Skocz do zawartości

instalacja co/cw rada plizzz


fpmuzyka

Recommended Posts

Napisano
Potrzebuję też rady co do instalacji co/cw tylko prosze zrozumieć kobietą z brakami edukacyjnumi w tym temacie ...
który piecyk bo co instalator to inna wersja:
piec Vaillant Vc plus 186/3-5 19,5 kW z zasobnikiem 150l inny instalator twierdzi że za mała moc na dom i radzi Viessmann 100-w (moc 9-26kW) - ale to dealer Viessmanna więc trudno mu być obiektywnym.

Dalej kominke z płaszczem- podłączać do niego wodę ? czy grzać wodę gazem? Trochę marnowanie ciepła jeśli woda nie będzie grzana kominkiem skoro ten już będzie zagoniony do roboty nie?

Jaka moc kominka?
Na powiedzmy 180 użytkowej - 18kW starczy czy 24kW?
Podobno liczy się 1kW na 10m2.

Czy regulator pogodowy to rzecz nie do zastąpienia? a może wydać na niego kasę za jakiś czas (bo teraz robi się coraz ciaśniej....i każde 700zł oszczędności ma sens)

Czy zamontować kominke za rok? Czy ma sens taka oszczędność żeby przygotować wszystko pod montaż ale wykonać to jak będzie trochę weselej z kasą? (oszczędność rzędu 7 tyś za kominek - Makroterm + montaż kominka 1 tyś)
Czy montaż kominka to taki koszt? tzn wycenił nam pan na 1 tyś.
Proszę niech jakiś spec się wypowie, plizzzzzz
Napisano
Spróbuję, ale wiem, że zachwytu nie wzbudzę...

Tu koniecznie trzeba by ... POMYŚLEĆ!

Budujesz dom z odpadów i z pominięciem wszelkich zasad?
Ten większy piecyk może być za mały...

Budujesz dom zgodnie z normami?
Taki DOBRY?
Starannie budujesz?
Oba są za duże, te piecyki...
Z tym, że nie koniecznie...
icon_lol.gif

POMYŚL I POLICZ!
Dom traci ciepło przez swą "skórę".
Policz powierzchnię ścian zewnętrznych.
Dodaj powierzchnię podłóg i sufitów.
Masz wymiar tej "skóry".
NIE WOLNO teraz budować domów gorszych jak 0,3W x stK / m2.
Takie zasady i przepisy.
Dla -20 na dworze i +20 we środku różnica to 40stC (=stK).
Oblicz:
powierzchnia x 0,3 x 40.
Wynik to zapotrzebowanie mocy grzewczej.
Powinno wyjść od 4500 do 6500 watów.
To w kW 4.5 lub 6.5.
TAKI piec potrzebny DO OGRZEWANIA!!!!
A CWU?
Tu właśnie leży ten pies pochowany!
Jak bardzo rozpasane szaleństwa wanienne uprawiacie? icon_lol.gif
Grzanie przepływowe wymusza moc piecyka około 20kW (dwa krany w tym samym czasie pobierają CWU).

Teraz zobacz sobie MOC KOMINKA i zobacz POWIERZCHNIĘ SALONU.
Tę moc chcesz skierować na tę powierzchnię!
(Zwykle około 14kW na jakie 20m2)
Jak tak zrobisz to w kominku zapalisz jeden jedyny raz i nigdy więcej!
Wyskoczysz z majtek pomimo otwartych okien! icon_lol.gif
To ile tysięcy chcesz wyrzucić na ten kominek?
(fototapeta z kominkiem jest tańsza)

Są sposoby, żeby to jakoś pogodzić.
Bufor ciepła, podłogowe w całym domu, grzanie CWU przepływowo w buforze...
Wtedy może być kominek z płaszczem, jak lubisz kotłownię w salonie, grzały na nocną taryfę, piec gazowy, mały, prosty, tani i bez bajerów, pogodówek i wodotrysków...
Albo piec "śmieciuch" na wszystko w jakiej kotłowni.

To spory problem.
Zgaszenie go metodą - to ja proszę ten piec co wszystko robi sam - oznacza sporą kasę na start i sporą potem...

Adam M.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To ja może postaram się odpowiedzieć bezpośrednio na pytanie icon_smile.gif

1. Lepiej za jednym zamachem robić wszystko od A do Z - mniej bałaganu, fachowiec może mniej kaski za pracę wziąć, aczkolwiek wiele osób tak robi - najpierw montuje jedno urządzenie, potem dołącza drugie.
2. Dobór mocy urządzenia grzewczego zależy w dużej mierze od jakości ocieplenia budynku. Przy bardzo dobrej izolacji - 19kW spokojnie starczy (bez grzania CWU), zazwyczaj jeśli jest to kocioł gazowy dwufunkcyjny, to ma dodatkowo podwyższoną moc na potrzeby ogrzewania WU - należy na to zwrócić uwagę.
3. Kominek lepiej zamontować większy - podana w katalogu producenta moc grzewcza przecież dotyczy spalania idealnie dobranym paliwem icon_smile.gif a nie zawsze takie mamy, prawda?
4. Czujnik temperatury zewnętrznej nie jest konieczny, ale przydatny.
5. Koszt zamontowania kominka tak zazwyczaj wychodzi ok. 1000 zł.

