Skocz do zawartości

Podział działki rolnej i jej sprzedaż


bigis

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Moi znajomi chcą ode mnie odkupić 12 arów ziemi i na niej się wybudować.Jest to działka rolna.Czy wystarczy że po kupnie wystąpią o warunki zabudowy(nie ma przestrzennego planu) i wystąpią o pozwolenie na budowę? Jest to działka w mieście 4 i 5 klasa,sąsiadująca z działkami zabudowanymi.Czy nagle w urzędzie zaczną wymyślać że rolna to można oddzielić tylko 30 arów,że trzeba najpierw odrolnić.Z tego co się orientuję to nie jest to wymagane w obrębie miasta przy tej klasie ziemi.
Napisano
Tu wchodzi w grę tzw. odrolnienie z automatu. Czyli jak złożą wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy to w granicach miasta ziemia zostanie odrolniona bez dodatkowego wniosku.
Napisano
To prawda, nie mniej jednak, pozostaje sprawa podziału tej działki, a tu – moim zdaniem, można natknąć się na „uskok”.
Świeżynka prawna w tym zakresie , może spowodować różne interpretacje w tym zakresie, biorąc pod uwagę, że automatyczne „odrolnienie”, w zasadzie dotyczy działek (terenów) przeznaczonych (WZ lub MPZP) pod zabudowę.
Według mnie jest to warunek sine qua non.

Wydaje się, że w tej sytuacji, korzystniejsze będzie wystąpienie o WZ razem z wnioskiem o podział działki.
Korzystniejsze pod każdym względem – w tym finansowym, bo tak wydzielona działka staje się „pełnoprawną” działką budowlaną.
Napisano
Postępowanie o wydanie WZ zostanie zawieszone do czasu zakończenia postępowania podziałowego. WZ wydaje się na istniejący stan prawny i faktyczny, a nie in spe. Druga sprawa jest taka, czy podział zostanie pozytywnie zaopiniowany, tzn. czy według ustaleń miejscowych powstałe działki będą spełniały funkcje odrębnych działek budowlanych.
O odrolnieniu działek rolnych pisałam już wątku o odrolnieniu (procedura i czy się to opłaca)... problemem jest podział...


Ale biorąc pod uwagę, że z tym podziałem się zagalopowaliśmy - nie będzie on potrzebny jeżeli nie chcesz dzielić icon_smile.gif otrzymasz warunki zabudowy, jeżeli w najbliższym sąsiedztwie masz już działkę zabudowaną icon_smile.gif
Napisano
Aby „ominąć” ten minimalny areał po podziale (0,3ha) – można:
1. Wystąpić o WZ dla danego (określonego) terenu na działce – czyli tych ,012ha.
2. Mając WZ wystąpić i dokonać podziału działki, zgodnego z WZ (co do terenu)
3. Sprzedać wydzieloną działkę.
4. W zależności od „uwarunkowań” lokalnych - nabywca działki występuje o wydanie PnB, lub o WZ (w przypadku WZ dla nowej działki)


Taki „tok” jest zgodny z Art.92 Ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Napisano
A gdybym chciał na działce rolnej zrobić kilka działek i je sprzedać?Czy mogę wystąpić(przed podziałem) o warunki zabudowy na całą działkę na budowę kilku budynków na tej działce?A następnie po wydaniu warunków zabudowy podzielić działki na mniejsze niż 0,30 ha?Czy muszę wystąpić o propozycję podziału ziemi(w tym przypadku występowanie o warunki zabudowy moim zdaniem są zbędne)? Może ktoś zna odpowiedź na moje pytanie
Pozdrawiam icon_smile.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj. Łącze z sąsiadem działki aby były szersze i można było się swobodnie na nich budować. Obie działki znajdują się w prawobrzeżnym Sandomierzu i zostały zalane w tegorocznej powodzi. Moje pytanie brzmi, czy w związku ze spadkiem wartości tych gruntów można potargować się z geodetą aby troszkę taniej wziął za to łączenie. ?
Napisano
Witam, pracowałem parę lat w geodezji to wiem że potargować się zawsze a co z tego wyjdzie to zobaczysz. W mojej miejscowości geodeci trzymają ustalone ceny i żaden z nich nie zejdzie poniżej określonej(chyba że po cichu). A tak na marginesie to że ziemia straciła na wartości raczej nie wpływa na cene za podział

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...