Skocz do zawartości

jaka grubość ściany i współczynnik U?


Recommended Posts

Uzupełniając swoje pytanie dotyczące sensu WM dodam, że przede wszystkim właśnie kieruję się komfortem. Najważniejsze jest, żeby to miało sens i nie generowało niepotrzebnych kosztów (instalacja WM, prąd, wymiany filtrów).
U siebie zastosuję ogrzewanie gazowe (gaz ziemny), do tego kominek w salonie, wykorzystywany wiosna/ jesień.

Zastanawiałem się jednak czy potrzebne jest większe docieplenie ścian zewnętrznych. Projekt to ten:
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...7278463e3d,2598

Na zatrzymaniu ciepła też mi zależy i m.in. dlatego zostaną zlikwidowane boczne okna w salonie.
Pytałem o sens zastosowania WM, bo może są jakieś minimalne wymagania, jeśli chodzi o grubość ścian (U) w przypadku WM?
Link do komentarza
Cytat

Ja zamierzam mieć Porotherm 25 i 15 cm styro. Współczynnik U wynosi ok 0,22. Choć jak tak czytam to nie wiem czy nie dołożyć z kilka cm tego styropianu. icon_rolleyes.gif



jeżeli masz styro o gorszym współczynniku to zamiast dokładać parę cm można wziąć z lepszym współczynnikiem
z tego co zauważyłem po budowach
większość domów jest ocieplana styro o wsp 0,040
ja na początku zmieniłem 15 na 20 o wsp 0,040
finalnie został położony styro 20 cm o wsp 0,032
Link do komentarza
Cytat

Nie no ja chyba oszaleję. To styro też ma jakieś współczynniki? icon_lol.gif

Porwała się baba z motyką ... icon_lol.gif Tego tematu po prostu nie da się ogarnąć. icon_lol.gif



ja jak zacząłem myśleć o budowie również nie miałem pojęcia o wielu rzeczach związanych z budową domu
miał być dom za 200k
teraz mam nadzieję zmieścić się w 300k
z czasem dużo o budowie się dowiesz
Link do komentarza
Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.



materiał na ściany to żaden problem zmienić....
Link do komentarza
Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.



ja w projekcie mam gont bitumiczny na dachu w realu dachówka
styro w projekcie 12 albo 15 na ścianie jest 20 cm
nawet w ścianach mam przygotowane otwory pod WG
Link do komentarza
Cytat

nie za wcześnie myślisz o oknach
ja za późno o nich zacząłem myśleć i budowa ma dwu miesięczny poślizg



ale twój przypadek jest szczególny, bo budujesz z prefabrykatów, czyli bardzo szybko
Link do komentarza
Cytat

No ale takie podstawy to chyba już teraz muszę wiedzieć żeby projekt zrobić. No bo materiał na ściany, dach to chyba musi być ujęte w projekcie. Tym bardziej, że robimy projekt indywidualny.


Ja tak miałem, zanim ruszyłem do architekta to wszystko miałem ocykane, ba nawet porobiłem wycenę taką wstępną na pustaki, pokrycie dachowe, okna itd abym wiedział na ile mogę liczyć i jaki dom wybudować.
Link do komentarza
A skąd wiedziałeś jakie cegły są potrzebne? Ja dopiero niedawno dowiedziałam się, że ściany zewnętrzne i wewnętrzne muruje się z innych materiałów. Do tego jeszcze fundamenty ... O konstrukcji dachu nie mówiąc bo to dla mnie póki co czarna magia. Nawet nie wiem co to tak dokładnie jest "więźba" icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

A skąd wiedziałeś jakie cegły są potrzebne? Ja dopiero niedawno dowiedziałam się, że ściany zewnętrzne i wewnętrzne muruje się z innych materiałów. Do tego jeszcze fundamenty ... O konstrukcji dachu nie mówiąc bo to dla mnie póki co czarna magia. Nawet nie wiem co to tak dokładnie jest "więźba" icon_lol.gif


Dużo, bardzo dużo czytałem icon_biggrin.gif A tak na serio to od mając naście lat latało się po budowach do pomocy i coś niecoś się liznęło a czytać to zacząłem jak zapadła decyzja,że będziemy się budować.A więźba to tak dokładnie to tylko drewno icon_biggrin.gif
Powolutku wszystko ogarniesz,jak nie sama to z naszą pomocą icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...