Pozdrawiam

Napisano
Piec będzie podłaczony do podłogówki czy do grzejników ?

Chociaż w zasadzie i tak opłaca się obecnie kupować kotły kondensacyjne - są tanie. A kondensat im większy tym lepszy icon_smile.gif Ale patrz na koszty. Po co przepłacać.

180 m2 x 50 kWh/m2/sezon x 0,22 zł/kWh z gazu (sprawność 91%) = 1980 zł/sezon
Przy kondensacie jakieś 10% mniej.

Dzięki kominkowi z płąszczem możecie zaoszczędzić dodatkowe 400-500 zł.

Czy warto po to robić tak drogi kominek. Zwykły powietrzny kominek oszczędzi wam 300 zł z powyższej sumy.

Nie pchajcie się w dodatkowe koszta.

Adama trzeba czytać z lekkim uśmiechem (sposób wypowiedzi) - ale naprowadza bardzo dobrze !!!
On chce wybić stereotypowe myślenie ... i chwała mu za to !!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Robimy studencki projekt IoT „Inteligentna fotowoltaika” – system, który inteligentnie zwiększa autokonsumpcję energii z PV (bez magazynu), integruje różne urządzenia i pozwala łatwo ustawiać priorytety ich działania. Szukamy realnych potrzeb i opinii użytkowników PV, dlatego jeśli tylko macie czas to zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami/doświadczeniami w tej kwestii! Poniżej podrzucam sugestie pytań (oczywiście, nie trzeba odpowiadać na wszystkie, ale może któreś Was zainspiruje). Będziemy również wdzięczni za własne opinie, nie zahaczające o pytania poniżej   Sugestie pytań: Macie PV? Jaka moc i od kiedy? Jak teraz zarządzacie zużyciem (ręcznie / harmonogram / aplikacja / Home Assistant)? Największy problem z autokonsumpcją u Was to…? Jakie urządzenia warto automatycznie włączać przy nadwyżce (bojler, klima, EV, pralka/suszarka, inne)? Macie EV/ładowarkę? Jak ładujecie (godziny, moc, ograniczenia)? Jaka taryfa (G11/G12/G12w/dynamiczna) i czy wpływa na użycie? Wolelibyście sterowanie lokalne (bez chmury) czy chmurowe (zdalny dostęp)? Jakie priorytety urządzeń ustawilibyście i dlaczego? Jakie dane/wykresy są kluczowe (dzienne/tygodniowe, prognoza, alerty)? Jakie powiadomienia byłyby przydatne (SMS/push/e-mail i kiedy)? Jaka złożoność konfiguracji jest OK? (plug&play / proste reguły / zaawansowane scenariusze) Orientacyjny budżet na takie rozwiązanie? Chęć testów wczesnej wersji i feedback? (tak/nie, kontakt)   Z góry dzięki za każdą wskazówkę i pomysły!  
    • W lokalach mieszkalnych – wentylacja mechaniczna wywiewna zbiorcza Brookvent BTP-EC lub Harman Sensovent Roof kratki stałego przepływu Brookvent lub podobne, praca ciągła, W lokalach mieszkalnych i usługowych nawiewniki okienne lokalizacja według wymagań projektowych. Jeszcze ustalę jak z tym podłączeniem okapu, czy istnieje. Może przeprowadzić jak ten żółty też. I tam wentylator, żeby czasem trochę przyspieszyć wymianę powietrza.  
    • I wieczorkiem nad brzegiem morza zagra cos morskiego…..w ulewie hahaha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • bobiczek - i tym razem zabierze z sobą normalną, zdrową, czarną (murzyńską) 🎸 gitarę.
    • Pianka była przy ramie, tylko została trochę wydłubana w głąb ten 1cm by można było zaaplikować akryl albo silikon właśnie. Poprzednio jeszcze tynk był na niej to w ogóle pękało i nie miało sensu, stąd wydłubanie pod aplikacje. Tak więc ostatecznie silikon, czy akryl? Bo czasu nie cofne i taśmy już chyba się nie zamontuje przynajmniej od wewnątrz? Gdzieniegdzie tam w trzech miejscach 1,5cm szczelinka, ale powinno pokryć? No i z taśmami to chyba drozszy ciepły montaż? Jako tako sa w pomieszczeniu te 22-24 stopnie tylko przy styku z murem czuć lekki chłód, dlatego po zamknięciu tej szczeliny powinno zniknąć? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...