Skocz do zawartości

Koszty utrzymania domu w zależności od powierzchni - jaki projekt?


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie wyboru projektu domu. Znajomi doradzają mi powierzchnię domu w okolicach 140m2 powierzchni użytkowej.
Wtedy podobno koszty utrzymania (zwłaszcza ogrzewania) są znośne. Z drugiej strony mieszkam obecnie w mieszkaniu w bloku 90m2.
Wydaje mi się, że dopiero przy powierzchni domu powyżej 150m2 odczułbym różnicę. Podoba mi się 3 projekty domów o powierzchni 160-180m2.
Czy różnice w utrzymaniu domu o powierzchni ok. 140 m2 a domem o powierzchni np. 170m2 są znacząco różne. Jaki to rząd wielkości.
Ma ktoś z Was takie doświadczenie?
Z góry dziękuję.
Napisano
Cytat

Jestem na etapie wyboru projektu domu. Znajomi doradzają mi powierzchnię domu w okolicach 140m2 powierzchni użytkowej.
Wtedy podobno koszty utrzymania (zwłaszcza ogrzewania) są znośne. Z drugiej strony mieszkam obecnie w mieszkaniu w bloku 90m2.
Wydaje mi się, że dopiero przy powierzchni domu powyżej 150m2 odczułbym różnicę. Podoba mi się 3 projekty domów o powierzchni 160-180m2.
Czy różnice w utrzymaniu domu o powierzchni ok. 140 m2 a domem o powierzchni np. 170m2 są znacząco różne. Jaki to rząd wielkości.
Ma ktoś z Was takie doświadczenie?
Z góry dziękuję.


W dużej mierze zależy to od ilości osób zamieszkujących dom ,ale skłania bym się do powierzchni max 140 m2 powierzchni użytkowej dla 3-4 osobowej rodziny .Energia będzie ciągle drożeć ,po co stawać się niewolnikiem producentów energii.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...