Piotrek78 Napisano 11 sierpnia 2010 #1 Napisano 11 sierpnia 2010 Witam, mam pytanie : Czy przed położeniem płytek należy najpierw wyrównać ścianę czy można spróbować nadrabiać nierówności klejem do płytek ? Dodam że jak przyłożę poziomicę to ściana ucieka ok.2 cm.
Gość stach Napisano 11 sierpnia 2010 #2 Napisano 11 sierpnia 2010 Cytat Witam, mam pytanie : Czy przed położeniem płytek należy najpierw wyrównać ścianę czy można spróbować nadrabiać nierówności klejem do płytek ? Dodam że jak przyłożę poziomicę to ściana ucieka ok.2 cm. Spróbować można , ale lepiej jest wyrównać ścianę - jest na pewno wytynkowana słabym tynkiem, który obciążony dodatkowym klejem spadnie razem z płytkami Łatwiej i dokładniej kładzie się na odpowiednio przygotowanym podłożu. Klej do płytek ma ściśle określoną przez producenta dopuszczalną grubość, na której płytki mogą być klejone i jest to przeważnie 5-10 mm.
racer Napisano 11 sierpnia 2010 #3 Napisano 11 sierpnia 2010 stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica.
animus Napisano 11 sierpnia 2010 #4 Napisano 11 sierpnia 2010 Cytat stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica. Dobrze kombinujesz racer,pytki z taką grubością kleju w trakcie wiązania (skurczu) zostaną zdeformowane i mogą powstać na powierzchni mikropęknięcia .5 mm to max bezpieczna grubość.
Gość stach Napisano 12 sierpnia 2010 #5 Napisano 12 sierpnia 2010 Cytat stach, nie tak rach ciach ciach. Na worku z klejem moim napisane jak byk że 6mm. Klej ściąga podczas wiązania. Podobnoż 6mm to górna granica. Na moim kleju wyczytałem:"ZAPRAWA KLEJOWA UELASTYCZNIONA ATLASKlej uniwersalny 2-10 mm – typ C1TE● łatwa i przyjemna w pracy● do glazury i terakoty● do łazienek, kuchni, korytarzy● do małych elementów elewacyjnych● wyrównywanie podłoży mineralnych● murowanie na cienką spoinęWłaściwości● umożliwia klejenie od góry ściany● posiada wydłużony czas otwarty● daje możliwość rozszerzenia zakresu stosowaniaGłówne parametry● zużycie: 1,5 kg/1 m2/1 mm grubości● grubość warstwy: 2 – 10 mm● przyczepność: min. 0,5 N/mm2"Faktycznie klej nieco ściąga, na grubszej warstwie płytka nieco "pływa", więc razem można uzyskać NIECO krzywe lico z płytek. Dlatego napisałem:"Spróbować można , ale lepiej jest wyrównać ścianę" Najlepiej skuć stary tynk, położyć nowy, sezonować i ułożyć płytki. Co do cen: zaprawa tynkarska ok 10 zł za worek 25kg,zaprawa wyrównawcza ok 30 zł za worek 25 kg,klej w/w ok 20 zł za worek 25 kg.piszę o produktach Atlasa.A ostatecznie można przecież położyć płytki i na tej pochyłej ścianie bez wyrównywania na ukos
Piotrek78 Napisano 12 sierpnia 2010 Autor #6 Napisano 12 sierpnia 2010 WYrównam najpierw ścianę i później się wezmę za kładzenie płytek. Zrobię proste kąty i później wszystko będzie szło szybciej. Dzięki za odpowiedzi
racer Napisano 12 sierpnia 2010 #7 Napisano 12 sierpnia 2010 Można kłaść tynk jeszcze raz, a jak ściany generalnie dalekie od doskonałości to na to co jest rotband/goldband dołożyć. 1
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się