Skocz do zawartości

Budowa małego domku wypoczynkowego (drewniany czy murowany?).


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie,

Mam zamiar wybudować w tym roku mały domek na działce i mam dylemat jak w temacie. Jakiś czas temu zrobiłem mały projekt w drewnianej konstrukcji szkieletowej, ale ostatnio znajomy mi mówił, że przy tak małej chatce nie będzie to opłacalne, tym bardziej że praktycznie nie znam się na budowlance (no ale dla chcącego nic trudnego :) ). Jako, że jest to domek na działce mojej mamy, to nie chciałbym, żeby musiała przy nim za dużo robić (chodzi o impregnację raz na jakiś czas itd.), więc zacząłem się zastanawiać na poważnie nad bloczkami z betonu komórkowego na ściany (podłoga i dach - drewno). Buduję na starym fundamencie, który nieco osiadł, więc zrobiłem wylewkę szerokości 20 cm (pod ślepą podłogę), stara podmurówka jest słaba i chciałbym coś lekkiego.

Teraz pytanie, jakich bloczków użyć, żeby ten marny fundament wytrzymał, żeby było tanio i żeby mi się to nie rozpadło? A może inaczej, jakich najwęższych i o jakiej gęstości mógłbym użyć, żeby to miało ręce i nogi? Zaznaczam, że to tylko domek na działkę, więc nie musi być specjalnie ciepło itd. Wystarczyłyby takie płytki jak na ścianki działowe, ale czy są na tyle wytrzymałe?

Myślałem o tym YTONGU:

http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=product...44&id_p=140

ale czy to mi się nie rozpadnie? Nie mam kompletnie doświadczenia. A z lenistwa obliczenia chciałbym zostawić na koniec :)

Załączam plany orientacyjne. Dziękuję za pomoc, jak coś to pytać, no i zapraszam do dyskusji :)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez kotlett (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Może się komuś przydadzą poniższe informacje, bo też planowałem budowę małego domku (do 25m bo tyle można na zgłoszenie) i zastanawiałem się czy drewniany czy murowany...
Jak zdecydowałem, że drewniany to czy kupić gotowca, półfabrykat (z gotowych modułów) czy budować.

W efekcie analizy kosztów różnych rozwiązań i tego co mogę uzyskać za określoną cenę wybrałem, że będę budować korzystając z ekipy blisko miejsca budowy, którzy mają doświadczenia z drewnem i nie muszą być firmą którą znajdę w internecie.......i udało mi się znaleźć icon_biggrin.gif

Za cenę około 1600 PLN/m2 (cena na 07.2010) mam:
- domek parterowy (25m2 zabudowy) ze strychem (całość 4 m wysokości w kalenicy)
- wydzielone pomieszczenie na łazienkę
- konstrukcja szkieletowa (10x10) ocieplona watą (10cm) uszczelniona folia paroizolacyjna i wiatroizolacyjna, z zewnątrz i wewnątrz deska obiciowa (2,4 cm)
- w łazience gips-karton + glazura wokół prysznica
- 2 x lakier wewnątrz i 2 x lakier zewnątrz na ścianach
- ocieplony sufit (wysokość pomieszczenia/łazienki 245 cm)
- pełną elektrykę
- pełną hydraulikę + montaż brodzika pod prysznic
- fundament betonowy z wylewką podłogową
- gres na podłodze (trochę nietypowo jak na domek drewniany, ale tak zdecydowaliśmy...względy praktyczne)
- trzy okna (+małe na strych), drzwi ocieplane zewnętrzne, drzwi wewnętrzne (łazienka) i opuszczany właz ze schodami na strych
- dach w pełnym deskowaniu, przykryty papą i dlachodachówką (oczywiście na łatach i kontrłatach) + orynnowanie
- parapety wewnętrzne (drewno), parapety zewnętrzne (blacha),
- doprowadzenie wody (60m) i prądu (30m) do domku
- 95% materiałów załatwiał/przywoził wykonawca (ja przywiozłem gres i glazurę)
i wszystko dość dobrze wykonane - mogłem się oczywiście czepiać nierównej fugi w kilku miejscach na podłodze i niektórych seków na ścianach, ale tego nie zrobiłem...

To co musiałem zrobić dodatkowo (poza tą ceną) to:
- oczyszczalnia ścieków
- pomalowanie ścian łazienki
- WC + umywalka + meble do kuchenki +wyrko + szafa
więc cena była prawie pod klucz.

Acha i poza doglądaniem postępów prac w kolejne weekendy i paru telefonów, aby coś skonsultować naprawdę nie wiele musiałem robić icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...