Skocz do zawartości

Kiedy drzwi zewnętrzne?


Recommended Posts

Napisano
Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?
Napisano
Cytat

Na obecnym etapie mój dom jest w stanie surowym otwartym. Ściany zewnętrzne posiadają już ocieplenie ze styropianu przykryte siatką i klejem. Tynki zewnętrzne planuję wykonać na początku przyszłego roku, a wewnętrzne jak się uda, to w tym. W połowie października spodziewam się, że przyjdą okna i wtedy będę mógł zacząć prace wykończeniowe wewnątrz domu. Wcześniej muszę zamknąć dom drzwiami wejściowymi i bramą garażową.

I teraz pytanie - Jakie drzwi wstawić na tym etapie? Nowe docelowe, czy prowizorki?
Prowizorki, to dodatkowe koszty. Sprawdzałem w marketach najtańsze drzwi stalowe ok.350PLN garażowe 600,700.
Jak to było u Was? Jest szansa przejść przez kolejne etapy z nowymi drzwiami bez obić i zarysowań?


Używki kupić ,odkupić od kogoś ,  albo zbić z desek na budowie .


Napisano
To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem.
Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.
Napisano
Cytat

To trochę masz dziwnie, ponieważ wpierw wstawia się okna i drzwi docelowe, a potem dopiero ociepla styropianem


Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.
Cytat

Jak masz styropian, to w przyszłym roku będziesz musiał przed połozeniem koloru pociągnąć go ponownie klejem (masz dodatkowy koszt). A jak teraz zrobisz tynki, to przez zime bedziesz musiał ogrzewać dom.


Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....
Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Spotkałem się jeszcze z taką praktyką że wstawia się drzwi wejściowe ale się ich nie używa cała komunikacja odbywa się przez drzwi garażowe ,musi być jednak możliwość przejścia przez garaż do mieszkania. 




Napisano
Cytat

Pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś tak kategorycznie wypowiada się aby w stanie surowym wstawiać dodelowe drzwi i drzwi garażowe. Do tej pory raczej spotykałem się z radami żeby drzwi, szczególnie prowadnice drzwi garażowych wstawić po wewnętrznym tynkowaniu.

Mam styropian pokryty klejem - w takim stanie kupiłem dom. Wiem też, że dom był wybudowany 1,5 roku wcześniej, czyli w tym stanie jest od tego czasu.
Klej traci właściwości z upływem czasu? Ale co się z nim dzieje wykrusza się, czy co?
Tynki zamierzałem kłaść dopiero na wiosnę i nie myślałem nakładać dodatkowych warstw kleju ... mógłbyś rozwinąć ten wątek ....



Różne osoby różnie postępują.

Ja wybudowałem chałupę w stanie surowym (ściany + dach). Na zimę ją zamknąłem tymczasowymi drzwiami (wejście do garażu + do chałupy - drzwi miałem za darmo od teścia, częściowo zbiłem z desek, można dać OSB itp, szkoda kasy na kupno tymczasowych). Okna zabezpieczyłem grubą folią budowlaną (przyczepiasz do ramek drewnianych które samemu robisz - miałem dużo desek po budowie).

Na wiosnę wstawiłem docelowe drzwi do domu i okna. Tylko trzeba je zabezpieczyć. Jak wykonuje sie tynki wewętrzne lub ociepla dom na zewnątrz, to się je od razu obrabia.

Ekipa robiaca mi elewację, z którą trochę rozmawiałem na różne tematy, stwierdziła, że ci którzy zaciągają klejem styropian i zostawiają na zimę, przed położeniem tynku powinni jezcze raz zaciągnąć klejem dom ponieważ klej się starzeje - nie pękaale źle do niego będzie sie przyczepiał tynk. Tyle mi powiedzieli. A to była dobra ekipa i mam do nich zaufanie.

Pozdrawiam,

Jarek

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zamknąłem otwory płytami OSB. Garaż jest zaślepiony, a drzwi w odrzwiach na zawiasach zamykane na zamek.
Płyty być może uda się jeszcze wykorzystać przy zabudowie nieużytkowanego poddasza. O starzeniu się kleju na styropianie nie zapomnę i z pewnością zwrócę na to uwagę przy kładzeniu tynków na wiosnę.
Dziękuję za pomocne posty Panom tornado17 i animus.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja miałem podobny dylemat, czy i kiedy okna, drzwi

okna postanowiłem jednak wstawić na wiosnę, ponieważ będą wysunięte w ocieplenie na kotwach z zastosowaniem folii paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej.
Przy tego typu montażu lepiej od razu ocieplić dom, aby tych okien nie stracić.
Zbiłem więc płytami szalunkowymi do wiosny

Drzwi zaś miałem stare metalowe które osadziliśmy uzupełniając szparę drewnianą ramą
Zawsze warto wykorzystywać okazje i zbierać różne przedmioty wcześniej, mając na uwadze przyszłą budowę icon_smile.gif
Napisano
Okna wstawiałam po tynkach, umowę z tynkarzem miałam taką, że robił szpalety później.
Tynki i wylewki dobrze wyschły, ponieważ nieszczelne drzwi i otwarty wyłaz na strych pozwalał na ruch powietrza, gdy nie byliśmy na budowie.

Drzwi mam z odzysku, a docelowe zamówiłam jak kończyli ocieplenie. Wstawię za 2 tygodnie.
Napisano
Sepoy, jeżeli zostawisz na zimę elewację z klejem to na wiosnę przed położeniem puscu trzeba bedzie jeszcze raz kłaść klej, ponieważ nie jest on mrozoodporny i pęka. Można ewentualnie taką ścianę zaimpregnować to wtedy nie trzeba ponownie kłaść kleju.
Co do sprawy kiedy stolarka kiedy tynki. Jak wstawisz stolarkę przed tynkami to tynkarze ci od razu obrobią wnęki okienne i ościeżnice, wstawisz okna = będziesz mógł o tej porze roku ruszyć z wewnętrznym tynkami, jeśli nie to jest już za chłodno.
Bramę garazową nalezy wstawić na gotową ścianę, przynajmniej ten kawałek na którym jest brama, później nie da się za bardzo już takiej ściany ani zatynkować ani pomalować.

Drzwi docelowe wstawiaj jak najpóźniej się da bo bardzo się niszczą i wypaczają od wilgoci poza tym jak nie ma jeszcze przygotowanych wylewek to trudno je zamocować. Na tym etapie drzwi tymczasowe to rozsądne rozwiązanie.

Napisano
Na zimę zostawiam elewację z klejem i będzie to niestety już druga taka zima icon_sad.gif
Co do bramy, wyczytałem, że wstawiać po tynkowaniu szczególnie przy bramach typu segmentowego, albo rolowane.
A drzwi wejściowe jeśli są tymczasowe, to najpóźniej jak się da.
Decyzje podjęte, ale dzięki za post - wiem, że zrobiłem dobrze i z klejem muszę uważać (druga osoba już to mówi) icon_smile.gif
Napisano
Z klejem to jest tak, że nawet jeśli go zagruntujesz, to jeśli jest kilka sezonów bez tynku zaczynają pojawiać się mikroskopijne pęknięcia (pajęczynki) które z czasem się coraz bardziej uwidaczniają.

W Twoim przypadku przed nałożeniem kolejnej wastwy należałoby najpierw przeszlifować ten stary klej, aby zwiększyć przyczepność

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...