Skocz do zawartości

Nowa Wylewka Na Stropie Akermana - Jaka Nośność?


Recommended Posts

Witam

Remont postępuje: stary parkiet poszedł won, lepik też i widać jak nierówna jest podłoga. Stropy w budynku to chyba Akerman (wnioskując z wyglądu sufitu w piwnicy - ceramiczne pustaki na planie kwadratu, ile żeber i jak rozstawiane nie wiadomo), budynek dwupiętrowy z końca lat 40-tych, mieszkanie na drugim piętrze.
Podłoga jest dość nierówna - różnica w całym mieszkaniu (dwa pokoje, kuchnia i przedpokój) to pewnie z 3 cm, najwyżej jest w przedpokoju, pierwotny pan wylewkarz rozsmarował trochę zaprawy ku ościeżom do pokojów, aby uzyskać łagodną pochylnię.
Pytanie: czy dodatkowe 3 cm wylewki (średnio), czyli jakieś 60 kg na m kw. nie będzie zbyt dużym obciążeniem dla stropu (nie wiem jak użebrowany i jak gruby jest strop)? Może lepiej połatać miejscami największe wgłębienia zaprawą wyrównującą albo zasypać je podsypką i na całej podłodze ułożyć płyty gipsowe (czyli połowa ciężaru wylewki)?
Link do komentarza
Obciążenie od nowej wylewki rzędu 0,6 kN/m2 nie powinno nadmiernie obciążyć stropu, który z reguły obliczany jest na obciążenia użytkowe 1,5 kN/m2, ale praktyczna wytrzymałość bywa znacznie większa.

Problemem może być nierówna grubość warstwy wyrównującej, która w przypadku zwykłych wylewek cementowych nie powinna być w żadnym miejscu cieńsza niż 2,5 cm - w przeciwnym razie z pewnością popęka. Dlatego nową wylewkę należy wykonać z gotowych mieszanek do jastrychów podłogowych lub przygotować samodzielnie z dodatkiem emulsji kontaktowej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • pozytywów nie brakuje, kiedyś usłyszałem komentarz nie byle kogo, że wcześniej z tego budowano chlewy i obory i tak było, niemniej materiał ok silikaty (czyli wapienno-piaskowe) też piją wodę, z czasem nabierają wytrzymałości i zmniejsza się ich "wodożądność" ; skoro budowę rozwlekacie w czasie to i z pozbyciem się wody nie będzie raczej problemu, nawet i z gazobetonem   co do formalności - projektantowi płacić nie musisz, odnośnie wpisu do DB w tej sprawie to byłbym ostrożny, bo KB to obecnie doopa, a nie znaczący uczestnik procesu inwestycyjnego i takim wpisem mógłby namącić, bo jednak najprawdopodobniej to kompetencje projektanta; jaką grubość ścian konstrukcyjnych z gazobetonu chcesz zamienić na silikat?   woda stojąca na płycie - możesz na ścianie od wewnątrz zrobić pasek izolacji ścian na grubość posadzki, albo i wyżej, ale wtedy materiałem, który nie pogorszy przyczepności tynków/gładzi (szkło wodne?)b bawić się w różne materiały to moim zdaniem przesada, ale jak masz tak wypaśną budowę, to i to możesz
    • To mi brzmi bardziej jak inwestor zastępczy. Większość deweloperów ściany działowe wrysowuje w planach jako koncepcję a nie docelowe, właśnie po to by kupujący mógł w razie czego wprowadzić zmiany. To jest dużo tańsze niż kucie, wywożenie gruzu, przekładanie instalacji elektrycznych.  Od lat czytam czasopisma wnętrzarskie i w opisach realizacji często jest wspomniane, że zmiany w układzie wprowadzano na etapie budowy domu. Sama udzielam na forach rad co do układu wnętrz, bo ludzie piszą, że deweloper będzie stawiał ścianki i prosi o rysunek jak mają stać, jesli będzie wprowadzona zmiana
    • dziadzie, ty się wyprzesz samego siebie jak zajdzie taka potrzeba, żałosne
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...