Skocz do zawartości

izolacja budynku


k_k

Recommended Posts

Napisano
Witam szukam porady, posiadamy dom wybudowany w 2001 roku, fundament schodkowy, 2/3 budynku podpiwniczone, problem polega na tym, że frontowa ściana piwnicy przepuszcza wodę gruntową, zrobiliśmy już 2 drenaże, ponieważ wcześniej prawdopodobnie ich nie było, pierwszy na wysokości płytszej ławy fundamentowej (wykonany prawidłowo), a drugi w odległości 2 metrów od budynku na głębokości - niższej ławy fundamentowej ( 2 rury fi 100 na żwirze, operator dokopał się do warstwy gliny). Po wykopaniu rowu przy drugim drenażu okazało się, że trzy cieki wodne płyną wprost na dom, są to wody gruntowe. w piwnicy stoi woda, brak tam jest izolacji poziomej (ktoś, kto stawiał fundament to zaniedbał), wody w piwnicy 2 cm, przebija się 4 dziurkami między ława fundamentową i ścianą, do tej ściany od zewnątrz nie ma dostępu, ponieważ jest pod budynkiem. Słyszałam, że najskuteczniej jest wbudować studnię w tym pomieszczeniu, w którym woda stoi, studnię z pompą w środku z czujnikiem, który w przypadku nadmiaru wody będzie ją odprowadzał do kanalizacji, proszę o poradę, nie chcę zbijać tynków i smarować chemią budowlaną, ponieważ moim zdaniem nie wyeliminuje to problemu, a wilgoć może jeszcze wyżej podchodzić, co mogę zrobić...
Napisano
Cytat

Witam szukam porady, posiadamy dom wybudowany w 2001 roku, fundament schodkowy, 2/3 budynku podpiwniczone, problem polega na tym, że frontowa ściana piwnicy przepuszcza wodę gruntową, zrobiliśmy już 2 drenaże, ponieważ wcześniej prawdopodobnie ich nie było, pierwszy na wysokości płytszej ławy fundamentowej (wykonany prawidłowo), a drugi w odległości 2 metrów od budynku na głębokości - niższej ławy fundamentowej ( 2 rury fi 100 na żwirze, operator dokopał się do warstwy gliny). Po wykopaniu rowu przy drugim drenażu okazało się, że trzy cieki wodne płyną wprost na dom, są to wody gruntowe. w piwnicy stoi woda, brak tam jest izolacji poziomej (ktoś, kto stawiał fundament to zaniedbał), wody w piwnicy 2 cm, przebija się 4 dziurkami między ława fundamentową i ścianą, do tej ściany od zewnątrz nie ma dostępu, ponieważ jest pod budynkiem. Słyszałam, że najskuteczniej jest wbudować studnię w tym pomieszczeniu, w którym woda stoi, studnię z pompą w środku z czujnikiem, który w przypadku nadmiaru wody będzie ją odprowadzał do kanalizacji, proszę o poradę, nie chcę zbijać tynków i smarować chemią budowlaną, ponieważ moim zdaniem nie wyeliminuje to problemu, a wilgoć może jeszcze wyżej podchodzić, co mogę zrobić...


 Wodę najlepiej wypompowywać lub jeżeli to możliwe zrobić odpływ na zewnątrz budynku ,studnię też najlepiej na zewnątrz budynku ponieważ ciągłe wypompowywanie wody z piwnicy prowadzi do wypłukiwana gruntu pod ławami wtedy  może popękać budynek .


Drenaż opaskowy na zewnątrz budynku ze studnią zlewną na zewnątrz tam można pompą do woli pompować oraz wodę z rynien odprowadzić jak najdalej od budynku i nie mieszać jej z drenażem zabezpieczyć żeby woda z rynien nie wlewała się w drenaż .  

Napisano
Witam
w mojej opinii wykonanie drenażu ma sens, popieram wypowiedź animusa:
"Drenaż opaskowy na zewnątrz budynku ze studnią zlewną na zewnątrz tam można pompą do woli pompować oraz wodę z rynien odprowadzić jak najdalej od budynku i nie mieszać jej z drenażem zabezpieczyć żeby woda z rynien nie wlewała się w drenaż"
Powyższe rozwiązanie ma sens przy okresowym występowaniu wód gruntowych. Jeśli zdarza się to często pokusiłbym się o ponowne prawidłowe wykonanie izolacji pionowej ciężkiej fundamentów. O ile oczywiście nie występują przecieki spod poziomu posadzki piwnicy.
Przy wznoszeniu nowych obiektów w tego typu warunkach nie należy liczyć na dyfuzyjne odprowadzenie wody z murów. Stosuje się zarówno pod ławą jak i na ścianach wodoszczelną izolację np. na bazie żywic, natomiast wewnątrz wentylację mechaniczną. Rozwiązanie nie jest tanie, niemniej decyzja leży po stronie inwestora na etapie projektowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...