Skocz do zawartości

Budynek gospodarczo-mieszkalny.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam zamiar wybudować budynek o parametrach 12x6m w dolnej części jako gospodarczy. Czyli - połowa to garaż , w drugiej części kotłownia z piecem na węgiel , skład opału. 1/3 to wejście na poddasze. Poddasze ma pełnić funkcję mieszkalną oraz część powierzchni wykorzystam jako pralnio-suszarnię. Budynek chcę budować z bloczków z gazobetonu i ocieplić styropianem 14. Pytanie jaki mi się nasuwa to czy zbroić pierwszą wylewkę, czy robić je 2 z ociepleniem. Następne pytanie czy fundamenty zbroić na dole czy na górze i wylewać za jednym razem , bo mam mały spadek. Na 6 metrach wychodzi jakieś 60-70 cm.
Napisano
Cytat

Zgodnie z projektem i pozwoleniem na budowę.



Jak masz takie rady to nie pisz, bo to i ja wiem. Nie wiesz nic na zadane pytanie to wypadaj, a nie denerwuj ludzi.
Napisano
Cytat

Jak masz takie rady to nie pisz, bo to i ja wiem. Nie wiesz nic na zadane pytanie to wypadaj, a nie denerwuj ludzi.




Coś taki nerwowy, Retro dał dobrą radę, ja też dam :
- skonsultuj ze swoim szeryfem(Kier.)
- tak jak w projekcie.
Sam sobie nie poradzisz, całkowity brak wiedzy budowlanej.
Napisano
Cytat

Coś taki nerwowy, Retro dał dobrą radę, ja też dam :
- skonsultuj ze swoim szeryfem(Kier.)
- tak jak w projekcie.



dokładnie .... i nikt nie pisze Ci tego , stanek_du ze złej woli ....
po prostu nie wyobrażam żeby ktokolwiek inny niż autor projektu czy kierbud mogli podejmować takie decyzje ..... zbrojenie wynika z wyliczeń wytrzymałościowych ... zbroi się i wykonuje przegrody poziome - z uwarunkowaniem m.i.n. gruntu (inaczej budowę na piaskach, czy torfach , inaczej na szkodach górniczych ) ... także biorąc pod uwagę szereg innych parametrów ....
nikt nie napisze Ci "na pałę : " tak , zazbrój " lub "nie , nie ma sensu" ... także Ty sam nie powinieneś się w tym grzebać.... to brocha architekta , ewentualnie do skonsultowania z kierbudem jeśli masz jakieś wątpliwości ....

to jak w końcu masz w tym projekcie?
Napisano (edytowany)
Cytat

dokładnie .... i nikt nie pisze Ci tego , stanek_du ze złej woli ....
po prostu nie wyobrażam żeby ktokolwiek inny niż autor projektu czy kierbud mogli podejmować takie decyzje ..... zbrojenie wynika z wyliczeń wytrzymałościowych ... zbroi się i wykonuje przegrody poziome - z uwarunkowaniem m.i.n. gruntu (inaczej budowę na piaskach, czy torfach , inaczej na szkodach górniczych ) ... także biorąc pod uwagę szereg innych parametrów ....
nikt nie napisze Ci "na pałę : " tak , zazbrój " lub "nie , nie ma sensu" ... także Ty sam nie powinieneś się w tym grzebać.... to brocha architekta , ewentualnie do skonsultowania z kierbudem jeśli masz jakieś wątpliwości ....

to jak w końcu masz w tym projekcie?



Właśnie w projekcie nie mam napisane w której warstwie dawać zbrojenie. Kierownik budowy mówi że w dolnej, a fachowcy radzą w górnej. W obu miejscach będzie najlepiej - napiszecie. Chciałem zaciągnąć rady, bo i kierownik też człowiek i czasem nie ma racji icon_wink.gif Edytowano przez stanek_du (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Właśnie w projekcie nie mam napisane w której warstwie dawać zbrojenie. Kierownik budowy mówi że w dolnej, a fachowcy radzą w górnej. W obu miejscach będzie najlepiej - napiszecie. Chciałem zaciągnąć rady, bo i kierownik też człowiek i czasem nie ma racji icon_wink.gif




Jeśli chodzi o wylewki to, pierwsza to chudy beton(podkład) i na nią dajesz różniaste izolacje, a na to następna wylewka(posadzka) którą możesz zazbroić jakąś siatką.
O jakie fundamenty chodzi ?

Podejrzewam że wszystko jest w opisie projektu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A papa była na wełnie, czy pod wełną? 
    • Ok, mój błąd powinienem powiedzieć - chudziak jest względnie suchy. Bo jak na ilość wody na folii to sam chudziak aż taki mokry nie jest - jak bym cała ta wodę wylał na beton to wtedy byłoby czuć że jest mokry. Ale to tylko moje odczucia. Ten odczyt 5-8% jest raczej wiarygodny. Izolacja w postaci papy jest, niestety zakładki są uszkodzone i nie we wszystkich miejsca możliwe byłoby ewentualne wkładanie czegoś pod nią (choć folii i tak nie można). Wilgotność ścian 1-2% - na dole ściany.
    • Podsumowując to co zrozumiałem w tym temacie.   Hydraulicznie, podłogówka działa prawidłowo. Różnica temperatur rzędu 10*C pomiędzy temperaturą zasilania a powierzchnią podłogi jest rzeczą naturalną i to normalne że przy czynniku mającym 38-40*C mam 28*C na powierzchni podłogi. Różnica między temperaturą zasilenia i powrotu 3-4*C nie jest idealna, ale w moim przypadku zmiejszenie przepływu tak aby osiągnąć porządaną różnicę powoduje spadek temperatury podłogi i temperatury w pomieszczeniu co wynika najpewniej nie ze źle działającej podłogi (np. złego oddawania ciepła do płyt Fermacell), ale z zapotrzebowania na ciepło w tym pomieszczeniu bo dom nie jest ocieplony, a cienka płyta Fermacell nie jest w stanie zakumulować takiej ilości ciepła.   Na ten moment mogę albo zwiększyć przepływ (co jest możliwe bo to jedyna pętla obecnie), albo temperaturę wody aby zwiększyć moc grzewczą pętli. W przyszłości do pokoju powróci grzejnik, który dodatkowo dociepli pomieszczenie, co być może spowoduje że podłoga zrobi się cieplejsza i umożliwi zmniejszenie przepływu do 2l. A najlepszym wyjściem jest oczywiście termomodernizacja budynku, co także mam w planach.   Jeżeli coś pokręciłem to proszę Panowie, poprawcie mnie. W przeciwnym wypadku chciałem bardzo podziękować za cierpliwość i pomoc, ponieważ najbardziej obawiałem się iż dobór materiałów i/lub sposób wykonania w jakiś sposób tłumi tą pętlę, przez co nie grzeje i nigdy nie będzie grzać ona w sposób efektywny, a będzie jedynie bajerem, przez który podłoga będzie nie zimna, lecz letnia.
    • W takim razie wszystko jest dobrze. Pilnować tylko wykonania, żeby rurki przylegały do foli aluminiowej, a folia do następnej warstwy, wszelkie pustki będą działać jak izolator.
    • Tak jak pisałem, mam płyty Sander System Standard Alu.   Rozumiem też, że po termomodernizacji także powinno być dużo lepiej, bo przy przepływie 2l/min rura oddaje ciepło w podłogę (jest dużo większa różnica temperatury zasielania i powrotu). Tylko tego ciepła jest za mało aby ogrzać nieocieplone pomieszczenie z dwiema ścianami zewnętrznymi i podłoga się wychładza?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...