Skocz do zawartości

izolacja budynku


k_k

Recommended Posts

Napisano
Witam szukam porady, posiadamy dom wybudowany w 2001 roku, fundament schodkowy, 2/3 budynku podpiwniczone, problem polega na tym, że frontowa ściana piwnicy przepuszcza wodę gruntową, zrobiliśmy już 2 drenaże, ponieważ wcześniej prawdopodobnie ich nie było, pierwszy na wysokości płytszej ławy fundamentowej (wykonany prawidłowo), a drugi w odległości 2 metrów od budynku na głębokości - niższej ławy fundamentowej ( 2 rury fi 100 na żwirze, operator dokopał się do warstwy gliny). Po wykopaniu rowu przy drugim drenażu okazało się, że trzy cieki wodne płyną wprost na dom, są to wody gruntowe. w piwnicy stoi woda, brak tam jest izolacji poziomej (ktoś, kto stawiał fundament to zaniedbał), wody w piwnicy 2 cm, przebija się 4 dziurkami między ława fundamentową i ścianą, do tej ściany od zewnątrz nie ma dostępu, ponieważ jest pod budynkiem. Słyszałam, że najskuteczniej jest wbudować studnię w tym pomieszczeniu, w którym woda stoi, studnię z pompą w środku z czujnikiem, który w przypadku nadmiaru wody będzie ją odprowadzał do kanalizacji, proszę o poradę, nie chcę zbijać tynków i smarować chemią budowlaną, ponieważ moim zdaniem nie wyeliminuje to problemu, a wilgoć może jeszcze wyżej podchodzić, co mogę zrobić...
Napisano
Cytat

Witam szukam porady, posiadamy dom wybudowany w 2001 roku, fundament schodkowy, 2/3 budynku podpiwniczone, problem polega na tym, że frontowa ściana piwnicy przepuszcza wodę gruntową, zrobiliśmy już 2 drenaże, ponieważ wcześniej prawdopodobnie ich nie było, pierwszy na wysokości płytszej ławy fundamentowej (wykonany prawidłowo), a drugi w odległości 2 metrów od budynku na głębokości - niższej ławy fundamentowej ( 2 rury fi 100 na żwirze, operator dokopał się do warstwy gliny). Po wykopaniu rowu przy drugim drenażu okazało się, że trzy cieki wodne płyną wprost na dom, są to wody gruntowe. w piwnicy stoi woda, brak tam jest izolacji poziomej (ktoś, kto stawiał fundament to zaniedbał), wody w piwnicy 2 cm, przebija się 4 dziurkami między ława fundamentową i ścianą, do tej ściany od zewnątrz nie ma dostępu, ponieważ jest pod budynkiem. Słyszałam, że najskuteczniej jest wbudować studnię w tym pomieszczeniu, w którym woda stoi, studnię z pompą w środku z czujnikiem, który w przypadku nadmiaru wody będzie ją odprowadzał do kanalizacji, proszę o poradę, nie chcę zbijać tynków i smarować chemią budowlaną, ponieważ moim zdaniem nie wyeliminuje to problemu, a wilgoć może jeszcze wyżej podchodzić, co mogę zrobić...


 Wodę najlepiej wypompowywać lub jeżeli to możliwe zrobić odpływ na zewnątrz budynku ,studnię też najlepiej na zewnątrz budynku ponieważ ciągłe wypompowywanie wody z piwnicy prowadzi do wypłukiwana gruntu pod ławami wtedy  może popękać budynek .


Drenaż opaskowy na zewnątrz budynku ze studnią zlewną na zewnątrz tam można pompą do woli pompować oraz wodę z rynien odprowadzić jak najdalej od budynku i nie mieszać jej z drenażem zabezpieczyć żeby woda z rynien nie wlewała się w drenaż .  

Napisano
Witam
w mojej opinii wykonanie drenażu ma sens, popieram wypowiedź animusa:
"Drenaż opaskowy na zewnątrz budynku ze studnią zlewną na zewnątrz tam można pompą do woli pompować oraz wodę z rynien odprowadzić jak najdalej od budynku i nie mieszać jej z drenażem zabezpieczyć żeby woda z rynien nie wlewała się w drenaż"
Powyższe rozwiązanie ma sens przy okresowym występowaniu wód gruntowych. Jeśli zdarza się to często pokusiłbym się o ponowne prawidłowe wykonanie izolacji pionowej ciężkiej fundamentów. O ile oczywiście nie występują przecieki spod poziomu posadzki piwnicy.
Przy wznoszeniu nowych obiektów w tego typu warunkach nie należy liczyć na dyfuzyjne odprowadzenie wody z murów. Stosuje się zarówno pod ławą jak i na ścianach wodoszczelną izolację np. na bazie żywic, natomiast wewnątrz wentylację mechaniczną. Rozwiązanie nie jest tanie, niemniej decyzja leży po stronie inwestora na etapie projektowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...