Skocz do zawartości

na jakiej wysokości czujnik gazu ziemnego? 150cm czy 15cm od sufitu?


ajutki

Recommended Posts

Napisano
Dodam, że gaz mam tylko w jednym pomieszczeniu.
Wprowadzenie rurką do domu na wysokości 100cm i ta metrowa rurka poziomo dochodzi do wiszącego nad zasobnikiem pieca turbo.

Innych instalacji z gazem (np.pod sufitem) BRAK!
Napisano
Mikroprocesorowe, cyfrowe czujki gazu DG-1 LPG, należy mocować nisko, tuż przy ziemi.


Mikroprocesorowe, cyfrowe czujki gazu DG-1 CO (tlenek węgla) ,należy mocować na wysokości ok 1,5 m


A czujniki gazu ziemnego , należy mocować wysoko np. na suficie .....

Tak mądre strony internetu mówią icon_lol.gif
Napisano
Ze strony Satela o montażu czujek:

DG-1 ME - Czujka gazu ziemnego (metanu)
DG-1 LPG - Czujka gazu LPG (propan-butanu)
DG-1 CO - Czujka czadu (tlenku węgla)
DG-1 TCM - Czujka gazów usypiających (np. oparów chloroformu)

Cytat

Cyfrowe czujki gazu DG-1 przeznaczone są do montażu wewnatrz pomieszczeń.
Ze wzgledu na specyfike gazów, które maja byc wykrywane, czujki DG-1 TCM oraz DG-1 LPG należy montować nisko tuż przy podłodze, czujke DG-1 ME wysoko, tuż pod sufitem, natomiast czujkę DG-1 CO na wysokosci około 1,5 metra.

Napisano
Dziękuję za odpowiedzi.
Czyli ten do gazu ziemnego pod sufitem.


A czujka dymowa? (nie chodzi oczywiście o czad tylko dym, który powstaje przy pożarze) Chyba też pod sufitem. Dobrze myślę?
Napisano
Czujki dymu można instalować we wszystkich pomieszczeniach zagrożonych pożarem, zwłaszcza w kuchniach, przedpokojach, klatkach schodowych, garażach, itp. Maks. powierzchnia chroniona przez pojedynczą czujkę wynosi od 60 do 80 m2. Należy je instalować na suficie, na środku pomieszczenia a jeżeli nie jest to możliwe, należy zapewnić min. 20 cm wolnej przestrzeni od ścian i przedmiotów, mogących utrudnić swobodny przepływ powietrza. Czujki nie powinny być instalowane w pobliżu wentylatorów, urządzeń klimatyzacyjnych, grzejników, kuchenek, w miejscach powstawania i skraplania pary .....

icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...