Skocz do zawartości

Czesciowe podpiwniczenie na dzialce pochylej


elmiwo

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie.

Zakupilismy z mezem mala dzialeczke (528m), ktora jest pochyla. Najwyzszy punkt ma 26,5 a najnizsza wartswica 23.5 m npm. Czyli na dlugosci dzialki 22m jest spadek 3 m. Znajomi projektanci namawiaja nas na czesciowe podpiwniczenie i zrobienie tam garazu. Ze wzgledu na ograniczony budzet obawiam sie kosztow. Wiem ze takie rozwiazanie ma swoje uzasadnienie w tym ze na malej dzialce (500m) bedzie garaz bez zabierania dodatkowej powierzchni oraz ze wykorzysta sie naturalne polozenie terenu.

Na forach budowlanych sa podawane kosmiczne ceny piwnic. Czy w przypadku naturalnego spadku terenu do drogi oraz malego domku a'la stodola (90m pow uzytk.) koszt czesciowego podpiwniczenia jest rowniez bardzo wysoki??Czy to dobry pomysl?? A moze ktos bylby w stanie odpowiedziecjak jak duzo mogloby to nas wyniesc???

Ponizej wklejam zarys posadowienia budynku i zdjecie domku. Domek, prosty-90 mpow uzytkowej + pod polowa piwnica

Brak obrazka

Brak obrazka

Za wszelkie podpowiedzi z gory bardzo dziekuje
Napisano
Dziekuje za odpowiedz.

Spotkalam sie z wieloma opiniami ze koszt budowy piwnicy to ok 40% kosztow budowy calego domu. Wg mnie to baardzo duzo. Czy w przypadku takiego uksztaltowania terenu, czyli naturalnego spadku ten koszt rowniez bylby tak wysoki. Bylby Pan lub ktos z forumowiczow w stanie okreslic ile mogloby wyniesc takie podpiwniczenie.

Zastanawiam sie jeszcze nad niwelacja terenu??




Napisano
Ja mam własnie taki przypadek - do na działce ze spadkiem, tylko spadek troche mniejszy - około 1.7m na 10m.
Mam podpiwniczenie pod całością. Koszta nie sa wcale takie kosmiczne jak sie pisze. Ja mam 75m2 piwnicy, a garaż z boku dostawiony, bo chciałem miec dużą piwnicę, tak mi pasowało icon_smile.gif
Napisano
Przejarzalam twoj dziennik adiqq- bardzo fajny domek. Bryla podobna do mojego, tylko twoj wiekszy o jakiem 40m:)
Spadek dzialki faktycznie masz duzo mniejszy .Podane u Ciebie koszty fundamentow to 45 tys. Czyli rozumiem ze w tym piwnicy to mniej wiecej ok20 tys. Bo gdybys nie robil piwnicy to koszt fundamentow bylby ok 25 tys. Wiec moze nie taki wilk straszny jak go maluja
Napisano
juz to gdzies pisałem - zreszta jak ktos chetny, to moge udostepnic szczegolowe dane - mam w excelu kazda fakture nabita...do tego co napisałas, trzeba doliczyc:elektryke,tynki,wylewki,jakies co ewentualnie(ja mam) w moim przypadku kafelki na podlodze(tanie, 8,5/m2, 3gatunek) Kiedys tam to pomaluje te piwnice.
tak na oko, to piwnica na gotowo to około 35-40tys wiecej niz fundament (dla mojego przypadku)- ale to zalezy tez od standardu wykonczenia...No i trzeba pamietac, ze dla dzialki ze spadkiem, jak warunki gruntowe nie przeszkadzaja, to az sie prosi...wiesz ile zapłaciłbym za piasek gdybym nie budował piwnic?!? nie chce nawet myslec...
Napisano
U nas poki co w piwnicy mialbybyc garaz i jedynie prad tam chcemy podciagnac i zostawic na razie na surowo, a kiedys tam sobie ja wykonczyc.

Aczkoliwiek niektore wypowiedzi wystraszyly mnie bardzo. Typu ze koszt piwnicy jest rzedu 60-100 tys na surowo, badz tez ze koszt piwnicy to tyle samo co koszt dwoch kondygnacji nadziemnych.
Wydaje mi sie, ze tak jest w przypadku bardzo duzych piwnic i plaskiej dzialki badz tez tam gdzie sa wysoko wody gruntowe. Ale pocieszam sie, ze w moim przypadku domek maly i dzialka ze znacznym spadkiem wiec nie bedzie moze tak zle. W sumie projektant rzucil taka propozycje zamist wysokich scian fundamentowych i niwelacji terenu.Wiec chyba na to samo wyjdzie a nie trzeba stawiac osobnego garazu
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...