości

wkład kominkowy z masa akumulacyjną


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Widziałem wkład akumulacyjny firmy brunner, koszt niestety ok 11tys. Ale do tego jak rozumiem trzeba dokupić jeszcze sporo specjalnych cegieł. Gdzieś zgubiłem link , jak to jest wyliczane ile trzeba tej akumulacji ale całość wyszła od 1-2 ton icon_sad.gif

Znalazłem:

Jeżeli na przykład wybudujemy w swoim domu kominek akumulacyjny z zastosowaniem:

- paleniska akumulacyjnego o masie 200 - 300 kg,

- akumulacyjnego wymiennika ciepła o masie 600 - 1000 kg,

- ciepłej, akumulacyjnej, szamotowo-kaflowej bryły kominka o masie 200 - 700 kg,

to jego całkowita masa 1000 - 2000 kg, rzeczywiście pozwoli na ogrzanie tylko dwoma lub trzema paleniami w ciągu doby, całego domu w sposób komfortowy i bez większego wysiłku.

http://www.kominek.org.pl/technologie/arty...ych-czasow.html

Autorus Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak dobrze będzie dopasowany do oszczędnego domu, to i jedno rozpalenie dziennie wystarczy przez większą część sezonu grzewczego. Akurat mam zamiar przerobić sobie kominek w tym stylu icon_wink.gif podobnie ale "inaczej"
Napisano
Moja Tarnava waży 190 kg mam obudowę z cegły klinkierowej (z lyroya) icon_redface.gif jeżeli na dworze jest koło +5 to jedno napalenie na dobę wystarczy (3 kawałki drewna). do -5 (2 napalenia rano i wieczorkiem) jak mrozy to 3-4 ale w domu zawsze temperatura jest 20-25 st ,mierzona na parterze na poddaszu jest cieplej o jakieś 2 st.
Napisano
  Cytat

Moja Tarnava waży 190 kg mam obudowę z cegły klinkierowej (z lyroya) icon_redface.gif jeżeli na dworze jest koło +5 to jedno napalenie na dobę wystarczy (3 kawałki drewna). do -5 (2 napalenia rano i wieczorkiem) jak mrozy to 3-4 ale w domu zawsze temperatura jest 20-25 st ,mierzona na parterze na poddaszu jest cieplej o jakieś 2 st.

Rozwiń  


no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.
Napisano
  Cytat

no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.

Rozwiń  


Ja mam i obudowany klinkierem i rury bez turbiny super działa
Napisano
  Cytat

no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.

Rozwiń  



Sama akumulacja = gorąco w salonie, jedno i drugie da równomierną temperaturę w całym domu w wydłużonym czasie.
Napisano

A wkłady 3 generacji?

14.jpg

Piece kombi (III generacji)

Piec typu kombi stanowi kombinację pieców konwekcyjnych i akumulacyjnych. Obok ciepła zakumulowanego w kanałach ceramicznych wykorzystuje się do konwekcji gorące powietrze pochodzące z żeliwnego lub stalowego korpusu paleniska podczas spalania. Często stosuje się tu zamykane kratki nawiewowe, gdyż po wygaśnięciu ognia w palenisku przepływające przez komorę grzewczą powietrze wychładzałoby niepotrzebnie masę kumulacyjną pieca. Taki system mieszany stosuje się często, gdy pomieszczenie opalane jest nieregularnie i zachodzi potrzeba szybkiego dogrzania pomieszczenia lub zastosowania ograniczonej dystrybucji powietrza i dobierany jest odpowiednio do potrzeb i życzeń klienta. Wszystkie systemy pieców kaflowych można oczywiście wyposażyć w palenisko z dużą szybą, która zapewnia widok na ogień.

Napisano
Takie rozwiązanie nie jest praktyczne ponieważ: nie wystarczy ciągu do przepchnięcia spalin góra/dół na taką odległość, a poza tym spaliny się schładzają i wytrącają się sadze itp. Wież mi paliłem w piecach kaflowych z dobre 5 lat, czyściłem je itp. Wiem co mówię icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

Takie rozwiązanie nie jest praktyczne ponieważ: nie wystarczy ciągu do przepchnięcia spalin góra/dół na taką odległość, a poza tym spaliny się schładzają i wytrącają się sadze itp. Wież mi paliłem w piecach kaflowych z dobre 5 lat, czyściłem je itp. Wiem co mówię icon_wink.gif

Rozwiń  

Takie są konstrukcje pieców kaflowych (kanały stojące) musi działać chyba że robił papudrak icon_wink.gif Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Takie są konstrukcje pieców kaflowych (kanały stojące) musi działać chyba że robił papudrak icon_wink.gif

Rozwiń  


Te piece były stare i trzeba było delikatnie z nimi ale paliłem w śląskim "piecynku" kafloku o takim ze 100 szt cegły szamotowej zbudowanym kanały i zbrojenia po byku po prostu sadze się wypalały nigdy się w nim nic nie działo i paliło się raz na 24h i pokoju 6x6m wysokim 3,6m nie było czym oddychać rewalka icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Tyle ze patrząc na ostatnie zdjęcie ciężko mi uwierzyć ze dym będzie sobie kluczył w ten sposób.

Rozwiń  


icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Tak robiono dziesiątki lat piece kaflowe, a to jest nowcześniejsza wersja do złożenia jak klocki lego w kilka godzin. Zapewniam że działa, robiłem to i to. W powyższych przypadkach kominek będzie powietrzno-akumulacyjnym i trzeba eksportować ciepło dalej do innych pomieszczeń.

Dwa tysiące lat temu robili ogrzewanie podłogowe, ale kanały były leżące icon_wink.gif beton też był zapomnianym wynalazkiem przez ponad tysiąc lat.
Napisano
  Cytat

icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Tak robiono dziesiątki lat piece kaflowe, a to jest nowcześniejsza wersja do złożenia jak klocki lego w kilka godzin. Zapewniam że działa, robiłem to i to. W powyższych przypadkach kominek będzie powietrzno-akumulacyjnym i trzeba eksportować ciepło dalej do innych pomieszczeń.

Dwa tysiące lat temu robili ogrzewanie podłogowe, ale kanały były leżące icon_wink.gif beton też był zapomnianym wynalazkiem przez ponad tysiąc lat.

Rozwiń  


No właśnie ale mnie interesuje żeby nie robić rozprowadzeń. Chciałbym aby ściana grzała.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...