Skocz do zawartości

fuga epoksydowa - prośba o pomoc


oen

Recommended Posts

Napisano
Witam,

mam pewien problem z moim "fachowcem". czy mógłby mi ktoś pomóc? nie wiem za bardzo co teraz zrobić.

Problem:
Zakupiłem płytki do łazienki i fugę epoksydową firmy litokol.
Przy zakupie sprzedawca przekazał nam instrukcję kładzenia tej fugi (oczywiście przekazaliśmy ją fachowcowi).

Wczoraj przyjechaliśmy na mieszkanie i okazało się, że:
1) fachowiec na pewno nie kładł fugi zgodnie z instrukcją (w ogóle jej nie miał),
2) stwierdził, że fuga jest gruboziarnista i nie jest jej w stanie wcisnąć pomiędzy płytki w niektórych miejscach (np. w rogach - powiedział, żebym kupił silikon)
3) na niektórych płytkach na krawędziach zostało starte szkliwo (ciemne) i widać spod spodu jasne przebicia (pojawiają się także odpryski)
4) na płytkach są matowe zacieki (wygląda jakby ktoś tłustą szmatą przejechał), których fachowiec nie jest w stanie usunąć

Obecnie powiedziałem fachowcowi, żeby wziął się za coś innego i nie fugował jasnej części łazienki.

W związku z tym mam prośbę co w takim przypadku zrobić:

1 rozwiązanie zasugerowane przez fachowca: w rogach upchać silikon, odpryski zafugować, zacieki z płytek w końcu zejdą po kilkukrotnym myciu.
Nie podoba mi się to rozwiązanie, ponieważ nie po to płaciłem za fugę i płytki kupę pieniędzy żeby to teraz tak wyglądało.

2 rozwiązanie, które przychodzi mi na myśl: usunąć ciemne płytki ze ściany i położyć na nowo (nie wiem czy jest możliwe usunięcie poziomego pasu czterech płytek ze ściany, zostawiając pozostałe nienaruszone), kupić nową fugę i wynająć nowego fachowca, który zrobi to umiejętnie
Prawdopodobnie koszt tego rozwiązania może być duży.

Dodatkowo czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na poniższe pytania:
1) jak to jest możliwe, że podczas kładzenia fugi powstały wytarcia szkliwa i odpryski? czyżby zostawił fugę na zbyt długi czas i podczas usuwania fuga już była zbyt mocno związana?
2) jak to się stało, że na płytkach zostały matowe zacieki? czyżby nie zostało to odpowiednio wymyte wodą po nałożeniu i wstępnym wyschnięciu fugi?

może ktoś wpadnie na jakieś lepsze rozwiązanie które mniej mnie uderzy po kieszeni i będzie możliwe do wykonania (może np. pousuwać pojedyncze płytki które są naruszone, zakup nowej fugi i nałożenie jej na w miejscach w których jej brakuje?

Pozdrawiam,
Grzechu
Napisano
Przede wszystkim należy zastanowić się w jakim celu użyta została fuga epoksydowa w łazience, w mieszkaniu. Ten materiał do wypełniania spoin stosuje się w przypadku wymaganej chemoodporności posadzki i przeznaczony jest głównie do zakładów produkcyjnych , szpitali, basenów publicznych.

Jej układanie wymaga ścisłego przestrzegania reżimów technologicznych, zwłaszcza dotrzymywania czasów aplikacji i usuwania zabrudzeń. Fuga epoksydowa jest materiałem chemoutwardzalnym i w przypadku stwardnienia można zanieczyszczenia usunąć jedynie w sposób mechaniczny. Stąd na płytkach pojawiły się nieusuwalne zmatowienia a wykruszenia powstały na skutek próby usunięcia resztek stwardniałego materiału.
Napisano
No to masz problem, a z drugiej strony rowniez lewego fachowca, jesli chodzi o fugi to jestem mistrzem w ich myciu i usuwaniu z plytek. Ale to sie robi praktycznie automatycznie po ich polozeniu i to twoj fachowiec powiniem wiedziec kiedy po jakim czasie zmywa sie fugi z plytej, bo to on jako ten "F"achowiec wie i widzi czy juz mozna zaczac zmywac czy jeszcze minutke dluzej.

A rogach po paluszkiem niech zatrze fuge i niech nie pierdzieli ze silikon-partacz jeden, ROZWIAZANIE nr 2 na 100%, jest mozliwe usuniecie plytek-ale zlec to komus innemu:D
Wymien plytki i nie kladz fugi epoksydowej!!!!

Na pytania juz masz odpowiedz.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
zabrudzone i zniszczone płytki radziłabym usunąć
żywica raczej nie zejdzie
ja mam fugi z żywicy epoksydowej na gresach polerowanych
przy fugowaniu rozrabialiśmy niewielkie ilości fugi z utwardzaczem
pilnowaliśmy momentu kiedy żywica zaczynała wiązać (ok. 15-20 min)
poźniej trudno było ją usunąć a wcześniej mazała się
fugi mamy jasnobeżowe dlatego z żywicy - mniej się brudzą
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witaj Grzechu,
miałeś doczynienia naprawdę z """fachowcem""", pewnie dopiero co przyjechał z Angli... Co do wcześniejszych wypowiedzi np pana niby specjalisty z buduj dom mam wiele zastrzeżeń, zastosowanie fugi epoxydowej w łazience jest dobrym rozwiązaniem. Ale wracając do problemu twojej fugi to spróbuj ją podgrzać np opalarką lub jesli nie posiadasz to suszarką tak aby się bardzo rozgrzała, stanie się ona miękka i możesz ją wtedy wyciąć delikatnie nożykiem. Co do tłustych matowych plam to kup rozpuszczalnik do wyrobów epoksydowych (jest słaby ale trochę pomoże) lepszy jest preparat mapei chyba polmikol lub jakoś tak się nazywa. Całą resztę trzeba umyć szorstką gąbką bardzo garącą wodą najlepiej ubrac termiczne rękawiczki, Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...